Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon: New Legend » Episode 21: Gijzeling in de Diglett Cave

Pokemon: New Legend

22 dec 2009 - 17:30

986

1

206



Episode 21: Gijzeling in de Diglett Cave

Een dag voor Episode 18: Pokémon Ahoi:
Raichu, Thunder! zei de luitenant.
Raichu sloeg electrische energie op in zijn wangzakken en bestookte een Diglett met die aanval. De Diglett werd geraakt, maar het leek nauwelijks effect te hebben. Raichu concentreerde zich nog dieper en Diglett voelde toch iets. Zoveel kracht kan zelfs een Grond-Pokémon niet aan.
Goed zo, Raichu, met zulke kracht kan ik voorlopig wel vooruit.
En voor dat hij het wist zat Lt. Surge gevangen in een lasso net als zijn Raichu.
Wat gebeurt er?
Om de wereld van verder verval te behoeden
Om de mensen van ons volk te kunnen beïnvloeden
Om kwaadaardigheid van liefde aan te tonen
Om dichter bij de sterren te komen
Tanja
Toni
Team Rocket gaat sneller dan licht
Vecht als een man of geef je over en zwicht
Bellsprout.
Doe je Raichu in de Poké Ball, luitenant en geef het aan ons. Zei Toni
Dacht het niet, Raichu, Thunder!
Raichu gebruikte zijn Thunder aanval, maar het baatte niet.
We hebben je kracht gezien, Raichu, we zijn echt wel beschermt tegen jouw Thunder. Dit touw is niet geleidend. Legde Tanja uit.
NEE! zei Luitenant Surge stevig.
Dan hebben we wel een plekje voor je. Zei Toni en hij trok strakker aan het touw en dwong de luitenant en Raichu mee te lopen.

