Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon: New Legend » Episode 16: Pokémon Center Hinderlaag

Pokemon: New Legend

20 juni 2009 - 15:23

1390

0

228



Episode 16: Pokémon Center Hinderlaag

"NEEEEEEE!!!" riep Brenna. "Ik zei toch dat we die andere kant opmoesten?" zei ze tegen Andrew nogal beschuldigend. Daar had Andrew niks op te zeggen, maar Brian kwam tussen beiden.
"Het is niet erg dat we verdwalen, als we er maar goed gebruik van maken." zei hij.
Brenna en Andrew keken hem vragend aan.
"Als je verdwaald in bossen als deze kom je misschien veel wilde Pokémon tegen."
"Bulba! Bulba!" begon Bulbasaur opeens.
"Bulbasaur, wat is er?" vroeg Andrew.
Bulbasaur begon ineens te lopen.
"Hé Bulbasaur, wacht op ons." zei Andrew en rende achter zijn eerste Pokémon aan.
Bulbasaur bracht de drie trainers naar een open veld. In het midden stond een hut. Een die vrij groot was en niet veel onderdeed aan een huis.
"Snel kom binnen." werd er geroepen door een vrouwelijke stem die duidelijk uit het huisje kwam. De deur zwaaide open en Zuster Joy stond in de opening.
"Snel, nu!" opperde de zuster.
De trianers en Bulbasaur begonnen te lopen. Toen ze binnenwaren gooide Zuster Joy de deur dicht. De drie moesten eerst uitblazen voor ze eerst iets konden zeggen.
"Wat is dit?" zei Andrew.
"Dit is een Pokémon Center." zei zuster Joy. "Het is erg geïmproviseerd, want dit is vooral een noodlocatie."
"Een noodlocatie? Waarvoor." zei Brian.
"Veel trainers worden aangevallen in dit bos en vluchten naar het dichtstbijzijnde Pokémon Center, alleen die licht in Vermillion City of in Cerulean City. En veel trainers halen dat niet. Daarom proberen we hier een Pokémon Center te bouwen, maar dat is moeilijker dan velen dachten."
"Hoe bedoelt u?" vroeg Brenna.
"Dit is eigenlijk de vijfde Pokémon Center in dit bos. De andere vier waren allemaal aangevallen door de Pinsir die in dit bos leven. Als zij aanvallen, blijft er geen spaander heel. Ze maken het tot de grond gelijk. Dan moet ik alle Pokémon op dat moment veilig stellen voor de klanten én een nieuwe Pokémon Center laten bouwen."
"Ik begrijp het." zei Brian "Het moet erg frustrerend zijn als je zovaak dat werk overnieuw moet doen. Dat is ook een reden om verwondering voor u op te brengen, ik zie niet elke zuster vijf Pokémon Centers bouwen. Maar we moeten die Pinsir zien te stoppen. Andrew, wat zegt jouw Pokédex."
Pinsir, de Vliegend Hert-Pokémon, Pinsir vertrouwt volledig op zijn enorme kracht. Deze dappere Pokémon gebruikt zijn sterke scharen om zijn tegenstander te verpletteren en te doorklieven. Deze Pokémon leven vaak in groepen en hebben een sterke leider
"Nou, zo dapper vind ik ze anders niet." zei Andrew.
"Ik geloof dat ik een idee heb." zei Brian.

* * *

"Wat moeten we doen, Brian?" vroeg Zuster Joy.
"We gaan de leider vangen."
"WAT?!" zeiden de anderen verbaast.
"Als het waar is wat de Pokédex zegt, dan is de sterkste Pinsir de leider. Als we de leider vangen kunnen we hem misschien overhalen om de rest te laten stoppen."
"Klinkt als een goed plan." zei Andrew.
"Maar we moeten goed op onze hoede blijven." zei Brian en hij pakte zijn Pokéballs.
"Eevee, Marowak, ik kies jullie!" zei hij. "Twee paar extra ogen komen nu goed van pas."
"Goed idee, Brian." gaf Brenna toe. "Sandshrew, Butterfree, Squirtle. Kom er uit."
"Pidgeotto, Charmander, Mankey, nu!" riep Andrew.
De negen Pokémon stonden op een rij en kregen de tactieken die Brian had bedacht.
Pidgeotto en Butterfree zouden kijken vanuit de lucht. Mankey en Marowak namen elk een boom om uit te kijken. Squirtle nam een vijver. En de rest (Eevee, Sandshrew, Bulbasaur en Charmander) bleven rond het Pokémon Center om uit te kijken naar de Pinsir.
Ineens begon Pidgeotto te krijsen.
"Volgens mij heeft Pidgeotto de Pinsir gevonden." zei Andrew. "Haal de Pokémon op." zei hij tegen Brenna en Brian. "Jullie gaan met mij mee." zei hij weer tegen de Pokémon bij het Pokémon Center. Andrew liep het bos in met de Pokémon achter hem aan. Het was wel wennen dat er ineens een heel ander team naast hem liep in plaats van Pidgeotto en Mankey, waren nu Sandshrew en Eevee bij hem. Maar goed, hij heeft hun al vaal zien vechten dus zoveel problemen zal dat niet geven. Pidgeotto gaf ineens een korte krijs, maar het was al te laat Andrew was omsingeld door de Pinsir. Aan de kant van Andrew stond een Pinsir die groter was dan anderen hij had een indrukwekkende kras tegen zijn oog. Hij brulde een lange en diepe brul.
"Blijf daar!" blufte Andrew. Maar Pinsir luisterde niet en langzaam maar zeker stapte hij samen met zijn troep op Andrew en de Pokémon af.
"Mankey, Dig." zei Andrew, maar hij was er niet.
"Ooh! Stom" zei hij tegen zich zelf.
"Ehhm. Sandshrew, Sand Attack." Sandshrew begon met zand te gooien, maar alleen op de Pinsir voor hem.
"Sandshrew, Sandstorm, Charmander, Flamethrower, nu!" zei hij. Sandshrew begon rond te draaien en creëerde en zandstorm richting de Pinsir. Charmander blies een enorme vuurkolom op de Pinsir voor hem. Slechts een enkele Pinsir kwam nu dichtbij, inclusief de leider.
"Eevee, Protect!" zei Andrew. Eevee creëerde een bol om zich heen en beschermde zichzelf, maar al snel begonnen de Pinsir er tegen aan te beuken en ook Bulbasaur werd aangevallen.
"Snel, Bulbasaur, Sleeppowder"
Bulbasaur gebruikte Sleeppowder en de Pinsir vielen in slaap.
"Eevee, blijf Protect gebruiken, Bulbasaur, gebruik Razor Leaf op alle Pinsir behalve de leider." zei Andrew.
Bulbasaur gebruikte Razor Leaf, maar het leek alsof het heel weinig deed.
"Dit wordt lastig." besefte Andrew.


