Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » My lost brother:'[ » Voor je 16de?

My lost brother:'[

1 nov 2008 - 16:28

793

1

190



Voor je 16de?

Het is nu vrijdag 12 September. Morgen benje iendelijk 16. Vanaf dan ga jij opzoek naar je broer. Hopend hem te vinden.

Je zit nu aan de ontbijt Tafel samen met je Moeder. Zekijkt je met een glimlach aan. Je kijkt best sjaggerijnig terug. 'Wat is er nou moppie?' Vroeg je moeder. 'Gwn, IK mis Max' Zei je...

Je moeder keek je geschrokken aan. Je zag verdrietin haar ogen. 'Wat is er?' Vroeg je nu aan haar 'I mis hem ook' Zei ze. 'IK breng hem wel terug' Zei je. 'Hoeso?' Vroeg je moeder. Nu kon je je wel voor je kop slaan. Je ha bijna verlult dat je naar hem op zoek gaat. Dat mogt je moeder niet weten.

Je at rustig door.'Gewoon, Ik ga als ik groot ben later naar hem toe' Loog je. Ach het was een smoesje. Want voor jou gevoel was groot morgen al. Je moeder knikte. 'IK hoop het' zei ze. Ze stond op en pakte de lege borden. 'Ga je vanmiddag meewinkeln?' Vroeg je moeder. 'Nou, Eerlijk gezegt niet zo zin in' Zei je. * Ik ga haar dus gt niet vertellen ta ik me moet voorbereiden op morgen* Dacht je in jeself. Blijkbar mormelde je dat zacht want je moeder vroeg wat er was. 'Niets hoor' Zei je toen terug.

Je stond op en liep naar je kamer. De kamer waar Max vroeger ook sliep. Jekeek eens rond wat je mee moest. Je had gespaard. Dit ben je al vanaf je 12de vaplan. Ongeveer 4.000 Euro had je wel. Je bedacht wat je morgen zou krijgen. Je Oma gaf je meestal wel 100 euro. Je moeder zou je 50 euro geven. En njaa je hebt aardig wat Neven en Nichten. Hoe je aan de 4000 Euro kwam? Je hebt bijbaantjes gehaden je Oma gaf je afentoe wel wat.

Jehoopte dat je orgen ongeveer 300 euro had. Je bekeek je zelf eens in de spiegel. Het is zo ver. Je zou je broer gaan zoeken. Het is dat je tot morge meost wachten anders was je vanacht nog vertrokken. Je bent expres op je 16de gegaan. Omdat je dan in herbergen mag slapen ofzuw werdgezegt. En dan zou je wel genoeg geld hebben om te overleven. je hoopte dat je je broer aan het einde van de maand wel gevonden had. Maarja zo klein als ze zeiden dat Nederland was is het natuurlijk niet. Je kan moeilijk bij ieder huis gaan aankloppen en danvragen of "Max Kor" Daar toevallig woont.

Je gng zitten bij de gedachten dat het nog wel even zou duuren voor je weg kon. En al helemaal voor je hem gevonden had. Je pakte ene ts met ene paar kleding stukken ej sou wel kijken waar je het wassen kon al die tijd. Je pakte je reserve Tandenborstel en je Tanpasta. Je deed een schriftje en een pen erin om afentoe te schrijven. Of jeje moeder ging missen? Natuurljk maar je had het er voor over. je deed er wat foto's in van jou en Max n toen ging de tas dicht. Je schoof hem onder je bed en ging naar benede. 'Wil je egt neit mee naar het dorp?' Vroeg je moeder.

Je aarzelde even amar besloot tog mee te gaan. In het dorp was het best wel saai. Je meoder ing zowat alle winkels binnen en je moest egt alles wat ze zag aan passen. Maar dat waren allemaal huppelkut dingen. Je sloeg alles af. Je wou en skinny fzuw geen blauw bloesje met kraaltjes en kantjes =.='

Je had nu zowat het heledorp gehad. 'zulle we maar naar uis gaan?'Vroeg je meoder die zag da je je egt wel verveelde. 'jaaaaaaa' Zei je en liep meteen richting huis. Eenmaal thuis was het al weer 7 uur. Je keek naar je maag. 'Honger' zei je. * Ik moet er maar aan wennen* Dacht je. 'Zulle we ene Pizza bestelle, Dan dele we hem wel' Zei je moeder. Je knikte en je meoder bestelde er een. Je ging naar boven en schreef een broef aan ej moeder waar in stond wat je doenw as.(dese brief krijgen julie later te lesen) Na een uurtje borg je de broef op. Je hoorde dat de bel ging en ging naar beneden.

Je moeder liep met Pizza en al naar de tafel en zette hem neer. Julie smulde hem op en zo vloog de tijd voorbij. Nu duurde het neit lang meer.

Je ging naar boven trok je Pyama aan en peotste je tanden. Je wast je gezicht nog en liep naar je kamer. Douche deed je morgen ochtend wel. je ging in bed liggen en raakte diep in gedachten. En zo viel je langzaam inslaap...


w.v


Zooww beetje lang genoeg? het volgende deel komt er ook snel aan. Du tot dan. Wat vonden julie ervan??

Reacties??<3


Reacties:


vleermuisje
vleermuisje zei op 1 nov 2008 - 18:22:
volgende?