Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Schrijfwedstrijd. » The cursed one

Schrijfwedstrijd.

7 juli 2009 - 19:39

631

7

418



The cursed one

Naam: Kelsey Taylor
Geboortedatum: 29/09/1993
Uiterlijk: Lang wit/blond haar,Blauwe ogen,1.65 lang,50 kilo,lange nagels.
Karakter: Nieuwsgierig,Avontuurlijk

Het was slechts 5 uur in de ochtend geweest ,op 2 oktober in het jaar 1923 ,toen het kleine meisje ter wereld kwam. Een prachtig kind om te zien.
Ze lag in de armen van haar trotse moeder , en zelfs haar vader -die niet snel zijn gevoelens toonde- keek vol blijdschap naar zijn dochter.
Haar kleine vingertje klemde zich om die van haar vader , en voor de eerste keer in 15 jaar rolde er een traan over zijn wang.
Een traan van vreugde. Een traan die een stuk onschuldiger leek dan hij in werkelijkheid was.
Ook oma was bij de bevalling van haar eerste kleindochter ,
maar in tegenstelling tot de ouders , zat er een andere emotie verstopt in haar ogen.
Je kon er schrik in lezen. Pijn en verdriet, maar niemand die het zag.
Vader draaide zich om naar zijn moeder en vroeg haar om het meisje haar naam. Dat was een gewoonte in hun geloof.
De moeder mocht de naam kiezen van het eerste kind van haar zoon.
Ze geloofden dat de moeders van de baby's vader een droom kregen , een dag voor de geboorte die vertelde wat voorn iemand het kind zou worden.
En dat hun daarom het beste wisten wat voor naam bij de baby paste.
Ze haalde haar neus op , en mompelde wat onverstaanbaars.
'Mierda' zei ze toen.

Kelsey veegt met haar handen de stof van het kleine houten kistje dat zei en haar broer net op zolder hebben gevonden.
Ze waren net verhuist , en Jake en zei zijn het huis aan het bekijken.
'Wat zou er in zitten?' vraagt ze ,met haar ogen op de kist gericht.
Haar broer Jake haalt zijn schouders op en pakt het kistje uit zijn zusje's handen. Hij schud er even mee.
'Pas op , straks zit er iets breeksbaar in' waarschuwt Kelsey.
'Hoelang zou het hier al liggen?' vraagt ze dan.
Jake draait het doosje om. 'Er staat iets in gegrafeerd' zegt hij dan.
'Laat eens zien' Kelsey pakt het kistje terug , en laat haar vingers over de letters glijden. 'Mierda' leest ze hardop voor.
'Wat zou het betekenen?' wil ze weten.
'Misschien betekend het wel helemaal niks , en is het gewoon een naam van iemand die hier voor ons woonde en het is vergeten' jake staat op.
'Waar ga je heen?' Kelsey gaat ook recht staan.
'Naar beneden ,ik heb honger'
'Wil je dan niet weten wat er in zit?'
Jake haalt zijn schouders op. 'Maak open dan' zegt hij.
Kelsey richt haar blik op het kistje en klemt haar lange vingers om het gouden slot.
'Er moet een sleutel in' zegt ze dan.
jake zucht en Kelsey geeft hem het kistje aan.
Hij zet het op een kist en pakt de hamer uit de gereedschap kist ,die zijn vader daar eerder heeft neergezet.
Nadat hij 3 keer op het slot heeft gehamerd breekt het open.
Kelsey hurkt naast haar broer neer , en de oude planken kraken onder haar knieën.
Jake haalt het slot weg ,en opent het dan.
'Een briefje?' vraagt Kelsey verbaast.
Jake let niet op zijn zusje en pakt het briefje op.
'beware for the cursed one' leest hij in de zwarte sierletters.
'pas op voor de verloekte?' herhaald Kelsey spottend.
Jake zucht. 'Kunnen we nu eten?'.
Kelsey richt haar blik naar de grond en knikt dan.
Op dat moment slaat de zolderdeur met een harde klap dicht.
''Wat was dat?' vraagt Kelsey geschrokken.
'Wat ben je snel bang zeg, het was waarschijnlijk de wind of zo' Jake sluit het kistje en gaat weer overeind staan.
Kelsey zegt niks ,maar staart naar iets achter haar broer.
'kelsey?kelsey, wat is er? Kelsey?'
jake draait zich om en zijn schreeuw vult het oude huis.

She never smiled ,
She never cried.
She never loved
She never died

De houten deur opent met veel gekraak, en Kelsey en jake's ouders stormen naar binnen.
Kelsey zit met betraande ogen en bebloede armen naast het levenloze lichaam van haar broer. 'Ik heb het niet gedaan' fluistert ze dan.

Woordenboek Nederlands/Spaans:
Vervloekt - Mierda


Reacties:

1 2

missxangel
missxangel zei op 20 sep 2009 - 22:59:
mooi! Hoe je zo'n grote gebeurtenis in zo weinig woorden kunt beschrijven.
Echt mooi!


chiboebel
chiboebel zei op 19 sep 2009 - 10:20:
geniaal echt spannend van het begin tot het einde.


Phae
Phae zei op 21 juli 2009 - 0:36:
í´í´h!
waaauw!
super!


AnotherZero
AnotherZero zei op 18 juli 2009 - 14:41:
wow. kei goed ;o


BreakMyFall
BreakMyFall zei op 11 juli 2009 - 17:27:
Oh my god!
Jou verhaal is kei goed!