Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon: New Legend » Episode 29: Het koppige tweekoppig monster

Pokemon: New Legend

15 sep 2009 - 14:09

1118

1

309



Episode 29: Het koppige tweekoppig monster

EPISODE 29 HET KOPPIGE TWEEKOPPIG MONSTER

Op weg naar Celadon City, zijn onze vrienden in een conflict geraakt met een hele merkwaardige Pokémon.
Andrew, ik zei toch dat je beter niet in de wilde weg SolarBeams moet afschieten?! zei Brenna.
Ja, dat zei je, maar hé, het werkt. Zei Andrew en checkte de Pokémon voor hem op de Pokédex.
Doduo, de tweelingvogel-Pokémon, Doduo is een Pokémon die op een vogel lijkt met twee koppen. Als zijn twee koppen met elkaar gaan vechten is hij niet langer toerekeningsvatbaar.
Maar de Doduo was niet van plan om met elkí¡í¡r te vechten, maar ze waren duidelijk in de stemming voor een vechtpartij met onze vrienden. De Doduo sprong op ze af en begon op Andrew te pikken.
Auw, auw, stop!
Maar de Doduo bleef door gaan met pikken, totdat Brian het wel welletjes vond. Hij zond Marowak uit zijn Poké Ball voor een Thunder-aanval. De aanval raakte de Vlieg-Pokémon, die bezweek onder de elektrische kracht.
Snel, wegwezen. Zei Andrew en de groep zette een looppas in. De anderen volgden. Na een tijdje stonden ze stil.
Zo die is weg. Zei Brian, terwijl hij vermoeid ging zitten. Maar dat duurde niet lang. Na vijf seconden werden ze weer opgejaagd door de Doduo.
Niet weer. Zei Andrew. Poliwag, ik kies jou!
Poliwag kwam uit de Poké Ball.
Poliwag, gebruik Hypnosis! zei Andrew
Poliwags buikje begon te draaien, maar Doduo trapte Poliwag gewoon omver en had totaal geen oog voor de kleine Water-Pokémon. Doduo probeerde Andrew aan te vallen, maar werd net op tijd weggeduwd door Brenna. Brenna zond Butterfree uit haar Poké Ball voor een SleepPowder-aanval.
Ook Bulbasaur deed een SleepPowder aanval. Beide Pokémon concentreerde zich op een kop en dit keer werkte het. Doduo viel in slaap.

Brian pakte zijn tas en haalde er een stuk touw uit. Hij haatte het om het zo te doen, maar soms moet je jezelf in veiligheid brengen, dacht hij. Hij bond het touw aan de twee hoofden van de slapende Doduo en hij maakte het vast aan een boom.
Er moet een manier zijn om van deze Doduo af te komen. Zei Andrew. Was er maar iemand zo dom om Doduo te vangen.

Tanja en Toni zaten een eindje verder op. De twee hadden een hele dag niets gegeten en dat voelden ze. Zwak liepen ze over het bospaadje. Opeens viel er een vrucht op de grond. Het was rood en het had de vorm van een appel.
Ja, een appel. Juichte Toni.
Hé, vrouwen eerst. Zei Tanja en ze pakte de vrucht van Toni af.
Als de mannen zijn geweest zei Toni, terwijl hij de vrucht weer terug pakte en er een hap uit nam.
Jij bent zo onbeleefd! zei Tanja en ze griste de vrucht weer uit Tonis handen.
De twee begonnen te vechten om de vrucht, toen ineens een Mankey uit de bosjes kwam en vrucht eens goed bestudeerde met zijn handen en met zijn neus.
Durf niet! zei Toni dreigend.
De Mankey trok een gek gezicht en sprong de boom in, ver van Team Rocket vandaan.
Hé kom terug. Zei Tanja. Ze krabbelde overeind en zette de achtervolging in, gevolgd door Toni.

