Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » The Hobbit » nog niet voorbij » Een Ring, Een Raadsel, Een gollem

nog niet voorbij

25 sep 2009 - 19:05

521

1

359



Een Ring, Een Raadsel, Een gollem

''Swie iss sdaar?'' vroeg een sissenden stem. ''nn..nnniemand'' zei Bilbo bang. ''e..err... is h..hier helema.aal nieman...d'' herhaal de hij. ''Sals niemand hier iss swaarom praat die sgene dan tegen mij?'' zei de stem. ''eehhhh eehhhh omdat ik hier zit?'' zei Bilbo met een rilling over zijn lichaam. Langzaam kwam er een kop om een rots kijken, het was kaal en had bijna geen haar meer. Het liep krom en kroop bijna als een worm over de grond. Hij had zijn ogen dicht en zei toen ''ben jij het mijn lieveling?'' ''ehh nee ik ben iemand anders'' zei Bilbo. ''Swie mag jij sdan wel zijn?'' zei de stem weer. ''Ik ben Bilbo Balings, Uit de Gouw.'' zei Bilbo, Ik ben hier perongeluk terecht gekomen en weet niet wie jij bent, dus... wie ben jij? Het wezentje dat voor Bilbo's neus stond begon opeens te jammeren; Gollem heel veel namen... Gollem weet niet meer hoe hij heet... Vijhonderd jaar geleden.. ja ja... Gollem had de lieveling gevonden... Gollem had toen nog een naam... Gollem Gollem!!! Gollem viel op de grondt en schreeuwden; Gollem had een naam... Rgaahg!! Terwijl Bilbo nog dichter tegen de steen was aangekropen en nog banger was kreeg hij opeens medelijde met het schepsel Gollem. Zeg Gollem? naar wat ben je eigenlijk op zoek? : vroeg Bilbo. Mijn lieveling : zei Gollem met een toon in zijn stem. Op dat ogenblik begon een van zijn ogen open te gaan. Deze gaven ligt in het donker. Gollem? kan jij mij uit deze grot leiden? Oja ja ja zeker wel jaaaa! wil je dan helpen me mijn lieveling te zoeken? Eigenlijk hoefde dat niet meer want Bilbo had hem al gevonden maar gaf hem niet meer aan Gollem. Wie weet gebeurt er wel wat met hem.

Gollem bracht Bilbo door allerlei gaten en smallen paden. Alhoel hij kon kruipen was het voor hem geen probleem. Het was maar een Vreemd mannetje. Toen we boven kwamen had ik de ring stiekem aan gedaan en tikten op Gollems rug, hij zag mij niet en dus ik snel naar buiten gerend. Ik deed de ring af en riep Totziens he Gollem. Waarop hij kwaad werd en schreeuwde DIEF DIEEFF!!!!! WE HATEN JE!!!! VOOR ALTIJD!!! DIEFFF!!! BALINGS!!!!! Langzaam liep ik door het bos en kwam het groepje dwergen en Gandalf weer tegen. Wat waren zij geschroken, maar blij dat ik terug was. Bilbo waar was je? Bilbo waar ben je geweest? Bilbo wat gebeurde er? vroegen de dwergen allemaal. Verder in ons reis werden we achter gelaten in een bos. blijk baar moest Gandalf ergenst heen. Toen we met zijn Viertienen door het bos liepen waren er plotseling Dertien weg en ik alleen. Ik was zo bang tot dat er opeens spinnen op me afkwamen jagen. Ik pakten mijn zwaard die ik gekregen had en Sloeg er eentje neer. Omdat het opeens ligt gaf bleven de spinnen op afstand. Ik deed mijn ring om en renden en renden naar de meest legen plek dat er was. Hehe ik was de spinnen kwijt maar ik had de Dwergen weer gevonden. Wij liepen met zijn allen door het bos tot opeens.


Reacties:


timothy
timothy zei op 11 jan 2014 - 16:33: