Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Darren Shan » The Vampire and his assistant » Chapter XXIII

The Vampire and his assistant

29 aug 2009 - 20:35

650

1

275



Chapter XXIII

Chapter XXIII:

“Wat doen jullie daar?”¯ Vroeg de gedaante die wat dichterbij kwam. We zeiden niets en Skandar deed twee stappen naarvoor waardoor de man iets meer in het licht stond. Het was een grote, mollige zakenman met een nerdbrilletje.
“Wat nu?”¯ fluisterde ik stil zodat alleen Skandar het kon horen. Hij antwoorde niet en de man staarde ons aan. Ik zag Skandar een dolk nemen en hij gaf die aan mij. “Enkel in nood.”¯ Zei hij stil. “REN!”¯
We renden hem snel voorbij, vielen bijna de treden van de trap af, snelden als gekken de balie voorbij en kwamen buiten waar Skandar me snel op zijn rug zette en wegflitte.
We waren in een mum van tijd terug in het circus en Skandar nam me mee naar zijn woonwagen.
“Zet je.”¯ Zei hij toen hij de deur sloot. Ik zette me en hij deed hetzelfde. “Hou die dolk maar.”¯
Ik haalde de dolk uit zijn hoesje en keek ernaar. Hij was prachtig! Hij had de vorm van een doodskruis, maar toch ook die van een kronkelende slang. Hij had een zilver handvat waar allemaal slangen in geslepen waren.
“Bedankt!”¯ Zei ik verbaast en Skandar keek me lachend aan.
“Wil je een riem hebben om hem in te steken?”¯ Vroeg hij en ik knikte. Hij stond op, deed een kast open, rommelde erin en nam er een zwarte riem uit met een zakje waar de dolk in kon. Hij gaf hem aan mij.
“Bedankt!”¯ Zei ik. Ik nam hem aan, stak hem door mijn broek en deed de dolk in het zakje. “Perfect!”¯
Er viel een stilte..
“Kan ik ook flitten?”¯ Vroeg ik om te stilte te verbreken.
“Niet als halfvampier.”¯ Zei hij.
“Hmm.”¯ mompelde ik. “Waarom hebben we geen hoektanden?”¯
“Tss,”¯ Lachte hij. “Fabels!”¯
“Oh,”¯ Zei ik teleurgesteld. “Dat vond ik juist het coolste aan vampiers.”¯
“We kunnen iemand bijten,”¯ Zei hij. “Maar dat is erg onhandig en daarom is gaat het met je nagels beter.”¯
“Oh,”¯ Zei ik. “En nog iets, hoe knip ik in hemelsnaam mijn nagels?”¯ Mijn nagels waren ontzettend lang en hard geworden zodat ik ze niet kon knippen.
“Afbijten of afprutsen.”¯ Zei hij doodleuk.
“Gezellig.”¯ Zei ik droog. Ik nam mijn gsm en keek rechtsboven in de hoek naar de klok. Half een.
“Morgen zetten we de lessen verder.”¯ Zei hij. “Ga nu maar slapen.”¯
Ik knikte en stond op.
“Slaap lekker!”¯ Zei ik. Hij zei hetzelfde en ik sloot de deur achter mij. Ik liep naar onze woonwagen, kroop in mijn bed en viel in slaap met nog steeds die bloedsmaak in mijn mond..

De volgende ochtend maakte een geklop op de deur ons wakker. We stonden geeuwend op en liepen samen strompelend naar de deur die we open deden. Mevrouw Larg stond voor de deur.
“Sorry dat ik zo laat ben.”¯ Zei ze. “Ik kom jullie taken bespreken.”¯
“Oké, kom binnen.”¯ Zei ik en we zetten ons allemaal in de zetels en ik keek haar aandachtig aan. Er was iets anders aan haar.
“Als jullie willen kunnen jullie optreden in het circus.”¯ Zei ze. “Maar dan moeten jullie wel zelf een act verzinnen of misschien kunnen jullie Skandar helpen.”¯
We knikten. “We zullen het hem vragen.”¯ Zei ik.
“Goed.”¯ Zei ze. “Laat het me weten en als het niet kan zoek ik wel enkele klusjes voor jullie. Help voorlopig waar het kan.”¯
Ze stond op, liep naar de deur, draaide zich nog een laatste keer om en toen zag ik wat ik zo anders aan haar vond. Haar ogen waren hélemaal zwart geworden, alsof ze geen pupil had! Ze liep de deur uit zonder nog iets te zeggen en ik keek naar Dorien.
“Haar ogen.”¯ Mompelde ze nog steeds verbaast.
“Uhu!”¯ Zei ik. “Weirdo.”¯
“En wat ben jij dan?”¯ Zei ze spottend.
“Hehehe,”¯ lachte ik droog. “Kijk eens in de spiegel!”¯
Dorien stond op en keek in de spiegel van de badkamer.
“Ik zie het mooiste meisje ooit.”¯ Zei ze met een grote eigendunk.
“Zal wel!”¯ Schreeuwde ik en ik stak mijn tong uit.

Dorien plofte weer naast mij neer en we hoorden een getoeter.


Reacties:


achiestalker
achiestalker zei op 29 aug 2009 - 23:14:
Toet