Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon: New Legend » Episode 26: Steve VS. Kiyo: Battle om Saffron City

Pokemon: New Legend

20 aug 2009 - 18:53

1188

0

252



Episode 26: Steve VS. Kiyo: Battle om Saffron City

Gegroet, dames en heren, en welkom bij het kanaal Pokémon 10. Vandaag zijn we rechtstreeks vanuit Saffron City, die een nieuwe Gym Leider krijgt. Wordt het de bekende Kiyo van de plaatselijke Dojo of wordt het de relatief onbekende Steve uit Saffron Shadow. Er is maar een manier om erachter te komen, en dat is: Blijf kijken naar Pokémon 10!

Andrew, Brenna en Brian zaten op de overvolle tribune, die de Gym en zijn strijdveld omringde. Bulbasaur stond voor Andrew. Steve stond aan de ene kant van het veld en Kiyo aan de andere. Sabrina stond naast het veld als scheidsrechter.
Deze wedstrijd tussen Kiyo en Steve gaat nu beginnen. Beide trainers gebruiken maximaal drie Pokémon. We houden ons aan het best of three systeem. Drie een-op-een battles. Degene die als eerste twee wint, wordt de nieuwe Gym Leider van Saffron City.Begin!

Meowth, ik kies jou! zei Steve en Meowth kwam uit Steves Poké Ball.
Primeape, nu! riep Kiyo.
Primeape, de varkensaap-Pokémon en de geëvolueerde vorm van Mankey. Primeape is bekend om zijn korte lontjes en hij zal je voor altijd achtervolgen, wanneer men oogcontact met hem maakt.
Geëvolueerde vorm he? zei Andrew. Mankey, kom eruit. Zei hij. Mankey gehoorzaamde en kwam uit zijn Poké Ball. Mankey, ik wil dat je deze wedstrijd ziet. Dat is goed voor je ervaring.
Mankey knikte en ging voor Andrew staan, naast Bulbasaur.
Meowth, begin met Pay Day! zei Steve.
Meowths munt lichtte op en er kwamen allemaal muntjes uit, waar Primeape mee bestookt werd.
Primeape, ThunderPunch! riep Kiyo. Primeape haalde uit met een electrische vuist. Meowth werd teruggedrongen.
Meowth, Scratch! zei Steve en Meowth haalde uit naar Primeape, maar die haalde weer uit met zijn Scratch-aanval.
Primeape, Seismic Toss! zei Kiyo.
Primeape pakte Meowths staart en slingerde hem in de rondte. Hij smakte hem op de grond en Meowth was uitgeschakeld.
Meowth kan niet meer vechten. Het staat 1-0 voor Kiyo!
Dat was wel heel erg snel. Zei Brenna.
Als het zo door gaat, is Kiyo de Gym Leider. Zei Steve.

Ik zei toch dat ik je de muur in zou drukken, vlo! zei Kiyo spottend. Hitmonchan, maak het werk af! riep hij.
De wedstrijd is nog niet voorbij Kiyo, Wigglytuff, ik kies jou!
Hitmonchan, de boksende Pokémon. Hitmonchan kan zo ongelooflijk snel stoten uitdelen dat zijn handen soms niet meer dan schaduwen in de lucht lijken.
Wigglytuff, de ballon-Pokémon en de geëvolueerde vorm van Jigglypuff, Wigglytuffs lichaam is zacht en rubberachtig, net als een ballon. Als hij boos wordt blaast hij zichzelf op tot enorme grootte om vijanden af te schrikken en eventueel aan te vallen met de lijfstraf.
Hitmonchan, Brick Break. Zei Kiyo.
Wigglytuff, Sing! zei Steve. Kiyos Hitmonchans hand begon te gloeien, maar Wigglytuff zette de aanval in door te zingen. Maar niet alleen Hitmonchan werd in slaap gesust, maar ook het hele publiek.
Goed zo Wigglytuff, gebruik Focus Punch! zei Steve. Wigglytuff spaarde zijn energie in zijn hand en sloeg Hitmonchan in het gezicht.
Door de klap werd Hitmonchan wakker.
Hitmonchan, ThunderPunch! zei Kiyo.
Wigglytuff, gebruik je Body Slam. Zei Steve.
Hitmonchan laadde zijn goeie hand op met elektrische energie en Wigglytuff blies zich zelf op om zich voor te bereiden op Body Slam. Wigglytuff werd zeer groot en Hitmonchans ThunderPunch leek weinig effect te hebben. Wigglytuff rolde over Hitmonchan heen, waardoor Hitmonchan was uitgeschakeld.
Hitmonchan kan niet meer vechten, de stand is 1-1


