Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » DROP DEAD OLI! » hoofdstuk 1.

DROP DEAD OLI!

11 okt 2008 - 17:00

441

1

206



hoofdstuk 1.

Ik loop met Ylja door de stad, de zon staat hoog en het is warm. Door mijn grote zwarte zonnebril heen kijk ik een beetje om me heen, naar twee duiven die aan het vechten zijn. Ondertussen is Ylja een heel plan aan het bedenken. “als ik nou.. nee dat is geen goed idee uh..”¯ mompelt ze de hele tijd. Ze is verliefd, heel erg verliefd. Op Bjorn, en over twee weken is hij jarig en geeft hij een feestje. Niet groot ofzo, gewoon bij hem thuis en wij zijn uitgenodigd. Nouja Ylja alleen maar ze mocht een vriendin meenemen. “Shit! Ik moet ook nog een kado kopen!”¯ schreeuwt Ylja in paniek. “Ylja rustig! Het is maar een jongen!”¯ “ja maar het is een leuke jongen! Dat zie je niet vaak meer tegenwoordig!”¯ Ik zuchtte lachend. Ze kan ook zo goed van een mug een olifant maken! “Waar houdt hij van dan?”¯ “uh.. van muziek”¯ “Koop dan een CD ofzo”¯ “Ja! Nee! Straks heeft hij die al!”¯ “Ja maar alles wat je koopt kan hij al hebben..”¯ “Ja, dat is waar..Oke dan, kom!”¯ Ylja trekt me mee een CD winkel in. “Nu moet ik nog kiezen..”¯ mompelde ze. We kijken een beetje rond en eindelijk heeft Ylja dan een CD gevonden van escape the fate. Ze rekent af en we lopen de winkel weer uit.
Het begint al wat donker te worden en we besluiten maar naar huis te gaan. Ik gooi mijn tassen op de achterbank en daarna start ik mijn auto. Even later rijd ik oprit voor mijn huis op. Niemand thuis. Ik open de deur, loop met mijn armen vol tassen naar de kamer en smijt ze op tafel. Ik zet de tv aan en plof op de bank. Eigenlijk moet ik ook wel een kado voor Bjorn kopen, niet dat ik hem ken ofzo, maar anders lijkt het ook zo stom. Ylja kent hem van voetbal volgens mij.
Na een poosje hoor ik de deur open gaan en komt Quinty de kamer binnenlopen. “Hoi.”¯ zegt hij. “Hoi.”¯ “Waar zijn mam en pap?”¯ “weet ik niet..moeten vast weer overwerken.”¯ Quinty komt naast me op de bank zitten. Samen kijken we wat tv totdat te telefoon gaat. “met Emy”¯ “Hoi! Met je vader, mama belde net het word wat later, bij mij ook.. ik weet niet hoe laat we thuis zijn maar er liggen nog wel pizza's in de diepvries.”¯ “Oke pap, tot vanavond dan”¯ “Tot vanavond!”¯ En dan hoor ik de welbekende pieptoon. “Moeten ze weer overwerken?”¯ vraagt Quinty. “Ja, ik zal wel even pizza's maken..”¯ en ik loop naar de keuken toe om de pizza's op te warmen.

-->


Reacties:


Mango
Mango zei op 11 okt 2008 - 19:04:
Leuk, snel verder