Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon: New Legend » Episode 17: Arbok onder het gras

Pokemon: New Legend

23 juni 2009 - 20:00

1569

1

244



Episode 17: Arbok onder het gras

Nu onze vrienden de juiste weg naar Vermillion City zal het waarschijnlijk niet lang meer duren voor ze er zijn. Of er moeten wel hele lastige obstakels op hun pad komen.
"Ik kan niet wachten op mijn derde Gym Battle, na de Pewter Gym en de Cerulean Gym is nu de Vermillion Gym aan de beurt. Ik ben zo opgewonden." zei Andrew.
"Blijf alsjeblieft een beetje met je voeten op de grond, OK?" vroeg Brenna.
"He, wie is dat?" vroeg Brian. "Hij komt me zo bekend voor."
Brenna en Andrew keken goed vooruit, wat ze eerst niet deden.
"Het is Bart." zei Andrew.
"Hah, losers." zei hij ruw.
"Grmpf... Wat doe jij hier nu."
"Wel om eerlijk te zijn ik heb een nieuwe aanwinst." zei hij.
"Juist, en als hij niet goed genoeg is dan laat je hem zeker weer gaan." zei Brenna. "Net als Butterfree."
"Butterfree is slap en heeft geen enkele toekomst in de echte top." zei Bart. "Mijn nieuwe Pokémon is veel ruiger en toffer. Hey Andrew, waarom daag je me niet uit, dan kun je mijn nieuwe Pokémon zien."
"En waarom zou ik. Waarom daag je MIJ niet uit." antwoorde Andrew.
"Omdat je nou eenmaal ervaring op moet doen tegen trainers op een hóger niveau. Maar goed als je het zo graag wilt: Ik daag je uit. Wat dacht je van drie-tegen-drie?" zei Bart.
"Ik zal je leren." zei Andrew. "Drie-tegen-drie is prima."

* * *

We besloten te vechten op het gras. Brian bood zich aan als scheidsrechter: "Deze battle is tussen Bart en Andrew. Beide trainers gebruiken drie Pokémon en ze mogen allebei van Pokémon wisselen wanneer ze dat willen. Wanneer alledrie de Pokémon aan een kant niet meer kan vechten wint de andere kant de battle. Het lot heeft gekozen dat Bart begint met het uitzenden van een Pokémon."
"Growlithe, nu!" riep Bart.
"Charmander, ik kies jou!" zei Andrew en de eerste battle was duidelijk. Twee vuur-types die tegen elkaar zouden strijden. Spannend wordt het zeker.
"Charmander. Begin met Metal Claw." zei Andrew en Charmander stevende op Growlithe af met zijn arm al klaar.
"Growlithe, Roar!" zei Bart.
Growlithe begon te grommen en Charmander stopte met zijn aanval en keerde terug in de Pokéball.
"Huh, wat..." zei Andrew, maar voor hij zijn zin af kon maken stond zijn Bulbasaur op het veld.
"Bulbasaur, wat doe je?" vroeg Andrew.
"Roar, is een speciale aanval, Andrew." zei Bart met een grimas op zijn gezicht. "Het laat een Pokémon terug keren in zijn Poké Ball en een willekeurige Pokémon komt er weer in." Barts grijns werd nog dieper. "Alleen ik heb het nog nooit zien werken op een Pokémon die niet in zijn Poké Ball zit."
"OK, roeien met de riemen die ik heb." dacht Andrew hardop. "Bulbasaur, Vine Whip."
Bulbasaur gooide zijn Vine Whips op Growlithe en bereidde zich voor op zijn slag.
"Growlithe, Bite."
Growlithe hield Bulbasaurs vines in zijn bek.
"En nu Flamethrower."
Growlithe spuwde vuur, met de vines nog in zijn bek. Het vuur raakte Bulbasaur vol omdat hij vast zat met de vines. Growlithe liet Bulbasaur los.
"Bulbasaur, dit heeft geen zin. Keer terug." zei hij. "Mankey, ik kies jou!" Mankey kwam uit de Poké Ball en was bereid te vechten.
"Nee, ik wil tegen Bulbasaur vechten, Growlithe, Roar." zei Bart.
Growlithe deed dat, maar Mankey zag er niet echt uit alsof hij geïntimideerd was door Growlithe.
"Dig" zei Andrew tegen Mankey en Mankey begon een gat te graven, met Growlithe die vertwijfeld rond keek.
"Nu!" riep Andrew. Mankey sprong op uit het gat dat hij net had afgemaakt en raakte Growlithe vol op de onderkaak.
"Gebruik Fury Swipes." commandeerde Andrew, terwijl hij wist dat Mankey nu de baas was. Mankey krabte Growlithe die nog steeds moest herstellen van klap die hij kreeg van de Dig-aanval.
"En nu, Rock Smash!" zei Andrew weer. Mankeys hand gloeide en hij stortte zich op Growlithe en gaf hem de genadeklap.
"Growlithe kan niet meer vechten." riep Brian. "Mankey wint."

