Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon: New Legend » Episode 20: Chaos op zijn rustigst

Pokemon: New Legend

27 juli 2009 - 21:59

1068

1

293



Episode 20: Chaos op zijn rustigst

Jullie merken het misschien al. De hoofdstukken worden steeds korter (van 1500 naar ongeveer 1000 woorden) ik hoop hiermee het lezen aantrekkelijker te maken en het is ook makkelijk aangezien je maar 10000 letters mag typen bij animeforum.nl. Hoe dan ook, veel plezier met het lezen van mijn twintigste hoofdstuk

Bulbasaur, Solar Beam zei Andrew.
Bulbasaur concentreerde zich diep en verzamelde zonlicht van de zon die fel scheen.
Kom op, Bulbasaur, je kunt het.
Bulbasaur concentreerde zich nog dieper, maar zakte door zijn poten en de bol gloeide niet meer.
Geeft niet, Bulbasaur, het komt wel goed. Stelde Andrew hem gerust.
Na de wedstrijd van gisteren zette de boot koers voor een rondvaart. Kalmpjes gleed de boot over het water. Het was rustig op de boot, Brenna en Brian sliepen allebei nog, maar Andrew wou niet slapen. Binnenkort kan hij eindelijk aantreden tegen de Gym Leider van Vermillion City. Hij liet Charmander en Mankey tegen elkaar sparren. Pidgeotto vloog in de lucht om zijn Steel Wing nog beter onder de knie te krijgen en Bulbasaur kreeg extra training om zijn Solar Beam aanval beter te beheersen. Helaas tot nu toe zonder succes. Opeens begon de boot hevig te schudden.
Wow, wat is dat. Andrew ging aan de railing staan om te kijken wat er gebeurde. Hij zag hoe de boot langs een rots schuurde en het nog maar net goed ging. Andrew keek vooruit en zag dat er een nieuwe rots in de weg zat. Mankey gilde wat en rende weg.
He, Mankey, waar ga je naar toe? riep Andrew en rende er samen met de rest van zijn Pokémon erachteraan. Mankey ging het schip binnen en opende de tweede linker deur. Ze kwamen in de besturingskamer. Ze troffen de inzittenden slapend aan en het roer was onbemand.
Snel, Bulbasaur, probeer het schip om die rots heen te leiden.
Bulbasaur sprong op het paneel achter in de kamer en gebruikte zijn roedes om een weg te banen rond de rots.
Goed werk Bulbasaur, Pidgeotto, gebruik je stem om die slaapkoppen wakker te maken. Zei Andrew.
Pidgeotto begon te gillen en de bemanning werd wakker. De kapitein stond op en begon van schrik orders te geven. Het was een brede lange man, die met kop en schouders boven de anderen uitstak. Hij bulderde tegen zijn bemanning wat ze moesten doen. Een van hen nam het roer van Bulbasaur over. Bulbasaur sprong van het paneel en voegde zich weer bij de groep.
Hallo kapitein. Stotterde Andrew. Wat is hier aan de hand.
Een vloek, een catastrofe is deze schip getroffen.
Nou ja, het was een rots. Zei Andrew.
Stilte! riep de kapitein. Oh sorry, dankzij jou is onze boot intact. Mijn naam is Kapitein Zeepaard.
Oh, mijn naam is Andrew, Kapitein Zeebaard
Paard! riep de kapitein Kapitein Zeepaard.
Opeens was er heel wat lawaai te horen in de keuken die aan de andere kant van de gang stond, dan waar de besturingskamer stond. Andrew, kapitein Zeepaard en Andrews Pokémon renden op het geluid af en ze troffen alle koks slapend aan.
WAKKER WORDEN! bulderde de kapitein. De koks schrokken wakker en stonden weer op.
De groep had een overzicht over de hele keuken. Aan de overkant stond een deur wijd open. In de deuropening stond een Poliwag.
Is dat je vloek? zei Andrew.
[B][I]Poliwag, de dikkop-Pokémon. Wanneer hij eet gloeit zijn buik. Om dat zijn voeten niet volgroeid is blijft hij het liefst in het water.[B][I]
Charmander, Flamethrower.
Charmander blies een vlammenwerper op Poliwag, maar Poliwag rende snel weg.
