Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Darren Shan » The Vampire and his assistant » Chapter XVII

The Vampire and his assistant

15 aug 2009 - 20:41

438

1

278



Chapter XVII

De inspiratiebom droogt op. >.<

Chapter XVII:

Onze voorlaatste schooldag ging ontzettend traag voorbij. Ik durfde Nuxta niet onder ogen te komen, omdat ik nu in haar plaats een Vampier was.
Tijdens de pauze kwam Nuxta naar me toe.
“Sorry dat ik wegliep na de freakshow.”¯ Zei ze.
“Geeft niet.”¯ Zei ik nerveus.
Het bleef een tijdje stil en Dorien en Tamse kwamen bij ons staan.
“Ben je al wat beter?”¯ Vroeg Nuxta toen.
Ik knikte. “Zo erg was het niet.”¯
“Ik weet niet of jullie dit al weten of willen horen, maar je weet toch dat de Slang van één van die artiesten is gestolen?”¯ Vroeg Nuxta.
“Nu niet, Nuxta.”¯ Zei ik terwijl ik rood werd. “Ik ga naar de WC.”¯
Ik moest niet naar de WC, maar ik wou niet dat ze zagen dat ik rood werd. Toen ik in de wc aankwam, kwam Dorien een paar seconden later ook binnen.
“Gaat het?”¯ Vroeg ze.
Ik knikte.
“We gaan terug.”¯ Zei ik terwijl ik in de spiegel keek.
“Oké.”¯ Zei Dorien die naar de deur liep.
“Wacht!”¯ Zei ik. Ik deed mijn bovenlip omhoog en keek naar mijn hoektanden die nog altijd zoals anders waren. “Had Skandar hoektanden?”¯
“Ik geloof van niet!”¯ Zei Dorien. Je... Je.. bedoelt dat hij... geen echte... Vampier is?”¯
“Ik weet het niet, hij hielp jou tenminste.”¯ Zei ik twijfelend. “Zonder hem was jij misschien nu al dood.”¯
“Hmm, ik vertrouw hem wel.”¯ Zei ze.
“Hij is een creep, maar hij lijkt me betrouwbaar en is lekker!”¯ Zei ik lachend.
“Waar blijven jullie?”¯ Vroeg Tamse die de WC’s plots binnenkwam.
“Sorry.”¯ Zei ik nog steeds lachend.
“Jullie doen raar!”¯ Zei ze. We liepen samen naar Nuxta en de bel ging. Er waren nog twee lesuren te gaan die ook traag voorbij gingen.

Toen ik naar huis ging, ging ik niet naar mijn kamer. Ik bleef beneden en hielp mijn familie. Mijn laatste dagen als mens wou ik met hen delen. Ze waren verwonderd dat ik zo behulpzaam was.
Toen het avond werd en ik moest gaan slapen gaf ik mijn ouders én zelfs mijn zus een slaap-lekker kus. Ik liep de trap op en ging naar de badkamer voor de voorlaatste keer. Ik ging dit alles vreselijk hard missen!
Ik kroop in mijn lekkere warme bedje..

En werd midden in de nacht gewekt door de hemelsmooie Skandar.
“Ik kom Feleth halen.”¯ Zei hij.
“Je kon toch niet komen?”¯ Vroeg ik slaperig.
“Ik moet over een kwartier optreden en dat kan niet zonder Feleth.”¯ Zei hij. “Mag ik haar meenemen?”¯
“Het is jou slang, waarom zou het niet mogen?”¯
Hij lachte, liep naar me toe en gaf me een kus op mijn voorhoofd.
What. The. Hell.
Ik keek hem raar aan, maar dat zag hij niet. Hij nam Feleth en verdween zonder nog wat te zeggen uit mijn raam.

<3


Reacties:


achiestalker
achiestalker zei op 15 aug 2009 - 20:55:
kusje kusje, later op het mondje