* * *

Pinsir keek woedend en sloeg op Bulbasaur, die in een keer Knock Out was. Pinsir pakte Eevee op tussen zijn hoorns.
"Snel, Eevee Protect" zei Andrew en Eevee maakte weer een bel waar ze veilig in zat.
"Sandshrew, Sandstorm." zei Andrew en Sandshrew zorgde voor een zandstorm zodat Pinsir Eevee moest loslaten.
"Nu, is het onze beurt, Charmander, Flamethrower" zei Andrew en Charmander spuwde vuur richting Pinsir die het makkelijk ontweek. Alleen beukte Pidgeotto uit het niets tegen Pinsirs rug.
"Aah, Pidgeotto, goed gedaan." zei hij. Gebruik nu Gust." zei Andrew en Pidgeotto sloeg zijn vleugels uit en waaide Pinsir over en weer.
"Nu, is het wel genoeg, Poké Ball ... WAAT!!" zei Andrew. "Ik ben vergeten Pokéballs te halen."
"Poke Ball, nu!" riep Brian die uit het niets een Poké Ball wierp. Pinsir werd in de Poké Ball opgenomen en de Poké Ball begon heftig te schudden tot het lampje doofde.
"Gevangen!" zei Brian. "Andrew, alles goed."
"Eheh." zei Andrew. "Waar is Brenna."
"Die is in het Pokémon Center. Wij gaan ook, voordat zij wakker worden."
"Charmander, keer terug." zei Andrew. Een Pokemon minder is minder lawaai was de gedachte.
Snel, maar stil verlieten ze het gebied waar de Pinsirs lagen, of Knock Out, of in slaap.


* * *

"Pinsir, nu!" riep Brian en Pinsir kwam uit de Poké Ball.
Pinsir was erg moe van het gevecht tegen Andrew.
"Hey Pinsir, mag ik wat vragen?" vroeg Brian.
Pinsir keek alsof hij luisterde, omdat hij vooral weinig keus had.
"Pinsir, kun je alsjeblieft je vrienden overtuigen om te stoppen met het aanvallen van de Pokémon Center."
Pinsir keek Brian moeilijk aan, maar knikte.
"Goed," zei hij.
Pinsir liep naar buiten en liet een enorme brul. Overal kwamen Pinsir tevoorschijn en het waren er veel meer dan Andrew had gezien. Pinsir begon in zijn eigen taal tegen de Pinsir te praten. Een Pinsir was het niet mee eens, maar met een Focus Punch, veranderde de leider de mening van zijn onderdaan.
"Wauw!" zei Andrew. "Pinsir is echt sterk. Vast een goede bondgenoot."
"Ik hou hem niet." zei Brian.
"De Pinsir luisteren en zullen het Pokémon Center niet aanvallen, maar er kunnen zich meer gevaren bloot geven hier in de buurt. Daarom zal Pinsir hier moeten blijven om het bos te beschermen. Dat is zijn lot. Niet waar, Pinsir?"
Pinsir knikte.
"Zuster Joy, beschouw deze Pinsir als van u." zei Brian. "Hij zal er voor zorgen dat uw Pokémon Center niet meer wordt afgebroken."
"Dank je, Brian." zei Zuster Joy.
"Wij moeten gaan. Maar kunt u ons vertellen waar Vermillion City is." vroeg Andrew.
"Geen probleem, je moet die kant op." ze wees naar een pad door het gras. "Zo kom je er het eenvoudigst."
Andrew zette zich klaar en keek nog achterom.
"Bedankt voor alles, Zuster Joy." zei hij en hij liep het pad op, met Brenna, Brian en Bulbasaur achter zich aan. Op naar een nieuw avontuur.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.