Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Het Huis Anubis » De legendarische avonturen van Anubis: Seizoen 1 Deel 1: De vloek van Appie » Aflevering 2

De legendarische avonturen van Anubis: Seizoen 1 Deel 1: De vloek van Appie

7 okt 2009 - 18:54

711

2

824



Aflevering 2

Samenvatting eerdere afleveringen: ''Waar is Corvuz?'' vraagt Victor, die met een blik naar Appie kijkt. Ook de rest kijkt hem aan. ''Echt niet..'''mompelt Appie. Hij loopt langs Victor heen. Hij ziet bovenaan de trap een Levende Hand, en achtervolgt hem naar zolder. ''Haha, zelfs Victor vindt die niet!" ''Wat niet?''

Appie kijkt snel om. ''Vic..Victor?'' ''Ja, dat ben ik. En wat doe jij hier?'' zegt Victor terug. Dan ziet hij Corvuz. ''Dus jij hebt hem toch gestolen?! VIJF WEKEN HUISARREST!'' Woedend loopt Victor weer naar beneden, waar Appie enorm veel mazzel mee heeft. Dan ziet hij de Levende Hand weer, maar deze keer springt hij in de spiegel van Noa. ‘’Hier blijven!’’roept Appie, en springt de Hand achterna. Ook Victor hoort dit, en snelt weer naar boven. ‘’Hoe durf je..’’ Hij kijkt rond, maar ziet Appie nergens meer…

De leden van De Club van de Oude Wilg willen naar zolder gaan, maar Fabian wilt Appie nog even zoeken. ‘’Gaan jullie maar alvast naar zolder.’’zegt hij. Ze mochten van Noa wel op haar kamer vergaderen, en als zij er even zat, ging zij zonder pardon weg als de club wou vergaderen. Als de leden net in de meisjesgang zijn, komt Victor net van zolder, rood van woede, met Corvuz in de hand. ‘’Jeroen, geen grapjes meer! Waar is Appie?’’ buldert hij. Jeroen schrikt. ‘’Is hij weg dan? Ik weet echt van niks! Waar heb je hem voor het laatst gezien?’’ ‘’Jij weet wel waar hij is, vertel op!’’ Snel glipt Jeroen langs Victor naar zolder. Maar daar is Appie niet te bekennen, zelfs geen aanwijzing..

Als Fabian het nieuws ook heeft gehoord, besluiten ze met zijn allen maar naar zolder te gaan. ‘’He, wat is dat?’’ Fabian stapt van het bed van Noa af, en loopt voorzichtig naar de spiegel van Noa. Als hij er is, ziet hij wat het is. ‘’Maar.. Dat is een Benoe!’’ zegt hij dan opgelucht. ‘’Een wat?!’’ De anderen begrijpen er geen sikkepit van, en gaan kijken naar wat Fabian nou bedoelt. ‘’Maar die was er eerst niet. Ik ken alle spullen van Noa uit mijn kop, maar ik heb nergens een Faraovogel gezien!’’ zegt Jeroen, en gaat wat dichterbij staan, om het beter te bekijken. ‘’Misschien heeft het wat met de verdwijning van Appie te maken!’’ roept Amber, alsof ze mee kan doen aan Het Beste Idee Van Nederland en België. Nienke zit alleen maar te kijken naar de vreemde vogel, en staat als een standbeeld. ‘’Ik denk dat we er ook in moeten gaan.’’ Zegt Fabian dan. ‘’Heel slim, Fabian. En dan keren we nooit meer terug. Erg verstandig.’’ Zegt Jeroen knorrig. ‘’Anders komen we nooit te weten waar Appie is.’’ Zegt Nienke dan. Jeroen kijkt om, en merkt dan pas dat Nienke er is. ‘’Ik stem toch nog steeds tegen.’’ Zegt Jeroen, en wil maar niet van mening veranderen. ‘’Jeroen, ik vind jou echt…’’ Amber wil wat zeggen tegen Jeroen, maar Fabian houdt haar tegen. ‘’We zijn een Club, en moeten ook als een Club samenwerken. Ik stel voor dat we wat meer gaan zoeken over de Benoe. Misschien komen we dan wat meer te weten over de verdwijning van Appie.’’ Zegt hij. ‘’Maar, de Benoe is toch een vogel, en Corvuz ook! En Corvuz is juist weer verdwenen, weer vlak voor de verdwijning van Appie!’’ zegt Nienke, alsof ze het Beste Idee Van De Hele Benelux heeft. De rest vindt dat ze daar wel gelijk mee heeft. Dan komt Noa binnen. ‘’He, jongens. Zijn jullie klaar, en kan ik dan nu weer in mijn kamer?’’ vraagt Noa. ‘’Natuurlijk.’’ Zegt Fabian, en de leden gaan uit de kamer van Noa…

De hele dag wordt er alleen maar over de verdwijning van Appie gepraat. Als Fabian naar zijn kamer gaat ziet hij Mick een brief schrijven. ‘’Macho Mick een brief schrijven? Dat is nieuw.’’ Zegt hij. Mick kijkt op. ‘’Dat is voor Joyce. Ik mis haar zo nadat ze naar Amerika is vertrokken. Was ik maar meegegaan, dan had ik haar kunnen blijven zien.’’ Zegt Mick, en er ontstaan tranen in zijn ogen. Fabian heeft medelijden met hem. ‘’Maar jullie zijn wel het ultieme stel, en ook dat is toch belangrijk. Niemand overwint echte liefde, net zoals bij Nienke en mij.’’ Zegt hij, en probeert hoop te geven. Mick kijkt op. En dan verschijnt een kleine lach op zijn mond. SuperFaab heeft weer een daad opgelost!

Die middag heeft Amber een fotoshoot op school. Ze gaat naar haar kamer, om de kleren voor dat moment uit te kiezen. Ze doet de kast open en... ‘’AAH!!’’

Wordt vervolgd in Aflevering 3


Reacties:


WTlover
WTlover zei op 11 dec 2012 - 14:27:
Trouwe lezeres hoopt op MEEEEEEER!!!
Ga alsjeblieft verder!
(ik houd niet van cliffhangers)
-XxX-


DODOTosca
DODOTosca zei op 11 nov 2009 - 22:18:
Haha geniaal, verder!