Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Darren Shan » The Vampire and his assistant » Chapter III

The Vampire and his assistant

3 aug 2009 - 0:05

433

1

325



Chapter III

Chapter III:

De volgende dag kwamen ik en Dorien gelijktijdig op school en waren Tamse en Nuxta er al voor ons.
“En? Heb je ze!?”¯ Vroeg Nuxta gillend die als een echte freak op ons afgelopen kwam met Tamse achter haar aan.
“Wat zouden we moeten hebben?”¯ Vroeg ik gespeeld.
“Tickets, remember?”¯ Zei Nuxta die raar keek.
“Ohja.”¯ Zei ik en keek droevig naar Dorien.
“Jullie hebben ze niet hé?”¯ Vroeg Nuxta teleurgesteld.
“Wie het ticket als eerste pakt!”¯ Schreeuwde Dorien plots en ze smeet het ticket in de lucht met nog een paar andere lege papiertjes.
“Ik heb het, ik heb het!”¯ Schreeuwde Tamse, maar ze vouwde het papiertje open en kwam erachter dat het een leeg papiertje was en dus niet het ticket. Snel dook ze weer op de grond en zocht ze weer tussen de andere papiertjes en na pas een vijftal minuten riep Nuxta dat ze het ticket had.
“Kijk, kijk, kijk! Ik heb het!”¯ Schreeuwde ze. Teleurgesteld keek Tamse haar aan en ze begon met de papiertjes op te ruimen.
“Sorry Tamse!”¯ Zei Nuxta en ze begon Tamse te helpen met alles op te ruimen.
“Wie van jullie gaan nu?”¯ Vroeg ze terwijl ze naar de vuilbak liep.
“Nuxta, Dorien en ik.”¯ Zei ik.
“Waarom gaan jij en Dorien zékerweten én waarom zijn er geen vier tickets?”¯ Vroeg ze achterdochtig.
“Omdat wij ze gaan halen zijn bij die kleine creep en ze waren volgens hem uitverkocht.”¯ Zei Dorien verdedigend.
“Oo, dan wou ik ze ook mee gaan halen hoor!”¯ Zei ze bijna schreeuwend en huilend.
“Niemand zei dat je niet mee mocht.”¯ Zei ik kalm en de bel ging.

Zonder nog maar één woord te zeggen gingen we in de rij staan..

Na school gaf ik Tamse haar geld terug en gaf haar een dikke knuffel.
“Ik zal wel een souveniertje voor je meebrengen!”¯ Zei ik lief en liep met haar naar mijn fiets in het fietsenhok.
“Tot maandag!”¯ Zei ik tegen Tamse en fietste naar huis.

De volgende dag zaten Nuxta en ik bij Dorien thuis op haar kamer te praten over vanavond, want vanavond zouden we naar de Freakshow gaan!
“Ik neem gewoon een heupzakje met wat geld erin mee.”¯ Zei ik.
“Ik ook.”¯ Antwoordde Dorien.
“Om wat uur begint de show?”¯ Vroeg Nuxta en ik nam de kaartjes uit mijn heupzakje.
“Twaalf uur stipt.”¯ Zei ik terwijl ik het kaartje liet zien aan Nuxta.
“Goed, half twaalf bij jou thuis?”¯ Vroeg Nuxta aan mij.
“Uhm, nee dat gaat niet... Mijn ouders!”¯ Zei ik.
“Anders vraag je of je bij mij mag logeren?”¯ Stelde Dorien voor. “Dan kom je gewoon wat vroeger naar hier.
“Goed idee!”¯ Zei ik. “En Nuxta dan?”¯
“Ik kan gewoon komen, mijn ouders zijn toch de hele avond weg.”¯ Zei ze grijnzend...


Reacties:


achiestalker
achiestalker zei op 6 juli 2009 - 19:07:
Bij mij thuis
Leuk deel