Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon: New Legend » Episode 27: Het probleem met Eevee

Pokemon: New Legend

25 aug 2009 - 16:27

987

0

248



Episode 27: Het probleem met Eevee

Sandshrew, Sandstorm! riep Brenna. Sandshrew zorgde voor een zeer plaatselijke zandstorm en creëerde zo een grote toren van zand.
Ziet er goed uit Sandshrew. Zei Brenna en ze gaf Sandshrew een aai over zijn kop.
Niet gek, Brenna. Hoorde ze van achter. Brenna keerde zich om.
Hoi Sanne. Zei Brenna vrolijk. Wat doe jij hier?
Hetzelfde als jij denk ik. Zei Sanne. Een Eevee liep achter haar aan.
Is dat jouw Eevee? vroeg Brian, die samen met Andrew eraan kwam gelopen.
Ja, dat klopt. Zei Sanne. Ik wou heel graag de drie Eevee-evoluties hebben.
De Eevee-evoluties. Bedoel je Vaporeon, Jolteon en Flareon? vroeg Andrew.
Ja, ik heb een Vaporeon en een Jolteon, dus ik moet nog een Flareon. Ik heb een Fire Stone, maar Eevee wil niet evolueren. Zei Sanne. Ik weet niet waarom.
Eens kijken. Zei Brian en hij gespte een Poké Ball los. Eevee, kom eruit.
Zijn Eevee kwam uit zijn Pokémon en bevestigde Brians vermoeden.
Ik zie het al. Jouw Eevee is kleiner dan die van mij. Ik denk dat jouw Eevee denkt dat hij te jong is.
Denk je? vroeg Sanne.
Waarschijnlijk wel. Zei Brian. Geduld doet grote dingen. Hij gaf Sanne een knipoog.
Ik denk dat we dan het beste verder kunnen trainen, of niet Eevee? zei Sanne.
Eevee knikte.
Wat zou je er van zeggen als ik meeging. Een goeie training met twee dezelfde soorten kan wonderen doen. Zei Brian.
Goed, ik wou Eevee al een tijdje trainen op zijn snelheid.
Ze stopte de Fire Stone weer in het zakje.
Goed, zei Brenna. He Sandshrew, wat dacht je van iets lekkers in het Pokémon Center.
Sandshrew juichte en Brenna lachte
OK, dan ga ik met Bulbasaur en Mankey trainen. Zei Andrew. We willen heel graag die SolarBeam en Mankeys ThunderPunch. Die Kiyo weet wel goeie aanvallen, dat moet ik hem nageven.

Brian trok twee lange lijnen met een afstand van ongeveer 50 meter.
OK, zei hij om de aandacht te krijgen. We houden een wedstrijd. Wie het eerst aan de overkant is.
Goed idee. Zei Sanne.
Marowak, ik kies jou. Zei Brian. Zou jij het startsein willen geven?
Marowak knikte.
Marowak keek rustig voor zich uit en gaf ineens een Thunder-aanval. Daarop schoten de deelnemers weg. Eerst ging het gelijk op, maar daarna nam Brian een voorsprong. Zijn Eevee haalde hem in en werd op zijn beurt weer ingehaald door Sannes Eevee. Sanne kon het niet verkroppen om als laatste te eindigen. Ze gaf alles wat ze had en haalde Brian en zijn Eevee in en werd tweede achter haar eigen Eevee.
Goed werk, Eevee. Zei Sanne buiten adem terwijl ze zich bukte tot op Eevees niveau. Je wordt met de dag sneller.
Viee! zei Eevee.
Sanne ging weer staan en deed haar handen in haar lege broekzak. Sanne schrok. Een lege broekzak.
Mijn Fire Stone! zei Sanne. Ik ben mijn Fire Stone kwijt.
Waar heb je hem voor het laatst gezien? vroeg Brian. Waar ben je hem kwijtgeraakt?
Als ik weet waar ik hem heb kwijtgeraakt, dan was hij waarschijnlijk niet kwijt. Zei Sanne bijdehand.
Zoek nu maar mee.
Brians Eevee keek wat rond en schrok ineens toen hij wat glinsterend in het zand vond.
Eevee rende ernaar toe en pakte het op in zijn mond.
EEVEE! NEE! riep Brian. Maar het was al te laat.
Eevee begon te gloeien en veranderde van vorm. Zijn staart werd groter en het begon ineens warmer te worden. De gloed verdween en een Flareon kwam er in de plaats.
Brian rende naar zijn Flareon toe en pakte hem vast. Hij was helemaal verbijsterd en wist niet hoe hij moest reageren. Aan de ene kant is het fijn dat Flareon zoveel sterker is geworden, maar het gebeurde zo onverwacht. Brian liet een traan.
Sorry, Sanne, maar je Fire Stone kun je niet meer gebruiken. Zei hij en hij veegte de traan uit zijn ogen.
Geeft niet, maar we moeten nu naar Andrew en Brenna. Zei ze.
Brian knikte zwijgend.

Een half uur later zat de groep compleet in het Pokémon Center. Bulbasaur, Flareon en Eevee zaten naast hun trainers. Brian pakte Flareon op en ging met hem naar een rustig plekje. Andrew, Brenna en Sanne bleven achter in de grote ruimte. Het was vreemd. Nog nooit had Andrew zich zo vreemd gevoeld over een evolutie. Er was helemaal geen feeststemming. Sanne had niet de Flareon die ze wou en Brian heeft nu ineens een Flareon zonder dat dat de bedoeling was. Brian kwam even later weer bij de groep staan.
Sanne? zei hij. Flareon en ik willen je iets aanbieden.
Sanne keek op.
Als je wil, wil ik mijn Flareon wel ruilen voor jouw Eevee. Dan heb jij een Flareon, om je Eevee-evoluties compleet te krijgen en dan kan ik Eevee klaar stomen tot hij klaar is om te evolueren.
Meen je dat? vroeg Sanne en Brian knikte.
Ja. Zei Brian. Het is een aanbod van Flareon.
Eevee, wat denk jij? vroeg Sanne.
Eevee knikte.
Dan is dat geregeld. Laten we naar de ruilmachine gaan. Zei Sanne.

Sanne legde Eevees Poké Ball in een kommetje onder een grote pijp aan de machine. Brian deed het zelfde aan de andere kant van de machine. Een witte flits namen beide Pokémon op. Op het scherm waren silhouetten van Eevee en Flareon te zien die van de ene kant naar de andere kant gingen. Toen de silhouetten de andere kant bereikten kwam er een Poké Ball uit de koker aan beide kanten.
Laten we eens zien. Zei Sanne en ze gooide haar Poké Ball voor haar op de grond en Flareon kwam eruit.
Kom eruit, Eevee! zei Brian en ook Eevee kwam uit Brians Poké Ball.
Brian bukte zich tot Flareons hoogte.
Flareon, beloof je me om goed voor Sanne te zorgen. Zei Brian.
Flareon liet een schattig geluidje horen en daar moest de groep toch wel van lachen.
He Flareon, wat dacht je om morgen te vlammen in de contest? Ik heb wel een paar goeie ideeën.
En zo ging het wel een tijdje door. Zal het effect hebben? Zal Sanne winnen? Of wordt het Brenna? Of grijpen ze allebei naast het lintje? Zullen Eevee en Flareon kunnen wennen aan hun nieuwe trainer? Lees ook de volgende episode.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.