Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon: New Legend » Episode 28: Vlammen met Flareon

Pokemon: New Legend

29 aug 2009 - 21:09

1186

0

231



Episode 28: Vlammen met Flareon

Goedenavond, dames en heren. Welkom bij de Saffron Contest. Verschillende coödinators zullen laten zien wat ze waard zijn en zullen strijden om de Saffron Ribbon. Ik waarschuw u, zet uw tv niet op een andere zender, anders mist u het spektakel van het jaar.
Na een uitgebreide aankondiging van de presentatrice sprong Jigglypuff voor het scherm. Het duo kreeg een staande ovatie van het publiek.

En we beginnen met de eerste inschrijvingen.
Verschillende coödinators lieten hun kunsten zien. Andrew, Brian en Bulbasaur zaten op de tribune. Brenna was hun favoriet, omdat het hun beste vriendin was, maar wat als Sanne won?
Het was eindelijk zover, Brenna betrad het podium.
Sandshrew, ik kies jou! zei Brenna en Sandshrew kwam uit de Poké Ball.
Dat is goed. Zei Brian. Sandshrew is waarschijnlijk Brennas meest ervaren Pokémon, dit komt goed.
Sandshrew, Sandstorm.
Sandshrew begon rond te tollen als een gek en een enorme zandstorm raaste over het podium. Toen de zandstorm stil lag was er een grote pilaar van zand te zien.
Scratch-aanval! riep Brenna.
En Sandshrew stevende op de pilaar af en kraste met zijn nagels het een en ander aan de hoge pilaar. De pilaar werd iets korter om dat er wat zand naar beneden viel. Een grote stofwolk verborg het tafereel, totdat het oploste. Een gigantische Sandshrew stond naast de kleine Sandshrew die een buiging maakte van het publiek. Sandshrew en Brenna kregen een daverend applaus.
Ik ben benieuwd wat Sanne in haar mars heeft. Zei Andrew. Hoe het ook zij, Brenna heeft maar eens laten zien dat ze een fantastische coödinator is.
Brian knikte.
En dan nu, de winnaar van vorig jaar. Zei de presentatrice, Patrick!
Een lange, maar jonge vent stapte het podium op. Door zijn magere postuur leek hij langer dan hij al was.
Kom er maar uit, Exeggutor!
Andrew drukte zijn oordopjes weer in zijn oren.
Exeggutor, de kokosnoot Pokémon en de geëvolueerde vorm van Exeggcute. Door zijn onhandige looppas wiebelen zijn hoofden heftig onder zijn bladeren. Als een van zijn hoofden afvalt leeft hij die verder als een Exeggcute.
Exeggutor, gebruik Egg Bomb! zei Patrick en Exeggutor wierp vanaf zijn kruin een ei in de hoogte.
Vang het op Psybeam. Een gekleude straal hield de ei in de hoogte. Het ei ontplofte en het vuur werd gecontroleerd door Exeggutor Psychic-aanval waardoor het op een enorm ei leek.
Die Exeggutor ziet er gezond en sterk uit. Zei Brian.
Na een aantal andere trainers kwam Sanne het podium op.
Vaporeon, ik kies jou! zei Sanne en Vaporeon kwam uit de Poké Ball.
Vaporeon, Aurora Beam! zei Sanne en een schitterend gekleurde straal kwam uit Vaporeons mond en creëerde een groot noorderlicht over het podium.
Vaporeon, gebruik je Water Gun fontein!
Vaporeon ging in het noorderlicht staan en spoot water om hoog. Deze mooie presentatie zorgde voor een daverend applaus.

Dat was het voor de eerste ronde, wie is er door? vroeg de presentatrice. Op het scherm stonden acht fotos die een voor een werden omgedraaid. Sanne, Patrick en Brenna stonden er alledrie tussen. Dit kon spannend worden. De eerste ronde moesten ze niet tegen elkaar. Brenna versloeg met haar Butterfree een Spearow, Patricks Exeggutor versloeg een Poliwhirl en Sannes Wartortle maakte korte metten met een Geodude. In de volgende ronde moest Brenna tegen Patrick. Beide trainers stonden op de helft van de punten. Patrick had alweer Exeggutor uitgekozen en Brenna koos Squirtle die in een heftig nadeel was.
Exeggutor, Psychic! riep Patrick en Exeggutor hield Squirtle in de lucht.
Squirtle, Withdraw. Zei Brenna en met alle moeite trok Squirtle zich terug in zijn schild.
Nu, Rapid Spin. Met alle kracht probeerde Squirtle rond te tollen. Eerst lukte het niet zodat Squirtle enkele punten verloor, maar ineens begon Squirtle te draaien. Exeggutor kreeg het steeds moeilijker om Squirtle onder controle te krijgen en liet hem los. Squirtle was weer vrij en beide trainers stonden op 25% van hun score met nog een halve minuut te gaan.
Exeggutor, EggBomb! zei Patrick.
Rapid Spin! riep Brenna.
Exeggutor gooide een ei naar Squirtle, maar door de wind uit Squirtles Rapid Spin bleef het ei boven Squirtle hangen.
Gooi hem terug, Squirtle.
In een flits kwam Squirtle naar buiten pakte het ei en gooide het terug naar zijn tegenstander, waar het ontplofte. De tijd was om en Squirtle had gewonnen.
Goed werk, Squirtle!

