Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Cinema Bizarre » Onbereikbare liefde (gestopt) » hoofdstuk 12 (ik weet nog geen naam XD)

Onbereikbare liefde (gestopt)

4 sep 2009 - 15:33

853

1

302



hoofdstuk 12 (ik weet nog geen naam XD)

De dames hebben besloten om te blijven eten. Ik heb beloofd dat ik vanavond zou koken, dat word nog eens wat. Ik jaag Fenna van mijn schoot af en loop naar de keuken. 'Ik help wel.' Zegt Fenna en loopt met me mee naar de keuken. 'Kun jij koken? Dat is mooi, ik namelijk niet.' Zeg ik lachend. 'Wat gaan we maken?' Vraagt ze. 'Lasange.' Zeg ik en wrijf in mijn handen. Ik pak een snijplank uit een kastje en loop naar de koelkast. 'Wat zullen we er in gooien?' Vraag ik. Fenna gaat naast me staan om te kijken. 'Paprika en, hm, champions.' Zegt ze. 'Nog iets?' Vraag ik, terwijl ik de spullen uit de koelkast haal. 'Wat hebben jullie nog meer?' Vraagt ze. 'Tomaten, courgette en ui. Alleen denk ik dat we dat laatste maar overslaan.' Zeg ik. 'Vindt je ui niet lekker? Mooi zo, ik ook niet.' Zegt ze lachend. 'Maar toch hoord het er wel een beetje bij, vindt je ook niet?' Vraag ik. 'Nu je het zegt, hoord het er inderdaad wel bij, ja. Heeft iemand anders hier ervaring met koken?' Vraagt ze. 'Romeo, maar we kunnen het aan iedereen vragen. Wel een ui of geen ui.' Zeg ik en steek mijn hoofd om de deur naar de woonkamer. 'Moet er ui in?' Vraag ik. Iedereen mompeld instemmend. 'Wel ui dus.' Zeg ik terwijl ik terug naar het aanrecht loop. 'Dan doen we een uitje er in.' Zegt Fenna en zoekt in een paar laatjes naar een mes. 'Kijk je wel uit? Ik hoef geen afgehakte vingers of handen in de keuken.' Zeg ik lachend en pak ook een mes. Samen staan we de groentes te snijden. Daarna bak ik het vlees. Als de lasange klaar is zetten we het in de over. 'High five! Dat ging goed. Je moet maar eens vaker langs komen.' Zeg ik en steek mijn hand op. Ze klapt haar hand op mijn hand. 'Maar vertel eens, woon je nou in Japan of in Nederland?' Vraag ik. 'In Nederland, maar de zomervakanties breng ik door in Japan. Op deze na dan. We zijn nu gezellig op reis door Europa.' Verteld ze vrolijk. 'Door Europa hè? Volgende week gaan wij op Tour. Misschien komen we elkaar wel tegen.' Zeg ik. 'Dat doen we zeker. We hebben jullie Tour gevolgt en zorgen ervoor dat we onderweg een paar concertjes mee kunnen pikken, waar we al kaartjes voor hebben.' Zegt ze blij. Ik glimlach. Ping! Het belletje. De lasange is goed. Ik pak een paar overhandschoenen en haal de lasange er uit. Ik ren naar de woonkamer, waar de tafel al gedenkt is, en ik zet de lasange of de onderzetters.

na het eten ruimen Shin en Saskia af en ploft de rest neer op de bank om uit te buiken. Michelle ploft tussen mij en Yu in. 'Yu, heb je al een vriendin?' Vraagt ze. Ik grinnik. 'Nee, nog niet nee.' Zegt hij. Na een paar minuten komen Saskia en Shin binnen lopen. Shin probt zich gelijk tussen Kimberley, die naast me zit, en de bankleuning in. 'Shin, de bank was al vol hoor.' Klaag ik. 'Nu is de bank nog voller.' Zegt Shin droog. Ik kijk de kamer rond. Romeo en Kiro zitten in een wegzakstoel gepropt. Romeo buigt naar Kiro's nek en een steek van jaloezie gaat zoor me heen. Ik dwing mezelf om weg te kijken. 'Ik heb een nieuwe film gekocht, horror natuurlijk. Zullen we die kijken?' Vraagt Kiro die enthausiast op de stoel springt. Iedereen mompeld instemmend. 'Ja dus.' Hij rendt naar de tv en doet die aan. 'Wie wil er popcorn maken?' Vraagt hij. 'Ik ga wel.' Zeg ik en loop naar de keuken. Ik zoek naar de popcorn en doe die in de magnetron als ik die gevonden heb. Ondertussen pak ik voor iedereen een bullit. Als de popcorn klaar is gooi ik dat in een grote bak en loop met alle bullitjes en de popcorn onhandig in mijn armen naar de woonkamer. Ik zet alles op tafel en er wordt gelijk aangevallen op de popcorn. Kiro zet de film aan en ik prop me weer tussen Michelle en Kimberley in. 'Waarom wil iedereen horror kijken de laatste tijd?' Vraagt Kimberley mokkend naast me. 'Je zit hier in het huis van het grootste horror monster dat er bestaat. We hebben geen andere films.' Zeg ik, ook niet helemaal blij om de keuze van Kiro. 'Deze film heet The haunting in Connecticut.' Zegt Kiro vrolijk. 'Die is leuk!' Zegt Michelle. 'Al gezien?' Vraagt Yu. 'Ja, samen met Fenna. In de bioscoop. Hij was niet eng, alleen Fenna vond van wel. Ze kneep helemaal haar popcornbakje fijn.' Verteld ze lachend. 'Horror is fantastisch, alleen wel eng.' Zegt Fenna lachend. 'Dan ga je op Strify's schoot zitten.' Zegt Romeo. Ik kijk hem met een vernietigende blik aan. Er ploft een gewicht neet op mijn knieën. 'Lekker, zo krijg je een geplette Strify.' Zeg ik lachend en probeer langs Fenna heen te kijken. Ze gaat een stukje opzij zodat ik het ook kan zien. Kiro drukt op play en de film begint.


Reacties:


XAngelGiirlX zei op 5 sep 2009 - 3:54:
Mwhahaha x'D
Horror 8D
I <3 horror 8D
&&
I <3 dit verhaal n__n
Snel verder schrijven n__n
gaattochechteenpogingtotslapendoen

xByee!