ERACHTERAAN! riep Kapitein Zeepaard.
De groep rende achter Poliwag aan. Poliwag stond stil en zijn buik begon te draaien.
Niet kijken, Andrew, dat is Poliwags Hypnosis-aanval!
Maar het was al te laat, Andrew en zijn Pokémon dommelden al in.
Daank u wel kapitein Zeekaart
ZEEPAARD! riep de kapitein en Andrew en zijn Pokémon schrokken wakker.
Poliwag zag dat zijn Hypnosis aanval niet werkte en zette hem op een lopen.
Snel jongens, erachteraan. Zei Andrew iets kalmer dan de kapitein. De achtervolgde Poliwag weer en Poliwag rende alsmaar door de gangen. Op een gegeven moment kwamen we bij de kamer waar Brenna en Brian lagen te slapen. Brian, die al wakker bleek te zijn, deed de deur open. Poliwag zag zijn kans schoon en glipte naar binnen. Andrew zag dat het raam openstond en zei dat Mankey hem dicht moest doen. Mankey deed dat en Poliwag rende terug door de deur.
Waarom doe je dat? vroeg de kapitein.
Ik ga die Poliwag vangen. Als hij te snel voor ons is is het vast een goed teamlid. Zei Andrew. Kom op jongens. Riep hij naar zijn Pokémon en ze gleden deur weer door in de achtervolging.
Snel Charmander, Double Team.
Charmanders kloons haalden Poliwag in en in no time waren ze omsingeld.
Goed, Charmander, Flamethrower. Zei Andrew.
De Charmander spuwden vuur op een bepaald punt, maar Poliwag ontsnapte door hoog in de lucht te springen en de Charmander te raken met een Water Gun, inclusief de echte.
Pidgeotto, Quick Attack.
Voor Poliwag landde, moest het een klap incasseren van Pidgeotto, die hem uit de lucht plukte, Poliwag deinsde achteruit.
Charmander, Flamethrower. Zei Andrew.
Charmander spuwde weer vuur, maar dit keer kon Poliwag niks meer doen omdat het in een hoekje zat en nog moest op staan. Poliwag werd vol geraakt, maar het was nog niet voorbij. Charmanders vuuraanvallen waren natuurlijk het sterkste wapen tegen Poliwag.
Bulbasaur, tijd voor een koekje van eigen deeg. SleepPowder. Bulbasaur opende zijn bol en spoot slaappoeder uit zijn bol, waardoor Poliwag in slaap viel.
Goed bedacht, complimenteerde Brian die naast de kapitein stond toe te kijken. Pokémon worden sneller gevangen wanneer ze slapen.
OK, Pokéball, nu! zei Andrew en hij gooide een Poké Ball. De Poké Ball botste tegen Poliwag en nam de kleine Water-Pokémon op in een rooie wolk en vervolgens in de Poké Ball. Poliwag bood wat weerstand, maar was niet meer in staat om uit de Poké Ball te komen. Het lampje doofde en Poliwag gaf zich gewonnen. Poliwag was Andrews nieuwe Pokémon.
Te gek, ik heb een Poliwag. Riep Andrew.
Brenna kwam de kamer uit.
Wat een lawaai hier, kan een coödinator niet eens rustig slapen. Zei ze chagrijnig.
Brian, Andrew, de kapitein en de Pokémon barstten in lachen uit. Dat Brenna van die hele hectiek niks heeft gemerkt.

Brian, Brenna, Andrew en Bulbasaur liepen het bruggetje af. De kapitein rende ze achteraan.
Wacht! riep hij. Jullie zijn vast op zoek naar onze Gym Leider. Zei hij.
Ja, ik ga hem uitdagen. Zei Andrew.
De Gym Leider is een goede vriend van mij, hij is alleen een hele tijd weg. Zelfs voor hem zit hij te lang in die Diglett Cave. Zouden jullie misschien kunnen kijken wat er aan de hand is.
Ik denk dat dat geen probleem is. Zei Brenna.
Dan is dat afgesproken en mocht je hem vinden, doe hem dan de groeten. Zei hij.
En zo nemen de vrienden afscheid van de nieuwe boot, de St. Aäron, en haar trotse kapitein Zeevaart.
ZEEPAARD!


Reacties:


simonella
simonella zei op 28 juli 2009 - 12:03:
hahah deze is ecgt grappig
elke keer die kapitien:ZEEPAARD!hahaga je snel verder?