Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon: New Legend » Episode 25: Psychische oorlog

Pokemon: New Legend

13 aug 2009 - 20:08

880

0

283



Episode 25: Psychische oorlog

Samen met Steve stapten de vrienden de poorten van Saffron City binnen. Het was slechts een kilometer lopen vanaf Saffron Shadow en het pad was aardig rustig. Dat kan overigens niet gezegd worden over Saffron City zelf. Saffron City is een drukke stad, met winkeltjes en terrasjes overal waar je keek.
Ik stel voor dat we naar de Gym gaan. Zei Steve. Andrew, Brenna, Bulbasaur en Brian liepen achter Steve aan richting de Saffron Gym. Het viel op dat Saffron City, behalve een drukke, ook een grote stad was. Het duurde ongeveer de helft van de reis van Saffron Shadow naar Saffron City. De Gym zag er uit als een grote arena met een paars dak in een hele rare vorm.
Er liep een groot gebouwde man langs. Hij had een zweetband om zijn voorhoofd en hij zag er erg intimiderend uit.
Wie is dat? vroeg Andrew.
Dat is Kiyo. Zei Steve koud. Hij is mijn tegenkandidaat om de Gym.
Hallo. Zei de zware stem uit Kiyo.
Dag Kiyo. Zei Steve, maar hij was zeker niet blij hem te zien.
Jongens, achteruit, want dit wordt mijn Gym. Ik heb jaren gedroomd over dit moment en nu is hij van mij.
Er is nog een kandidaat. Zei Brenna.
Ja, een of ander trainertje gespecialiseerd in Normal-types. Maak je niet druk. Mijn Fighting-type Pokémon nemen ze wel onder handen.
Dat dacht ik niet. Zei Steve. Mijn Normal-types zijn erop getraind om ook Fighting-types aan te kunnen.
Jij bent mijn tegenstander? vroeg Kiyo en hij barstte in lachen uit. Het wordt nog makkelijker dan ik dacht. Een mug als jij druk ik zo de muur in. Geen probleem.
We zullen zien. Zei Steve.
De deuren van de Gym gingen open. Een vrouw met paars haar tot aan haar heupen liep naar buiten.
Goeiemorgen. Zei ze. Ik ben Sabrina. De Gym Leider van deze Gym. En een van jullie wordt de Gym Leider van deze Gym.
Dat zal ik wel worden. Zei Kiyo.
Geduld, Kiyo. Zei Sabrina kalm. De Gym sluit morgen voor jullie duel, maar vandaag ben ik nog Gym Leider.
In dat geval. Zei Andrew. Mag ik een Gym Battle?
Goed, twee tegen twee. Zei Sabrina. Ik stel voor dat Kiyo en Steve meekijken.

Deze battle is tussen Sabrina en Andrew, beide trainers gebruiken twee Pokémon. Begin!
Sabrina en Andrew stonden op hun plek met elk een Poké Ball in hun hand.
Kadabra, nu! zei Sabrina en Kadabra kwam uit de Poké Ball.
Bulbasaur, jij begint. Zei Andrew.
Kadabra, de Psi-Pokémon. Hij is een begaafde Pokémon. Kadabra vertrouwt meer op een sterke geest dan op een krachtig lichaam om te winnen.
Kadabra en Bulbasaur stonden tegenover elkaar.
Bulbasaur, Vine Whip. Zei Andrew. Bulbasaur liet zijn roedes op Kadabra los.
Kadabra, Confusion. Zei Sabrina. Kadabras ogen werden blauw en Bulbasaur vines konden zich niet bewegen.
Kadabra. Psybeam. Zei Sabrina. Een gekleurde straal kwam uit het voorhoofd van Kadabra en raakte Bulbasaur. Bulbasaur schudde de schade een beetje af.
Bulbasaur, Razor Leaf. Zei Andrew. Bulbasaur bestookte Kadabra met Razor Leaf, maar ook die werd tegen gehouden met Confusion.
Retour afzender. Zei Sabrina en Kadabra raakte Bulbasaur met Bulbasaurs eigen aanval.
Tackle. Zei Andrew tegen Bulbasaur. Bulbasaur rende op Kadabra af, maar Kadabra tilde Bulbasaur op en smakte hem op de grond. Bulbasaur was K.O.

Goed werk, Bulbasaur. Zei Andrew. Misschien is het een goed idee om Psychische aanvallen teniet te doen met andere Psychische aanvallen. Poliwag, ik kies jou!
Poliwag kwam uit zijn Poké Ball.
Poliwag heeft toch nauwelijks ervaring in battles. Waarom kiest hij nou hem? vroeg Brian.
Poliwag, Hypnosis. Zei Andrew.
Poliwags buik begon te draaien en Kadabra viel in slaap.
Poliwag, BubbleBeam, nu! zei Andrew en Poliwag bestookte Kadabra met bellen, maar Kadabra sliep gewoon door.
BubbleBeam nog een keer. Zei Andrew. En Poliwag deed het zelfde met het zelfde resultaat.
DoubleSlap, nu! zei Andrew. Poliwag sloeg Kadabra met zijn pootjes en Kadabra was Knock Out.
Kadabra is een sterke Pokémon. Zei Kiyo.
Maar als Kadabra geraakt wordt is het ook meteen serieus. Zei Steve.
Keer terug, Kadabra. Zei Sabrina. Drowzee, ik kies jou!
Drowzee, de hypnose-Pokémon. Drowzee gebruikt het liefst Hypnosis en Dream Eater-aanvallen. Drowzees bewegingen zijn vaak erg traag, maar zijn niet-fysieke aanvallen zijn erg krachtig.
Poliwag, Hypnosis.
Drowzee, Hypnosis. Zei Sabrina.
Poliwag en Drowzee gebruikten allebei Hypnosis, maar Drowzees Hypnosis was veel krachtiger en bracht Poliwag in slaap.
Poliwag, nee! zei Andrew. Word wakker!
Drowzee, Dream Eater. Zei Sabrina.
Drowzee begon met het eten van de dromen van Poliwag. Die meteen wakker werd, maar zich wel erg zwak voelde.
Headbutt. Zei Sabrina. Op volle snelheid, maar nog steeds niet erg snel kwam Drowzee op Poliwag gehobbeld.
Gebruik BubbleBeam om hem af te remmen.
Maar het was niet genoeg, Drowzee raakte Poliwag, die verslagen op de grond viel.
Poliwag kan niet meer vechten. Sabrina wint. Zei de scheidsrechter.
Keer terug, Poliwag. Zei Andrew. Je was geweldig.
Ik geloof dat ik jou opvolger moet verslaan. Zei Andrew.
Dat klopt. Zei Sabrina.
Kiyo en Steve kwamen het strijdperk op. Brenna en Brian gingen er ook bijstaan.
Morgen is het zover. Zei Sabrina.
Dat klopt, ik heb gezien hoe sterk zwakke Pokémon kunnen zijn. Zei Kiyo.
Ik zal mijn best doen om jou te verslaan. Zei Kiyo. Het wordt een hele moeilijke battle voor jou.
Dat geloof ik graag. Zei Steve. Maak je borst maar nat, je hebt mijn Pokémon nog niet gezien.
Vol vertrouwen gaan twee mogelijk nieuwe Gym Leiders een nieuwe nacht in. Wie zal morgenavond de nieuwe Gym Leider zijn van Saffron City? En is Andrew in staat om die te verslaan? Lees ook de volgende hoofdstukken.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.