Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Tokio Hotel » Golden shot » 1996 [1]

Golden shot

30 juni 2009 - 2:26

332

3

233



1996 [1]

Ik herinner het me nog goed. De dag waarop de mooiste kinderdromen verwoest werden, Althans voor mij. Een groot feest in de woonkamer. Iedereen rond de eettafel in oma’s woonkamer. Een grote slagroomtaart met Chocolade letters in de vorm van mijn naam en 5 gekleurde brandende kaarsjes. Ze denken dat je als klein kind onwetend bent. Fout gedacht. Alsof ik niet weet dat dit gebeuren een hopeloze poging is om ze bij elkaar te houden. Precies, mijn ouders gaan scheiden. Een vechtscheiding zoals vele mensen het kennen. Ouders die elkaar in de haren vliegen om de domste redenen. En het grootste slachtoffer, dat ben ik. De feeststemming was ver te zoeken. Zelfs ik zag er niet blij uit, en dat op mijn verjaardag. Happy birthday werd op een geforceerd vrolijke manier gezongen, maar mama deed niet mee. Ze zat voor de tweede keer deze avond in de badkamer. ‘ocharme dat kind’ hoor ik de mensen dan zeggen. ‘Zou ze het doorhebben?’ Natuurlijk had ik door dat mijn moeder aan de heroine zat. Erg toch dat een kind van 5 jaar dit soort zaken door en door kent. Plots hoorde ik een deur toeslaan. Enkele seconden later stond ze terug in de woonkamer. Haar ogen draaiden weg en een rood druppeltje liep langzaam van haar linkerarm af. Een zoveelste uitbarsting van papa was natuurlijk niet te voorzien. De lelijkste woorden rolden zonder boe of ba over zijn tong. Oma deed nog een hopeloze poging hem te doen zwijgen, maar het was te laat. De sfeer was al compleet verdwenen. Heel de familie maakte ruzie met elkaar. Tot plots, plots mijn mama op de grond viel. Iedereen stopte met wat ze deden. Dat was het dan, the golden shot. Het was gedaan, mama is naar de hemel nu. De stilte werd verbroken door gehuil van de familie. Daar zat ik dan, voor mijn slagroomtaart. ‘gelukkige verjaardag Noech’ zei ik zachtjes en blies de kleine vlammetjes uit. Een traantje rolde glimmend van mijn gezicht af.


Reacties:


missxangel
missxangel zei op 8 sep 2009 - 22:50:
Omg wat zielig voor noech als je zoiets op jonge leeftijd moet meemaken..
Leuke verjaardag voor dat arme kleine meisje..
Kheb echt medelijden me haar ..
xx.


Scaramouche
Scaramouche zei op 1 juli 2009 - 22:51:
Wauw, je schrijft geweldig!

Laat je iets weten als je verder gaat?


Xpam05
Xpam05 zei op 1 juli 2009 - 17:46:
omgg, ,soo sielig!
Daar zat ik dan, voor mijn slagroomtaart. ‘gelukkige verjaardag Noech’ zei ik zachtjes en blies de kleine vlammetjes uit. Een traantje rolde glimmend van mijn gezicht af.