Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Lord of the Rings » Dwarfs » <[2]>

Dwarfs

21 juli 2009 - 13:05

670

2

221



<[2]>

"Heb je het?" Vroeg Busin nieuwsgierig, zo opgewonden had hij er in geen jaren uitgezien. Glesur zette de bebloedde kist met een harde klap neer. "Ja meneer, ik denk het wel." Zei Glesur "Mooi." Zei Busin met een gemene lach en keek naar de hol waar Glesur vandaan kwam "Het staat niet te fikken?" Zei Busin tegen Glesur, puur omdat hij een excus nodig had om alleen te zijn. "Sorry meneer, ik ben al onderweg." Zei Glesur en rende naar de hol waar hij eerder vandaan kwam. Busin staarde met een dodelijke blik naar de kist en legde zijn hand er voorzichtig op, als er iets heel gevaarlijks kon gebeuren. Zijn andere hand greep naar zijn handbijl en hij deed de kist open. Busin blies en al het stof verdween. Er lag een gescheurd perkament in de kist en Busin pakte het op en las het in zijn gedachte. Zijn gezicht vertrok toen hij halverwege het papier was en hij slaakte een woedende kreet "Godverdomme!!" en alle dwergen die niet in hollen bezig waren keken verbaasd om. Er werd onderling gefluisterd totdat Busin uitschreeuwde: "Draai jullie om, aan het werk! Verbrand alles, breng iedereen die in leven is hier!" "Ja meneer." Klonk overal luid vandaan. Busin keek toe terwijl hobbits gemarteld naar buiten werden gebracht. Realla kwam aanzetten met een hobbit meisje in haar rechterhand en een Houte ton in haar linker. De groep kwam weer bij elkaar en iedereen pakte een mes of kleine bijl. "Beste Dwergen, we doen dit niet vaak, maar nu kan het weer. De missie was zinloos, geen perkament en andere spullen. We moeten verder zoeken, niet bij de hobbits, maar bij de elven." Zei Busin en het onderlinge gepraat hield op "Jullie weten allemaal wat we gaan doen, de goden moeten ons kracht geven voor onze volgende missie." Zei Busin en iedereen hield hun net gepakte ritueel wapens bij de nekken van hun gevangenen, de hobbitkinderen begonnen te huilen en de volwassen kregen hun ogen niet open. "Iedereen klaar." Zei Busin rustig en stak zijn hand op "Moge uw krachten ons beschermen." Zei hij en daarna haalde iedere dwerg de keel door van hun hobbit en gooide het op de brandstapel. Er verscheen een rookwolk in de vorm van een grote bijl en Realla stapte naar voren. "Meneer, ik heb een kleinigheid voor u gevonden." "En wat is dat dan?" vroeg Busin verbaasd en Realla bracht de houten ton naar voren en haalde de deksel eraf. "Dat is Halfling's leaf, dat schijnt goed spul te wezen. Ok, we zetten hier een kamp op en overnachten hier, er mag gerookt worden dwergen!" Zei Busin met een lach en iedereen zetten een tent op en haalde hun pijp tevoorschijn. De 4 belangrijkste zaten apart van de andere met een pijp in hun mond en een pint in hun hand. "Wat een dag." Zei Realla na een lange stilte "Inderdaad." Zei Glesur achter haar aan "Morgen staan we vroeg op om weer te vertrekken." zei Busin "Sorry meneer, maar waar gaan we heen?" Vroeg Glesur "We gaan eerst naar de Apa-Rock, kolonel. Daar woont de man die dit kan lezen, zijn naam is Larao, hij is een hele oude dwerg." zei Busin en nam een grote slok bier. Hij liep naar de brandstapel die bijna uitgebrand was en spuigde erin, daarna gooide hij nog wat hout op het vuur en pakte een arm van een hobbitman. "Iemand?" vroeg Busin "Doe mij maar" zei Glesur en Busin gooide de arm naar Glesur en pakte zelf ook weer een arm. Hij liep weer naar het groepje en ging naast glesur zitten. Hij keek naar de arm alsof het nog steeds bewoog, maar hij nam tog een hap. "Best wel lekker, smaakt naar spek" zei Glesur de stilte verbrekend "Ja, inderdaad" zei Busin terug. "Ik ga slapen" zei Realla doodmoe "Ja ik ook" zei Tainarion en de andere doken ook hun bed in "Slaap goed, ik maakt jullie vroeger wakker dan de rest." Zei busin en ging zijn tent in.


Reacties:


LadyLondon
LadyLondon zei op 3 aug 2009 - 12:36:
wacht waar komt de naam Realla eigelijk vandaan? want heel heel heel grappig (niet) ging ik op http://www.myprecious.us/name_generator.php kijken en en en toen typte ik Romana in en en en toen deed ik Dwerg naam en en etoen kwam er Realla of Erebor Ö >_<


Elflady
Elflady zei op 18 juli 2009 - 14:27:
Bij de Elven. Hoe durven die walgelijke misbaksels>.<. ()
Je weet mijn liefde voor Dwergen is groot ;']
ActuallyIwanttosay'BytheValar,Airawherethehellareyoubusywithö''