Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon: New Legend » Episode 22: Met schokken en stoten

Pokemon: New Legend

2 aug 2009 - 15:35

982

0

225



Episode 22: Met schokken en stoten

Na een goede nachtrust liepen onze vrienden vol goede moed richting de plaatselijke Gym van Vermillion City. Het was een groot gebouw dat ondergekalkt was met graffiti in de vorm van bliksemschichten. Naast de deur zat een grote rode knop die de deur opende. Andrew drukte op de knop en de deur gleed open. Lt. Surge kwam ons tegemoet kwam.
Ah, Andrew, fijn dat je er bent. Ben je er klaar voor? vroeg hij vriendelijk.
Jazeker. Zei Andrew.
Volg mij.
Dat deed Andrew en hij kwam in een lokaal met een glad gepoetste vloer, zo glimmend als een spiegeltje. In het middel stond een geel strijdperk dat omgeven was door dikke witte lijnen. Er stond al een scheidsrechter klaar om de wedstrijd in goede banen te leiden. Brenna en Brian gingen op de tribune naast het strijdperk zitten. Bulbasaur en Andrew liepen naar het uitdagersvak, terwijl Lt. Surge naar zijn vak marcheerde. Wanneer beide uitdagers op hun plaats stonden nam de scheidsrechter het woord.
Deze battle gaat tussen Andrew, de uitdager en Lt. Surge, de Gym-Leider van Vermillion City. Beide trainers mogen twee Pokémon gebruiken, alleen de uitdager mag wisselen. Wanneer beide Pokémon aan een kant niet meer kunnen vechten gaat de winst naar de tegenstander. Begin!
Voltorb, ik kies jou!
Mankey, nu! Zei Andrew. Mankey en Voltorb kwamen uit hun Poké Ball.
Voltorb, de bal-Pokémon, Soms worden deze Pokémon per ongeluk aangezien voor Poké Balls en op die manier hebben er al heel wat mensen een schok opgelopen. Hij rolt over de grond om zich voort te bewegen.
Mankey, begin met Fury Swipes.
Mankey stevende op Voltorb af en gaf hem een paar rake klappen met zijn klauwen.
Goed Mankey.
Voltorb, Thunderbolt! zei Lt. Surge.
Van dichtbij raakte Voltorb Mankey met een stevige Thunderbolt. Mankey deinsde terug en schudde zijn hoofd om zich opnieuw te concentreren.
Mankey, Seismic Toss. Zei Andrew.
Mankey nam Voltorb in zijn handen en sprong in de lucht.
Voltorb, Explosion.
Voltorb begon te gloeien.
Snel Mankey, Dig!
Mankey liet Voltorb gaan en dook de grond in. Gelukkig was de grond zacht genoeg om een gat te kunnen graven. Voltorb ontplofte en Mankey kwam het gat weer uit. Enigszins beschadigd, maar hij kon verder. Voltorb echter was uitgeschakeld.
Voltorb kan niet meer vechten. Zei de scheids.
De Luitenant trok Voltorb terug en zette Raichu in.
Geen probleem, zei Andrew, Hoe groter de Pokémon, hoe harder ze vallen, Mankey, Seismic Toss.
Mankey pakte Raichu bij de staart en begon hem rond te draaien.
Thunder, Raichu! zei Lt. Surge en Raichu concentreerde zich en gaf een enorme schok, waar door Mankey gelanceerd werd en bewusteloos op de grond viel.
Mankey kan niet meer vechten. Zei de scheids.
Mankey keer terug. Goed werk! zei Andrew en pakte een andere Poké Ball. Charmander, ik kies jou! zei Andrew en Charmander kwam uit de Poké Ball.
De laatste battle is Raichu vs. Charmander, de winnaar van dit duel wint de wedstrijd. Zei Lt. Surge.
Laat je best zien, Raichu.
Jij ook, Charmander. Begin met Double Team. Zei Andrew
Raichu, gebruik Thunder. Zei Lt. Surge
