Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Broken-hearted » #2

Broken-hearted

7 sep 2009 - 22:50

849

3

214



#2

Gaby haalt haar mobiel uit haar broekzak en schuift deze open.
’10 uur’ mompelt ze tegen zichzelf.
‘Ik ga’ mompelt ze meer tegen zichzelf dan tegen iemand in het bijzonder.
Ze loopt naar haar fiets toe en stopt de sleutel in het slot.
Ze stapt op en fietst weg. Erg snel fietst ze niet. Zo graag wil ze niet naar huis.
Haar ouders maken de laatste tijd bijna altijd ruzie , soms zelfs zo erg dat haar moeder onder de blauwe plekken zit als ze thuis komt. Ze beweerd gevallen te zijn ,maar Gaby weet wel beter.

Als ze uiteindelijk toch haar straat infietst zet ze ten eerste haar fiets in de schuur en loopt dan het huis binnen. Vreemd genoeg is het binnen kouder dan buiten en is het ongewoonlijk stil. ‘Mam?Pap?’ probeert Gaby even , maar er volgt geen reactie.
De lampen , Tv en computer staan nog aan , maar blijkbaar is er niemand thuis.
Een rilling van angst schiet door haar lichaam. Of misschien was het wel van de kou.
Vlug holt Gaby de trap op om een vest uit haar kamer te pakken.
Ook boven staan alle lampen nog aan , maar nog steeds geen spoor van haar ouders te bekennen. Gaby opent haar slaapkamer deur en sprint naar de kast. Vlug trekt ze een dikke zwarte vest aan en kijkt dan even in de andere kamers of haar ouders misschien liggen te slapen of zo , maar er is niemand te bekennen.
Ze bind haar haren vast en loopt dan weer de trap af.
Terwijl msn aan het aanmelden is , schenkt ze zichzelf een glas cola in , en zet ze de verwarming wat hoger. Gaby neemt plaats bij de computer en kijkt wie er online zijn.
Niet veel bijzonders. Ze neemt een slok cola en start dan internet op.
Ze checkt haar netlog , hyves en myspace even , en accepteerd wat vriendenverzoeken.
Even kijkt ze bij de nieuwe foto’s van haar vrienden en laat hier en daar een reactie achter als er opeens een oranje balkje onderaan het beeld verschijnt.
Gaby klikt het knipperende lampje aan.

~Denniis && Se7en zegt
Gaby! Wat was je vroeg weg ofniet?
GabyEatsYou zegt
Valt wel mee. Ik verveelde me :3
~Deniis && Se7en zegt
Haha. Sorry dat we geen doei hebben gezegt ;$
GabyEatsYou zegt
Doesn’t matter
~Deniis && Se7en zegt
We’re bored
GabyEatsYou zegt
Ik ook >.< Ben alleen thuis. Heb geen idee waar mn ouders heen zijn.
~Deniis && Se7en zegt
Oeh , zullen we langs komen? ^.^ filmpje kijken of zo.

Even twijfelt Gaby. Moet ze dit nou wel doen? Stel je voor dat haar ouders opeens thuis komen. Als ze net zo slecht gehumeurt zijn als normaal de laatste tijd zal ze wel diep in de problemen raken. Dan overvalt dan angstige gevoel haar opnieuw.
Als of er iemand naar haar kijkt.

GabyEatsYou zegt
Ja is goed. ^^
~Deniis && Se7en zegt
Yaay. We komen er zo aan. Heb jij nog leuke films thuis liggen. Vast wel. Haha
Tot zo. <3
~Deniis && Se7en is afgemeld.

Gaby sluit de computer af en zet al vast wat lekkers op tafel.
Als de telefoon gaat schrikt ze even.
‘Met Gaby’
‘Gaby. Met mama.’
‘Oh, hey mam. Waar zijn jullie?’
‘In New York liefje , ik hoop dat je niet al te geschrokken raaktte toen je thuis kwam in een leeg huis. Alleen er is iets gebeurt met mijn zus. Joun tante. Het was zon drukte allemaal dat ik nog geen tijd heb gehad jou te bellen.’
‘Gaat het wel goed met tante hannah?’
‘Ja schatje , het gaat al wat beter. Ze heeft een ongeluk gehad vannochtend. Papa en ik zullen waarschijnlijk morgenavond pas thuis komen.’
‘Oke. Wens tante Hannah beterschap voor me’
‘Zal ik doen liefje. Ik moet nu ophangen , we mogen bij haar binnen. Hou van jou.’
‘Ik ook van jou’

Als Gaby het deuntje hoort dat haar moeder heeft opgehangen legt ook zei de hoorn op de haak. Op dat moment gaat de bel. Snel haast ze zich naar de voordeur.
‘Gaby’ lacht Dennis als ze de deur opent.
Hij stapt de drempel op en knuffelt haar.
Dan loopt hij langs haar heen het huis in. Dennis komt hier al jaren over de vloer.
Hij is 1 van Gaby’s beste vrienden en al bijna ingeburgert bij haar thuis ,maar zelfs hij weet niet van de problemen in Gaby’s leven de laatste tijd.
Se7en glimlacht even en loopt dan zonder gedag te zeggen achter Dennis aan.
Gaby haalt haar wenkbrauw even op maar smijt dan de deur dicht.
Ze sluit de tussendeur achter zich wanneer ze de woonkamer inloopt.
‘Als jullie wat willen , het meeste staat er al’ lacht ze.
Se7en knikt en Dennis zit al met zijn neus tussen de dvd’s.
‘Zullen we een horror gaan kijken?’ stelt hij voor.
Gaby knikt instemmend en knipt dan een klein lampje achter de bank aan.
De ‘grote’ lampen doet ze uit.
‘Ey , sfeer’ lacht dennis terwijl hij zich weer op de bank laat vallen.
Gaby grinnikt en gaat naast Dennis zitten.
Ze trekt het wollen dekentje dat standaart op de bank ligt over zich heen en kruipt tegen Dennis aan. Als de film begint laat ze zich meeslepen in het verhaal en al snel is ze uit de realiteit gehaalt. Dat soort effect hebben films altijd op Gaby. Ze vind het fijn om in een andere wereld te komen ,zelfs al is deze slechts fantasie. Even weg van alles wat met het echte leven te maken heeft.


Reacties:


Kayley
Kayley zei op 8 sep 2009 - 20:03:
I love it!
Het is spannend, want ik dacht even dat haar ouders dood waren. ;l
Maar gelukkig is dat niet... Fieuw.
Lekker met Se7en en Dennis horror kijken...
Naja, ik ga snel lezen!
AAAAAAAAAAAAAH
Zenuwachtig.
En wat vind je van mijn übertoffe reactie's? ^^


TrouweLezer
TrouweLezer zei op 8 sep 2009 - 16:31:
Mooi verhaal.<3
Snel verder.

xo


MyReflection
MyReflection zei op 8 sep 2009 - 11:41:
verder meid,
xx