Twee dagen later:
Andrew, Brian, Brenna en Bulbasaur liepen op het pad richting de Diglett Cave.
Ik ben benieuwd wat er aan de hand is met Lt. Surge. Zei Brenna
Ja, hij schijnt al veel te lang weg te zijn. Zei Andrew.
Kijk, daar! riep Brian.
Aan het eind van het pad was een ingang van de grot te zien.
Is dat de Diglett Cave? vroeg Andrew.
Ik denk het wel. Maar er is maar één manier om dat te weten te komen. Zei Brenna en ze betrad de grot. Brian, Bulbasaur en Andrew volgden haar naar binnen. Het was opvallend licht in de grond dus het was niet nodig om Charmander of Butterfree mee te nemen om de boel wat op te lichten. Ineens hoorden we wat beneden. Geen gerommel ofzo, nee het was een stem.
Digledi, digledi. Zei het.
Andrew keek op de grond voor Brenna haar voeten. Een klein schepseltje keek ons met grote ogen aan.
Ik denk dat dat ons antwoord is. Zei Brian.
Diglett, de mol-Pokémon. Over zijn onderlichaam is weinig bekend. Hij komt weinig boven de grond en zijn gangen kunnen zelfs aardverschuivingen veroorzaken.
Digledi, digledi, digla. Zei het beestje.
Bulba, Bulbasaur antwoorde Bulbasaur.
Begrijp jij wattie zegt? vroeg Andrew.
Bulba, bulba. Knikte Bulbasaur en hij stak zijn rechter voorpoot vooruit.
Ik denk dat wij Diglett moeten volgen.
Digledi. Zei Diglett en hij begon zich voort te bewegen, hij liet een groot spoor achter van omgeploegde grond. Bulbasaur hobbelde erachteraan en de mensen hadden het moeilijk om de twee bij te houden.
Digla. Fluisterde de Diglett. De groep stond stil bij een bocht. Andrew keek voorzichtig om het hoekje en zag een man van ongeveer veertig op de grond zitten. Hij had blond haar en had ruige legerkleding aan. Hij was ongeveer net zo groot en breed als Kapitein Zeepaard. Naast hem zat een Raichu. Andrew pakte zijn oordopjes en plugde die aan zijn Pokédex.
Raichu, de muis Pokémon en de geëvolueerde vorm van Pikachu. Hij heeft zo'n grote elektrische potentiaal dat hij zijn staart als aarding moet gebruiken om te vermijden dat hij zichzelf een schok geeft!
Is dat wie ik denk wat het is? vroeg Brian.
He stil, er komt iemand. Zei Brenna.
Sterker nog er kwamen drie iemanden. En het waren bekenden. Het was Toni, Tanja en Bellsprout. Team Rocket dus.
Hier heb je je brood, luitenant. Zei Toni.
Maar ik zou maar snel een beslissing nemen. Je hebt nog tien minuten om Raichu te geven anders gaat deze grot ontploffen.
Wat! zei Andrew bijna te hard. Hij zag hoe Toni een apparaatje in de hand hield.
Dat is waarschijnlijk de bediening van de bom. Zei Brian zachtjes.
He, wat doet de luitenant nu? vroeg Brenna
Hij doet Raichu in zijn Poké Ball. Zei Brian die er niet veel meer van begreep.
Wat doe je nu! zei Andrew die zich onthulde. Je geeft zomaar je Raichu weg.
Jij hier, zei Tanja. Ik heb hier genoeg van, tijd voor wat vuurwerk. We moeten maar eens vertrekken.
Dacht het niet, Poliwag, ik kies jou! zei Andrew. Andrews nieuwste Pokémon kwam uit de Poké Ball.
Poliwag, Water Gun. Zei Andrew.
Poliwag spoot een straal richting de bombediening. Toni verloor hem.
Snel, Bulbasaur, vang die afstandsbediening.
Bulbasaur ving de afstandsbediening, maar kreeg hem niet onder controle en verloor hem toch. De afstandsbediening ging richting de grond met de knop naar beneden. Maar vlak voor het de grond raakte werd het opgevangen door een aantal Diglett. De vrienden zuchtten opgelucht, maar door de commotie zag Team Rocket zijn kans schoon om te vertrekken.
He, waar is Team Rocket! En Raichu! vroeg Andrew.
Hallo, jongens, ik ben Luitenant Surge en maak je maar geen zorgen om Raichu. Zei de luitenant en hij pakte een Poké Ball en liet Raichu eruit komen. Mijn opa was een goochelaar en ik denk dat Voltorb wel weet wattie moet doen.

Team Rocket stond voor de grot om hun aanwinst te zien. Tanja pakte de Poké Ball en opende het. Maar in plaats van een Raichu kwam er een Voltorb uit.
Dat is geen Raichu, het is een Voltorb. Zei Tanja.
Is ook leuk. Zei Toni tevreden.
Dan weet je ook hoe je omgaat met Voltorbs sterkste aanval. Zei Tanja.
Bedoel je soms zei Toni en keek een beetje verdwaast.
Oeps zei hij zacht en Voltorb begon wit te gloeien en ontplofte.
Team Rocket houdt het weer voor gezieieieieien zeiden ze terwijl ze de lucht in gingen.
Langleve Voltorbs Explosion. Zei luitenant Surge die samen met de vrienden naar buiten liep. Ze werden achtervolgd door een kleine groep Diglett.
Diglidi, Digli. Zei de leider.
Jullie ook bedankt. Zei Lt. Surge.
He, luitenant. Bent u klaar voor een uitdaging? vroeg Andrew.
Zeker, wacht maar af, ik heb mijn Raichu hard getraind, je zult hard voor die badge moeten vechten
Daar ben ik van overtuigd. Zei Andrew. Zou Andrew dit voordeel kunnen verzilveren of verliest hij alsnog? Dat zie je in de volgende episode.


Reacties:


simonella
simonella zei op 30 juli 2009 - 14:47:
nice iw ant moreD::p