Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Het Huis Anubis » De legendarische avonturen van Anubis: Seizoen 1 Deel 1: De vloek van Appie » Aflevering 1

De legendarische avonturen van Anubis: Seizoen 1 Deel 1: De vloek van Appie

5 okt 2009 - 12:35

578

2

889



Aflevering 1

Appie pakt de horrorhandschoen naast hem nog goed vast. Hij hoort Victor wel schreeuwen dat ze uit bed moeten gaan, om daarna te gaan ontbijten, maar Appie wil nog lekker goed uitslapen. Ook vandaag heeft de horrorfreak weer wat goede plannetjes bedacht om de bewoners eens flink te plagen, en denkt na over het antwoord van de modemeid van het stel: Amber. Appie is dolverliefd op haar, maar hij moet toch nog wachten op het goede moment. Samen met haar, Nienke, Fabian, Jeroen en Noa voor een klein gedeelte, vormen ze de Club van de Oude Wilg. Ze hebben zo al bijvoorbeeld de graal gevonden, Toetanchamon en Amneris bij elkaar gebracht, de traan van Isis gevonden, en zo Noa en de moeder van Matthijs gered. Dan komt Jeroen binnen. ''He, Ap.'' zei hij. ''Wakker worden. Het is tijd voor een nieuwe dag, nieuwe grapjes!'' Dit gezegde sprak Appie wel aan, en binnen een mum van tijd was hij aangekleed. Hij liep relaxed de woonkamer binnen. De rest was al aangeschoven, en ze zat lekker allemaal te babbelen. Fabian wenkte hem dat hij straks naar zolder moest komen, en hij knipoogde terug, als teken dat hij wel kwam naar de vergadering van de club. Toen kwam Victor weer de rust verstoren. ''Wie heeft Corvuz gestolen? Ik ben hem kwijt, en jullie kunnen hem toch niet verbergen.'' Appie keek op van zijn boterham met pindakaas, en zag dat Victor hem aankeek. Vlug keek hij weer naar zijn boterham, en ging verder met eten. ''En jullie hoeven niet te liegen...'' Appie kreeg het doodsbenauwd, hij werd ergens van beschuldigd waar hij nergens van wist! Toen keken de anderen hem aan. ''Echt niet..'' mompelde hij. Hij wou dat Victor zich weer omdraaide, en nog een keer goed in zijn hok keek, maar dat was niet het geval. Hij bleef er staan, zonder een krimp te geven. Alhoewel Appie een grijns op het gezicht van de conciërge zag. Toen kwam Trudie uit de keuken met nieuwe boterhammen. Ze zag dat de gezelligheid erg minimaal was, en dus probeerde ze de boel wat op te vrolijken. Maar ook dat lukte niet. Toen ging Trudie weer terug naar de keuken, ze moest immers boterhammen voor acht personen maken, en dat waren er wel wat. Appie had genoeg boterhammen gehad, en ging van tafel weg. Hij liep langs Victor heen, die niet beweegde. Dat was echt een creep, die Victor. Als er een prijs was voor Enge Conciërges had hij vast en zeker de 1e, 2e en 3e prijs gewonnen! Opeens ziet hij daar boven de trap een hand wat bloedt. En het heeft geen lichaam! Snel rent Appie de trap op, misschien wordt zijn collectie nu wel groter, een levende hand! Wow, daar geeft Appie zijn leven wel voor op! De hand snelt ook weg, naar de zolder. Appie rent meteen door de deuropening, en crosst als een raceauto de levende Hand achterna. Als hij op de kamer van Amber is, die op zolder slaapt, is de hand opeens weg. ''Handje, ik hb voetjes voor jou!'' zegt Appie verleidelijk, ook al hoopt hij niet dat de Hand zijn voeten opeet. Liever die van Victor, dan kan hij naast Corvuz, waar die ook is, opgezet worden. Dan ziet hij de hand in een hoekje, maar ziet niet daar ook Corvuz daarnaast zit. ''Haha, zelfs die kan Victor niet vinden!'' zegt Appie, en loopt richting de Hand. ''Wat niet?'' vraagt een droge stem.


Wordt Vervolgd in Aflevering 2


Reacties:


WTlover
WTlover zei op 11 dec 2012 - 14:23:
Super verhaal!
Keek vroeger altijd, ga snel verder! (please?)
Het blijft raar om af en toe mijn eigen naam te lezen lolz.
Maarja, ik klets te veel. Op naar Aflevering twee!


Juliette
Juliette zei op 4 okt 2009 - 21:39:
Als er een prijs was voor Enge Conciërges had hij vast en zeker de 1e, 2e en 3e prijs gewonnen!

Haha, Appie is grappig