De halve finales zijn voorbij. Riep de presentatrice. De finalisten zijn bekend. Aan de ene kant staat Sanne. Ze gebruikte Vaporeon, Wartortle en Jolteon in de weg naar de finale. Haar tegenstander is Brenna. Haar Pokémon waren Sandshrew, Butterfree en Squirtle. Welke Pokémon zullen nu hun opwachting maken. Sanne mag beginnen.
OK, Flareon, ik kies jou! zei Sanne.
Sandshrew, nu! zei Brenna.
Flareon kwam in een witte lichtflits op het podium en ook Sandshrew kwam in dezelfde flits het podium op.
Flareon, begin met Flamethrower. Zei Sanne.
Sandshrew, gebruik Sandstorm. Zei Brenna.
Flareon spoog vuur richting Sandshrew. Sandshrew wikkelde zich in een Sandstorm, die de Flamethrower tegen hield.
Sandshrew, Scratch! zei Brenna.
Flareon, Sand Attack!
Sandshrew stevende op Flareon af, maar die Sandshrew werd geraakt door Flareons Sand Attack waardoor hij verblind raakte. Hij wreef het zand uit zijn ogen en het zicht werd weer een beetje beter.
Flareon, Fire Spin! zei Sanne.
Flareon gebruikte een soort Flamethrower alleen het vuur draaide om Sandshrew heen.
Sandshrew, Sandstorm. Zei Brenna en opnieuw veroorzaakte Sandshrew een nieuwe zandstorm om de Fire Spin weg te waaien.
Goeie strategie. Zei Brian. Maar ik ben benieuwd hoelang Sandshrew dat vol houdt.
Inmiddels hadden Sandshrew en Flareon het podium veranderd in een zandbak. Sandshrew zag er echter uitgeput uit.
Flareon, dit is onze kans, Flamethrower! zei Sanne en een energievolle Flamethrower kwam uit de mond van Flareon en raakte Sandshrew.
Sanne stond voor. Het stond 20% tegen 10%.
Sandshrew, klaar voor nog een aanval.
Flareon, Flamethrower, nog een keer! zei Sanne.
Flareon blies weer een vuurkolom richting Sandshrew. Brenna moest snel denken, maar Sandshrew was voor. Hij sprong in de lucht en begon te tollen. Hij schoot sterachtige projectielen af.
Wat is dat? vroeg Andrew.
Dat is Swift. Een aanval die bijna altijd raakt. Zei Brian.
Sandshrews Swift sneed door de Flamethrower heen en raakte Flareon.
Beide partijen stonden nog op 10%.
Flareon, Fire Spin!
Sandshrew, Swift!
Flareon liet een draaiende Flamethrower los, terwijl Sandshrew er met Swift door de ringende Fire Spin mikte. Beide aanvallen raakte hun doelen. Beide Pokémon stonden op hun laatste benen en het was alleen nog maar wachten op de 20 seconden die over waren of tot een van beide uit zou vallen. Beide Pokémon hadden geen kracht meer over om te vechten. Het stond gelijk met 5% om 5%. En ineens doken beide Pokémon richting de grond. Allebei uitgeschakeld.
Dames en heren, een zeldzame gebeurtenis hier! zei de presentatrice. Een gelijkspel in de finale.
Brenna trok Sandshrew terug. Je was geweldig, Sandshrew. Zei ze tegen de Poké Ball.
De jury heeft besloten jullie allebei een ribbon te geven. Zei de presentatrice. Gefeliciteerd!
Na de contest was Brenna nog even in de Pokémon Center om haar spullen te pakken.
Gefeliciteerd, Brenna. Zei Sanne.
Jij ook, zei Brenna. Waar ga je nu heen?
Ik ga naar Lavender Town. Daar is de volgende contest.
Dan is dat ook mijn volgende stop. Maar ik ga eerst met Andrew mee naar Celadon City.
Doe dat maar. Zei Sanne en ze liep weg. Oh ja, Brenna, het was een eer tegen je te strijden.
Dat is ingelijks, Sanne.
Sanne lachte, snel zullen ze elkaar weer zien.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.