Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pirates Of The Caribbean » A woman on board brings bad luck » Proloog

A woman on board brings bad luck

3 aug 2009 - 23:43

250

4

254



Proloog

Ik keek angstig over de ballustrade heen. Daar, op het zwarte water, afgeschildert tegen de zwarte lucht, zag ik een schip. Het had zwarte zeilen, en geen vlag. Mensen begonnen te gillen zodra het eerste kanonschot werd gelost. Ik zag onder me honderden vrouwen hun kinderen van de straat halen en naar binnen tillen, en mannen probeerden zoveel mogelijk wapens te pakken. Toen een schot de gevangenis raakte, kregen we nog meer oproer. De gevangenen ontsnapten en sloegen mensen neer met rumflessen. Ik zat hier alleen, op de vergeten zolder van de bakker. Ik was al dagen niet buiten geweest. Verlangend keek ik naar het schip. Wat zou het geweldig zijn om daar op te zitten - geen zorgen, alleen maar varen. Plunderen was mijn enige afkeer. Ik wilde geen mensen vermoorden, en kon niet tegen bloed. Ik zag hoe de piraten aan land kwamen. Ik sloot mijn raampje en ging met mijn rug tegen de muur zitten. Beneden hoorde ik een vrouw gillen. Ik hoorde een man brullen en toen een pistool knallen. Ik wilde niet dood - ik hoopte dat ze mijn luik niet zouden zien. Ik kroop naar de voorraad rum en besloot dat ik met negentien jaar oud genoeg was om wat te drinken - tegen de spanning. Ik vond het eigenlijk helemaal niet eng. Ik vond het eerder romantisch dat er dingen bestonden zoals piraten. Het liefst wilde ik mee op het schip, maar als ik nu van de zolder af zou komen, zou ik neergeschoten worden.


Reacties:


Waardigheid
Waardigheid zei op 2 aug 2009 - 16:25:
Snel verder
Ik volg ook


Eef95
Eef95 zei op 2 aug 2009 - 14:32:
Ik volg

snel verder


Eliros
Eliros zei op 2 aug 2009 - 13:11:
Leuk!
Snel verder <33


MissCullen
MissCullen zei op 2 aug 2009 - 12:43:
he ga je snel verder? Wand ik vind nu al je verhaal leuk

xx