Charmander maakte snel kloons en omsingelde Raichu, maar Raichu bestookte ze met een Thunder aanval, waardoor ze als sneeuw voor de zon verdwenen en ook de echte Charmander werd geraakt. Charmander deinsde terug en het was duidelijk dat hij een flinke klap heeft gekregen.
Raichu, Iron Tail. Zei Lt. Surge.
Raichu pakte Charmander vast met zijn verharde staart, waardoor Charmander in het nauw werd gedreven.
En nu, Thunder!
Raichu laadde veel kracht op en storte elektrische energie uit op Charmander. Charmander gilde het uit en belandde op de grond. Nog een klap zou fataal zijn. Ineens begon Charmanders staart te gloeien en de vlam op zijn staart werd enorm groot.
Wat is dat? vroeg Brenna.
Dat is Charmander speciale vaardigheid, Blaze, hierdoor zijn Charmanders vuur-aanvallen veel sterker.
Goed Charmander, laten we dan gokken op onze vuur-aanvallen. Flamethrower, nu! zei Andrew.
Blaze of niet, Thunder is nog te sterk, nu Raichu!
Raichu gebruikte Thunder om de Flamethrower te counteren. De twee aanvallen botsten en het kwam nu aan op kracht.
Charmander nog een tandje erbij.
Jij ook, Raichu! zei Lt. Surge.
Charmanders Flamethrower is op zijn sterkst nu dacht Andrew. Als hij Raichu maar eens kon raken zonder zelf geraakt te worden, of beschadigd.
Dat is het. Charmander stop niet met je Flamethrower, maar gebruik je Metal Claw op de grond. Zei Andrew.
Charmander bleef vuurspuwen, maar moest dichter bij de grond om Andrews commando op te volgen. Charmander drukte zijn metalen klauw in de grond. Charmander spuwde vuur op Raichus voeten en Raichu raakte Charmanders staart met zijn Thunder aanval. De aanvallen hielden op en het bleek dat Charmander nauwelijks schade had. Beide Pokémon waren uitgeput en Raichus voeten waren helemaal zwart.
Door de nagels in de grond te zetten kon Charmander zijn staart gebruiken als bliksemafleider. Zei Brian. Slim bedacht.
Charmander, maak het af, gebruik Metal Claw op zijn voeten.
Charmander rende zo hard als hij nog kon.
Raichu, Thunder! zei Lt. Surge.
Raichu zendde zijn elektriciteit weer in de lucht, maar Charmander was sneller. Hij raakte Raichus voeten met zijn metalen nagels en Raichu viel. De Thunder stopte. Raichu trok nog wat, maar gaf zich gewonnen.
Raichu kan niet meer vechten, Charmander wint. De winst gaat naar Andrew.
Gewonnen, gewonnen, we hebben gewonnen! zei Andrew.
Je hebt het verdiend. Zei Lt. Surge Je was heel dapper in de Diglett Cave en je dacht snel. Daarmee win je battles. Ik ben trots om jou deze Badge te overhandigen. Dit is de ThunderBadge.
Yes, ik heb de ThunderBadge! riep Andrew luid. Je was geweldig, Charmander.
Char, Charmander, Char.
Oh ja, luitenant, ik moest je nog de groeten doen van kapitein Zeestaart.
Je bedoelt kapitein Zeepaard, zeker, haha. Lachte de luitenant. Weinig mensen zeggen het goed en dat zit hem niet bepaald lekker.
Dat heb ik gehoord ja. Brenna. Maar ik denk dat we maar eens gaan.
Goed, als je langs Vermillion City komt, kom dan terug voor een rematch. Zei Lt. Surge.
Zal ik doen.
De groep ging weg en liep richting het westen.
Wat is de volgende Gym, Brian.
Saffron City is dichtbij. Zei Brian.
Dan gaan we naar Saffron City.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.