Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Broken-hearted » #1

Broken-hearted

7 sep 2009 - 22:12

573

2

219



#1

Met bevroren handen trekt Gaby de sleutel uit haar fiets en gaat op het bankje zitten.
Ze trekt haar benen op en kijkt naar de langslopende mensen.
Om de een of andere reden kijkt ze graag naar de manier waarop anderen zich kleden , en gedragen. Zelfs de manier hoe mensen verschillend lopen en praten fascineert haar.
‘gaby!’ word ze uit haar gedachten geroepen. Het is Bas. Hij spreid zijn armen en knuffelt haar. Gaby neemt zijn geur in haar op. ‘Heb je gerookt?’ vraagt ze.
Hij knikt en gaat naast Gaby op het bankje zitten.
‘Is er verder nog niemand?’ vraagt hij terwijl hij een sigaret opsteekt.
Gaby schud haar hoofd. De meesten komen pas rond 7 uur.
Even zwijgen ze. Veel hebben ze elkaar niet te vertellen. Gaby zit er wel altijd ,maar echt er bij horen doet ze niet. In de verte ziet ze Maya aankomen. Geirriteerd zucht ze.
Maya en zei waren vroeger beste vriendinnen ,maar sins een aantal weken voelt Gaby zich steeds minder op haar gemak bij Maya. Misschien komt het wel voort uit jaloezie.
Maya hoort er wèl bij. Het maakt niet uit waar ze heen gaan ,of of mensen haar eerder kennen dan Maya , zodra Maya in beeld komt vergeten ze Gaby.
Meteen staat Bas op om ook Maya te knuffelen.
Ze zet haar fiets weg en loopt naar Gaby toe.
‘Hey’ roept ze opgewonden en Gaby voelt hoe Maya’s armen haar insluiten.
Opnieuw dringt de geur van rook en wiet haar neus binnen. Sins ze met de groep omgaan is Maya gaan roken & drugs gaan gebruiken. Gaby vind het maar meeloperig gedrag , maar ze kan moeilijk voor Maya beslissen wat ze wel en niet mag doen.
‘Hey’ mompelt ze terug. Bas is opnieuw gaan zitten en Maya laat zich tegen hem aanvallen.
Meteen beginnen de twee te praten over een feest dat gisteravond heeft plaats gevonden.
Steeds meer mensen komen erbij zitten en binnen enkele minuten is iedereen druk in gesprek.
Iedereen , behalfe Gaby.
Gaby draait een pluk haar om haar vinger staart weer voor zich uit.
Als ze opeens 2 armen om zich heen voelt schrikt ze op. ‘Dennis, ik schrok me rot!’ lacht ze.
Dennis grijnst en laat zich naast Gaby op de bank vallen. ‘Waar zit je telkens met je gedachten?’ wil hij weten. Gaby haalt haar schouders op. ‘Gewoon. Nergens’.
‘Lekker duidelijk zijn we weer’ lacht Dennis terwijl hij haar even over haar hoofd aait.
Dan richt hij zijn blik op een jongen met zwart haar. Gaby heeft hem hier nog nooit gezien. ‘Gaby dit is Se7en, Se7en dit is Gaby’ stelt hij de jongen voor.
Gaby glimlacht even en Se7en zet zich naast Dennis op de bank neer.
In haar ooghoeken ziet ze hoe Maya hun kant op komt.
Ze gaat voor Se7en staan en steekt haar hand uit.
‘Laat ik even sociaal doen , ik ben Maya’ glimlacht ze.
‘Se7en’ antwoord hij. Maya knikt en gaat tussen Dennis en Se7en zitten.
Al snel hoort Gaby hoe de woorden tussen de 3 heen en weer vliegen maar echt luisteren doet ze niet. Ze slaat haar armen om zich heen in een poging zichzelf warm te krijgen aangezien ze het best koud begint te krijgen. Ze had een vest mee moeten nemen , waarom denkt ze daar nu pas aan? ‘Heb je het koud’ hoort ze iemand vragen. Ze draait haar hoofd naar de kant waar de vraag vandaan kwam en ziet Maya knikken. Se7en glimlacht even en geeft zijn vest dan aan Maya. Gaby had het kunnen weten. Niemand let ooit op haar. Waarom zouden ze ook?


Reacties:


Lisaa
Lisaa zei op 29 dec 2009 - 17:31:
hoe spreek je se7en uit eigelijk?
altijd afgevraagd
x


Kayley
Kayley zei op 8 sep 2009 - 19:57:
Se7en x]
Ik vind dat je geweldig schrijft!
Dude, je schrijft zelfs beter als mij!
En ja, dat moet je als een compliment opvatten.
Ik vind Gabby heel erg leukig personage, arme Gabby.
Kom maar hier. *Spreid armen.*
Zal Kayley eens erg liefig doen? ^^
Oké, genoeg geluld, ik ga verder lezen.