Het staat nu 1 tegen 1 zei Sabrina. De komende battle zal de beslissing zijn. Van jullie allebei wil ik de Poké Ball zien.
Steve en Kiyo plukten allebei een Poké Ball van hun riem en hield die naar voren.
Begin! riep Sabrina.
Hitmonlee, ik kies jou. Zei Kiyo.
Rattata, nu! zei Steve.
Een Rattata! zei Andrew. Dit gaat-ie verliezen.
Rattata, de rat-Pokémon. Rattata gebruikt zijn scherpe tanden om zichzelf te verdedigen. Hij is klein, erg snel en kan niet stil zitten. Hij eet alles.
Hitmonlee, de schoppende Pokémon, Deze vlugge Pokémon deelt dodelijke schoppen uit vanuit elke stand. Hitmonlee vertrouwt volledig op zijn voeten in een gevecht.
Ha, een Rattata, had je niks beters? zei Kiyo.
Niet voor een trainer als u, meneer. Zei Steve, zowel beleefd als brutaal. Jij mag eerst.
Goed, Hitmonlee, Triple Kick.
Hitmonlee begon rond te draaien en gaf Rattata een aantal rake klappen met zijn voet. Rattata deinsde achteruit, maar hij kon nog door.
Gaat het, Rattata? zei Steve. Rattata herstelde zich wat en nam een strijdlustige positie aan.
Zo ken ik je weer, Rattata, Quick Attack. Zei Steve. Rattata deinsde snel op Hitmonlee af.
Triple Kick, Hitmonlee. Zei Kiyo. Maar door Rattatas snelheid raakte Hitmonlee Rattata niet eens een keer.
Rattata, Hyper Fang, nu! zei Steve en van achter beet Rattata Hitmonlee in het hoofd.
Schud hem af. Zei Hitmonlee. Hitmonlee bewoog zich heen en weer en Rattata gaf op en vloog naar de andere kant van het veld, maar hij kwam op zijn poten terecht.
Hitmonlee, Triple Kick nog een keer.
Rattata, je weet wat je moet doen. Zei Steve vol zelfvertrouwen.
Hitmonlee begon weer rond te tollen en probeerde Rattata te raken en het lukte. Rattata vloog weer naar de andere kant van het veld. Waar hij uitgeput lag.
Het publiek schrok.
Het is afgelopen. Zei Brian.
Hitmonlee, Hi Jump Kick! zei Kiyo.
Hitmonlee sprong hoog en dook met zijn voeten omlaag naar Rattata.
Quick Attack, Rattata.
Als een pijl uit een boog schoot Rattata weg en Hitmonlee crashte in de grond.
Huh, Rattata ziet er goed uit. Zei Andrew
Ik denk dat Rattata gewoon deed alsof hij geraakt werd om een Hi Jump Kick uit te lokken. Zei Brian. Zo te zien heeft Steve Kiyo goed bestudeerd en wist hij dat Rattata snel genoeg was om Hitmonlee te verslaan.
Goed werk Rattata, nu Hyper Fang. Zei Steve. Rattatas tanden begonnen te gloeien en beet Hitmonlee in de voet. Hitmonlee probeerde op te staan, maar een voet deed zeer.
Klaar voor de genadeslag, Rattata? vroeg Steve en Rattata knikte. Goed, Quick Attack!
Rattata kwam op Hitmonlee af en haalde hem neer. Hitmonlee lag verslagen op de grond.
Hitmonlee kan niet meer vechten, het staat 2-1 voor Steve en dat betekent dat Steve de nieuwe Gym Leider is van Saffron City!
Goed werk, Rattata! zei Steve en hij rende op hem af om te feliciteren.
Keer terug, Hitmonlee. Zei Kiyo die Hitmonlee terugkeerde in zijn Poké Ball. Je was geweldig.
Steve zei Kiyo. Sorry dat ik je zo belachelijk maakte. Ik onderschatte je en daardoor heb ik verloren.
Inderdaad, maar het is je vergeven. Zei Steve. Als je wil, kunnen we een keer opnieuw vechten.
Ik vind het goed, maar dan win ik. Zei Kiyo.
Hé Steve. Zei Andrew die van de trap kwam aangerend. Zullen we morgen een battle houden? Om een badge?
Dat zal niet gaan. Zei Sabrina. Hij heeft nog geen badges. Steve, je moet badges gaan halen bij een goede vriend van me vlak bij Cerulean City. Het zal hard werken zijn, maar met jouw mentaliteit kan het geen probleem zijn. En Andrew, ik stel voor dat jij naar Celadon City gaat voor een badge. Het is een Gras-gym en Erika is een sterke trainster. Maar je komt er wel.
Doen we. Zeiden Andrew en Steve tegelijk.
Goed zo. Zei Sabrina.
Maar eerst is het mijn beurt. Zei Brenna. De Saffron-ribbon is van mij.
En zo gaan er drie mensen, met nieuwe ambities een nieuw avontuur aan en misschien zien we Steve terug op Andrews lange reis.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.