Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Hermelien voordat ze naar zweinstein gaat. » hoofdstuk 1

Hermelien voordat ze naar zweinstein gaat.

29 juli 2009 - 10:05

320

2

338



hoofdstuk 1

...

'Oh,je eerste dag op school! 'Zei de moeder van hermelien.
'Maar ik heb geen tijd Lientje.'zei de moeder plotseling een beetje gehaast.'Ik moet vroeg beginnen en ik kan beter gewoon meteen alles al klaarzetten'
'Dus je weet het,hier de straat uit en dan naar rechts,je ziet het vanzelf.'zei haar moeder terwijl ze de tandartspraktijk binnenliep.
Hermelien zuchtte,zo ging het altijd,ze hadden nooit tijd.
Ze at haar brood op en ging naar school,ze had deze weg al een paar keer gelopen en ze wist de weg dus al heel goed.
Ze keek op haar nieuwe horloge,die had ze voor haar verjaardag gekregen,ze wisst al heel goed hoe laat het was,zouden de andere kindjes dat ook al weten?
Het was 5 voor half negen en ze begon te hollen.

Ze was net op tijd op school.
Hermelien ging de klas binnen en zocht een plekje vooraan in de klas.
'We gaan beginnen"Riep de juf met een zangerige stem.
'oke we beginnen met de getallen,wie kan er al tot 10 tellen?'
Een jongen stak zijn vinger op.
'ja,tel jij maar Tonny.'
'Een,twee,drie,vrij,negen,elf,tien!'
'Bijna.'zei de juf.
"wie kan hem helemaal?'
meteen vloog de hand van Hermelien in de lucht.
'Ja?'
'Een twee drie vier vijf zes zeven acht negen tien elf twaalf dertien...'En zo ging ze door tot ze bij de 50 was.
De juf staarde haar aan.
'De- ehh- hoe-?'stotterde de juf.
Maar hermelien vond het blijkbaar doodnormaal en zo verbaasde ze de juf tot de pauze.
Toen ze hun boterhammetjes pakten,voelde hermelien zich warm van binnen,heel erg trots.
Wat ze niet doorhad was dat,toen ze dat voelde,alles om haar heen begon te zweven.
"oooooh."riepen de kinderen.Hermelien keek om en zag het,snel viel alles om en snel begreep hermelien dat dat door haar kwam.

Hermelien huppelde naar huis,en thuisgekomen was er niemand,zoals elke keer.
Ze liep naar de tandartsenpraktijk toe en begroette de telefoniste.
"waar zijn papa en mama?'vroeg hermelien
'In kamer2" zei de vrouw vriendelijk.
"Maaaammmaaaaaaa,paapppaaaaaaa.'
'sorry Lientje,geen tijd.'zei haar vader haastig
'Maar-
'Nee straks'.
Hermeien stapte weg en ging naar haar kamer,ze dacht na,ze was anders en met die gedachte vil ze in slaap...


Reacties:


RivLovee
RivLovee zei op 25 aug 2013 - 10:17:
Verderlezen! xx


MissCullen
MissCullen zei op 28 juli 2009 - 23:28:
snel verder