Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Darren Shan » The Vampire and his assistant » Chapter XIII

The Vampire and his assistant

15 aug 2009 - 0:41

493

1

328



Chapter XIII

Chapter XIII:

De volgende avond was ik bezig met Feleth toen de bel ging, mijn zus deed open en ik hoorde iemand de trap op stormen en nog geen minuut later deed Dorien mijn deur open..
Ze sloeg hem dicht, maar Feleth was geschrokken en viel aan..
In nog geen seconde had Feleth in haar been gebeten.
“Feleth af!”¯ Riep ik geschrokken en nam mijn fluitje, blies erop en ze luisterde. Ze liet Dorien los en kroop in haar kooi. Ik deed de kooi vast en liep meteen naar Dorien toe.
“Gaat het?”¯ Vroeg ik terwijl ik haar naar mijn bed hielp.
“Zie ik eruit alsof het gaat?”¯ Zei ze geïrriteerd. “Wat doet die slang hier in hemelsnaam!”¯
“Ik heb haar gestolen..”¯ Zei ik eerlijk.
“Ik voel niets meer in mijn been!”¯ Gilde ze.
“Waarom kom je nu ook in hemelsnaam die kamer zo bruut binnenstormen?!”¯ Vroeg ik bijna flippend.
“Ik kwam je zeggen dat Feleth gestolen was!”¯ Zei ze flippend.
“O”¯ Kon ik alleen maar zeggen.
“Ik voel ook al niets meer in mijn andere been!”¯ Zei ze bijna huilend.
“God, ik ga Skandar zoeken!”¯
“En mij hier achterlaten?”¯ Vroeg ze boos.
“Ik, ik, ik weet het niet.”¯ Fluisterde ik.
“Ik ga mijn zus halen!”¯ Zei ik terwijl ik naar de deur liep. Ik snelde naar de kamer van mijn zus en stormde als een gek binnen.
“Help, Dorien is gebeten door een slang!”¯ gilde ik terwijl ik haar vanachter de computer probeerde te sleuren. Ze vroeg niets en volgde me naar mijn kamer.
“Hoe is dit gebeurd?”¯ Vroeg ze boos toen ze naar Dorien liep en haar been bestudeerde.
“Dat legt ze zelf wel uit!”¯ Zei ik terwijl ik de trap afliep, naar buiten liep en op mijn fiets sprong. Ik trapte als een gek en had geluk dat ik niet viel.
Na een paar minuten kwam ik aan bij het circus en zocht meteen naar de woonwagen van Skandar.
Toen ik hem vond klopte ik aan en nog geen seconde later opende Skandar de deur.
“Laat me raden.. Feleth heeft iemand gebeten?”¯ Zei hij spottend. Ik knikte langzaam. Hoe wist hij dit?!
“Kom binnen.”¯ Zei hij. Hij ging me voor en ik liep de woonwagen in. Hij was groot en donker. Er was een woonkamer die verbonden was met een kleine keuken en er waren twee deuren die waarschijnlijk de badkamer en de slaapkamer moesten voorstellen.
“Ga zitten!”¯ Zei hij terwijl hij zelf neerplofte op een van de zetels. Ik zette me neer.
“Wie is er gebeten?”¯ Vroeg hij.
“Dorien.”¯ Antwoordde ik stil.
“Iemand die bij je was in het circus?”¯
“Ja, de donkerblonde.”¯
“Hoe noem je?”¯ Vroeg hij.
Was dat nu een vraag om op dit ogenblik te stellen?
“Ellen. Antwoordde ik en hij lachte.
“Wel Ellen, ik kan je vriendin helpen op één voorwaarde.”¯ Ik keek hem raar aan, maar voelde hoop. “Jij word mijn assistent.”¯
“Je bedoeld dat ik een Vampier word?”¯ Vroeg ik. Ik was altijd al gefascineerd door Vampiers, maar ik dacht nooit dat ik er zelf een zou worden. Ik wou het graag, maar dit betekende dat ik een wezen van de nacht zou worden..


Reacties:


achiestalker
achiestalker zei op 15 aug 2009 - 0:44:
Spannend, ga jij op je DS spelen in je kist?