* * *

Bart pakte een nieuwe Pokéball en zond Ivysaur in het veld.
"Dat is Ivysaur weer. Mankey ik blijf bij jou, OK?" vroeg Andrew en Mankey knikte.
"Ivysaur, gebruik Razor Leaf." zei Bart.
"Mankey, Dig." zei Andrew.
Mankey groef een gat in de grond en Razor Leaf mistte. Toen de tunnel klaar was gaf hij Ivysaur een klap op zijn onderkaak.
"Ivysaur, Vine Whip." zei Bart en al snel was Mankey gevangen tussen Ivysaurs vines.
Mankey probeerde zich los te worstelen uit de sterke vines.
"Vuur hem in de lucht." zei Bart en Ivysaur wierp Mankey in de lucht en wacht tot het neerstortte.
"Mankey, probeer te landen op Ivysaur." zei Andrew.
"Ivysaur, SolarBeam."
Mankey landde op Ivysaurs rug en gleed van zijn rug af., terwijl Ivysaur zonne-energie opspaarde voor zijn Solar Beam.
"Mankey, Rock Smash." zei Andrew en Mankey gaf Ivysaur een klap op zijn rug. Ivysaur keerde zich om om de SolarBeam af te vuren.
"Nog een keer Rock Smash." Mankey gaf Ivysaur nog een flinke klap maar dit keer midden in zijn gezicht, terwijl Ivysaur de SolarBeam lanceerde. Ivysaur viel en de SolarBeam mistte zijn doel.
"Ivysaur, Vine Whip!" zei Bart en Ivysaur wilde Mankey weer vastpakken, maar Mankey was sneller.
"Goed zo, Mankey, Seismic Toss." Door middel van de vines slingerde Mankey Ivysaur in de rondte en wierp het hard tegen de grond.
"Ivysaur kan niet meer vechten. Mankey wint." zei Brian.
"Hah, 2-0, dit wordt een makkie." zei Andrrew.

* * *

Met nog een Pokémon te gaan stond Bart aan het veld. Opmerkelijk genoeg had hij nog steeds die arrogante grijns op zijn gezicht.
"Kom maar, Ekans."
Een slang-achtige Pokémon kwam tevoorschijn.
"Een Ekans," zei Andrew. "Das geen probleem voor Mankey, Seismic Toss." zei Andrew. Mankey pakte Ekans bij de staart en begon deze rond te slingeren.
"Ekans, Wrap." zei Bart en Ekans krulde zich rondom Mankey, het liet Mankey geen ruimte om aanvallen te doen.
"Mankey, keer terug." zei Andrew. Mankeys Poké Ball gaf een rode straal, maar Mankey werd er niet in opgenomen, toen het in contact kwam met Ekans.
"Ekanssssssssss" siste de Poison-Pokémon.
"Ekans, Poison Sting." zei Bart en Ekans bestookte de kansloze Mankey met een Poison Sting aanval. Ekans wierp Mankey weg die duidelijk verslagen was.
"Mankey kan niet meer vechten." zei Brian.
"Mankey je was fantastisch." zei Andrew terwijl hij Mankey terugtrok.