Intussen had Andrew Pidgeotto uit zijn Poké Ball geroepen om vanuit de lucht potentiële trainers te zoeken voor Doduo. Doduo was inmiddels wakker geworden en hij had ontdekt dat zijn vrijheid is ontnomen. Hij probeerde nog los te komen, maar Brians knoop was zo sterk dat zelfs de sterkste Doduo het niet kon breken. De twee hoofden begonnen te krijsen als gekken, waardoor de groep de hele tijd met hun handen om hun oren rond liepen.
Andrew en Brenna hadden de neiging om te vertrekken, maar Brian wou per se een trainer hebben voor Doduo.
Je kunt een Pokémon hier niet zo achterlaten zei hij.
Pidgeotto begon plotseling te krijsen en hij landde op een tak van de boom waar Doduo aan vast zat.
Pidgeotto probeerde met krijsen en gebaren duidelijk te maken dat hij Team Rocket zag aankomen. De gevleugelde Pokémon probeerde een R te imiteren door zijn vleugel tegen zijn hoofd te zetten en zijn poot uit te strekken. Het duurde even, maar daarna was het voor Brenna duidelijk dat Team Rocket er aankwam.
Team Rocket, dat moet lukken. Zei ze. Willen ze een nieuwe Pokémon, dan krijgen ze er een.
Pidgeotto, zeg het als Team Rocket dicht bij is. Zei Andrew.

Toni en Tanja zaten nog steeds die Mankey met de vrucht achterna.
Hé, kom hier! riepen ze. Tanja verstapte zich en viel op de grond. Toni struikelde over Tanjas voeten en viel ook.
Die verrotte Mankey ook! zei Toni boos. Hij werd echter snel tot zwijgen gebracht door Tanja.
Eindelijk hebben wij die Doduo. Luidde een bekende stem dichtbij. Nu maar hopen dat Team Rocket hem niet gaat stelen.
Het waren die ettertjes. De twee Team Rocket-leden krabbelden overeind en bespioneerden de groep van achter een bosje. Ze zagen hoe een Doduo vast zat geknoopt aan een boom.
Vast een of andere training. Zei Toni.
Wij kunnen elke Pokémon gebruiken. Zei Tanja.
Laten we het erop wagen. zei Toni en ze sprongen uit de bosjes
Om de wereld van verder verval te behoeden
Om de mensen van ons volk te kunnen beïnvloeden
Om kwaadaardigheid van liefde aan te tonen
Om dichter bij de sterren te komen
Tanja
Toni
Team Rocket gaat sneller dan licht
Vecht als een man of geef je over en zwicht
Bellsprout.
Oh nee, Team Rocket zei Andrew. Pak alsjeblieft niet mijn Doduo.
Jouw Doduo? vroeg Toni.
Ja, daar komen we voor. Zei Tanja. Hoe wist jij dat.
Gokje. Legde Andrew uit.
Bellsprout, Razor Leaf! zei Tanja tegen Bellsprout, terwijl ze een van Doduos nekken vastpakte. Bellsprout schoot fijne blaadjes af, die de Razor Leaf doorkliefde. Doduo zette het op een rennen en Tanja wapperde erachteraan.
Laten we gaan. Zei Toni tegen Bellsprout, ze keken naar de groep. We houden het weer voor gezien. Zei Toni rustig en de twee zetten het op een lopen.
Ondertussen was Tanja al ver van Toni en Bellsprout en ze hield zich stevig vast aan Doduo. Doduo verloor zijn overzicht en smakte tegen een boom.
Au! zei Tanja.
Een lege Poké Ball rolde uit haar broekzak.
He, hier. Zei Tanja terwijl ze de Poké Ball probeerde te pakken, maar de Poké Ball rolde te snel, totdat het tegen Doduo aanbotste. De Poké Ball opende zich zelf en Doduo werd opgenomen in een rode gloed. De bal nam de gloed op, inclusief Doduo. De Poké Ball rolde nog even door het gevecht met Doduo, maar het lampje doofde snel.
Plotseling kwamen Toni en Bellsprout aangelopen. Ze waren uitgeput van al dat rennen. Ze besloten te gaan zitten tegen een boom.
He, waar is Doduo? vroeg Toni.
Tanja raapte haar Poké Ball op.
Hier. Zei ze.
De Poké Ball opende zichzelf en Doduo kwam er uit. Het zette hem op een krijsen en begon een Fury Attack op Tanja.
Het ziet ernaar uit dat die ettertjes ons weer te slim af zijn. Zei Toni.
Bellsprout.


Reacties:


Rush
Rush zei op 21 dec 2009 - 19:27:
Mwuahaha, Toen ik de episode naam zag, dacht ik aan Weezing