Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Darren Shan » The Vampire and his assistant » Chapter I

The Vampire and his assistant

9 aug 2009 - 0:52

423

0

321



Chapter I

Chapter I:
(Het verhaal word door Ellen verteld.)

We zaten in de les Engels en onze lerares was bezig met de woordenschat die we moesten kennen tegen volgende week, maar ik lette niet op.. Over 5 minuten zou de bel gaan en hadden we pauze. Ik verheugde me erop omdat Tamse aan Nuxta een folder had gegeven en Nuxta was er hélemaal van in de ban, dus ik wou dolgraag weten wat erop stond.
Jongedame! Schreeuwde onze lerares. Ik keek op en zag dat ze voor mijn bank stond.
Ehh, Hallo! Zei ik terwijl ik zachtjes op mijn lip beet.
Opletten en de volgende keer kan je straf schrijven! Zei ze bot en ze draaide zich weer om en liep naar het bord om onze agenda op te schrijven. Snel schreef ik mijn agenda in en de bel ging, ik stond op en liep naar buiten met Nuxta achter me aan.
Ellen, Ellen! Schreeuwde ze. Nu moet je die folder écht zien! Ze gaf me de folder en ik begon hem te lezen.
Wat is een freakshow? Vroeg ik na enkele minuten.
Wat dat is? Zei onze lerares Engels die er bij was komen staan zonder dat ik het doorhad. Dat is een vreselijk circus waar ze mensen met een misvorming laten zien.
Dus een mens met drie armen, ofzo? Vroeg Dorien. Onze lerares knikte.
Ik zou jullie niet aanraden om er naar toe te gaan, die show zijn vreselijk! Zei ze en ze liep weg naar de andere leerkracht die toezicht moest houden.
Ik ga! Zei Nuxta vastberaden en Dorien zei dat ze ook meewou.
Ik ga ook! Zei ik en keek naar Tamse.
Nou ehm, ja, ik ga ook! Zei Tamse twijfelend. Maar hoe komen we dan aan kaartjes? Dorien nam de folder van mij over en las voor.

Circus of the Freaks
De grote freakshow

Vesha de dikste man ter wereld,
Tuszé de kleinste vrouw,
Skandar met zijn slang Feleth,
En nog véél meer!

Shows op:
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Ãâ°n maandag.

Kom snel kaartjes halen voor 10 euro per stuk en wees snel!
OP = OP

-adres-

Woaa, daar wil ik echt heen! Zei Nuxta. Maar hoe komen we aan tickets?
Ze gaan kopen op dat adres? Zei ik logisch.
Ja, hallo! Dat weet ik ook wel, maar ik heb geen geld. Antwoordde ze en Dorien zei dat ze ook geen geld had.
Ik heb nog wel 15 euro. Zei Tamse.
Ik 10 euro. Zei ik. Dan missen we nog 15 euro.
Ik kan wel wat oude spullen aan mijn kleine broer kwijt voor geld. Zei Tamse en ik zei dat ze nog een hele stapel pokémon kaarten had die ik aan mijn neefje kon verkopen voor 10 euro...

We zouden zeker kunnen gaan..


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.