"Charmander, ik kies jou!" zei Andrew en Charmander kwam het veld binnen. Charmander was nog fris, want hij had alleen nog maar gerend om te proberen Growlithe te raken.
"Charmander, Flamethrower." zei Andrew. Charmander nam een hap lucht en lanceerde een grote kolom vuur richting Ekans.
"Ekans, Dig." zei Bart en voor de Flamethrower Ekans bereikte dook Ekans in de grond. Even later werd Charmander vol in het gezicht geraakt.
"Ekans, gebruik Wrap!" zei Bart en in no-time was ook Charmander gevangen net als Mankey eerder.
"Ekans, Poison Sting." en Charmander werd bestookt met Poison Sting en kreeg het zwaar te verduren.
"Probeer je los te wringen en gebruik Smokescreen." zei Andrew. Charmander blies wat rook uit en het veld was bedekt onder een rookwolk, maar toen de rook oploste, toen was het duidelijk dat Charmander niet meer kon vechten.

* * *

"Ok, Bulbasaur het is nu weer jou beurt, ik hoop dat je je hebt kunnen herstellen van het duel met Growlithe."
Bulbasaur knikte.
"OK, nog een battle, Ekans, deze is niet zo moeilijk."
Ekans siste en begon ineens te gloeien.
"Kan het zijn?" vroeg Brenna.
"Het evolueert." zei Brian.
Het witte loste op en in plaats van Ekans stond er nu een hele andere Pokémon.
Arbok, de cobra-Pokémon. Het patroon op zijn borst is in verschillende regio's anders.
"Hah, ik wist het. Je was zo sterk toen ik je ving, je moest wel evolueren in een Arbok, laat die Bulbasaur nu maar 'ns zien wie de baas is. Gebruik Wrap."
Arbok bond Bulbasaur stevig vast.
"Bulbasaur, Razor Leaf." zei Andrew.
Maar zelfs daarvoor zat Bulbasaur te vast.
"Gebruik dan SleepPowder."
Gelukkig voor Bulbasaur was de bol niet goed afgesloten dus het kon er makkelijk wat uitspuiten.
"Arbok, Dig." zei Bart.
Arbok dook weer de grond in en was onzichtbaar.
Bulbasaur keek twijfelend rond.
"Ik weet wat je voelt Bulbasaur, het kan overal zijn."
Bulbasaur sloot zijn ogen en concentreerde heel hard op de zon. Zijn bol begon te gloeien en het leek alsof hij wachtte tot Arbok boven kwam.
"Het probeert SolarBeam."
Arbok kwam boven en gaf Bulbasaur een flinke klap, waardoor hij de lucht in vloog. Toen Bulbasaur de grond weer vond, lanceerde hij zijn SolarBeam. Deze raakte Arbok volop zijn borst. Beide Pokémon waren erg vermoeid na deze acties. Allebei aan het einde van hun Latijn. Tot op een gegeven moment beide Pokémon verslagen op de grond vielen.
"Bulbasaur en Arbok kunnen beide niet meer vechten. Deze battle eindigt in een gelijkspel."
Bart zweeg en trok Arbok terug en keerde de rug toe naar Andrew. Hij keek terug en zei.
"Een 2-0 voorsprong uit handen geven overkomt alleen losers." zei Bart en hij liep ongestoord verder.
Andrew stond met zijn mond vol tanden. Het was een gelijkspel, maar Bart had een soort van gelijk. Een SOORT van gelijk.
"Vermillion City ligt voorop, we moeten naar het Pokémon Center. Mijn Pokémon hebben rust nodig." zei Andrew. "Komen jullie?"
Brian en Brenna stonden op en voegde zich achter Andrew, die Bulbasaur in zijn handen nam.
"Je was geweldig, Bulbasaur."
"Bulbasaur." zei Bulbasaur zacht.


Reacties:


Rush
Rush zei op 21 dec 2009 - 18:29:
Leuke fic, zelf heb ik er ook één.
Geen zorge, Dit is niet zon: ''Leuke fic, post ook eens bij mij!''
reactie, heb de hele epi gelezen. Moet zeggen,
Je weet de spanning erin te houden.
Maar ik zou het leuk vinden als je ook bij
mijn fic een kijkje gaat nemen. Deze epi was
extra leuk, omdat Arbok m'n lievelings pokemon is! ;D (een van de