Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Lord of the Rings » April en Legolas; twee elfen. » Äerindo

April en Legolas; twee elfen.

11 okt 2009 - 14:50

396

3

276



Äerindo

Ik weet niet... Beetje raar stukje.... :P da song is van de drie j's (aigain) en deze keer het Wiegelied. (de kleine vent is Frodo...en nog een ander klein mannetje.)

de link: http://www.youtube.com/watch?v=LKQZQTJPN_o

Na het eten spring ik ook op, en ren snel naar buiten, want ik wou die kleine man nou wel eens zien... Ik vond hem en arwen in een grote zaal.
'Hoe is het met hem?' vroeg ik, en liep naar het bed toe. Daar schrok ik wel even. Er stond wit schuim om zijn mond,en zijn ogen draaide in zijn kassen.
'Niet goed,' antwoordde Elrond, achter me. Ik draaide me om, en zag hem en Legolas staan. 'Maar daarvoor kwam ik niet,' Ging hij verder. 'Legolas wil je spreken.' Ik draai me al om, en ren weg. In de tuinen loop ik tegen iemand op.
'Oh, sorry eh...' Ik kijk op, en zie een onbekende man staan. Een mens.
'Wie bent u?' vraag ik.
'Ik ben Stapper.' zegt hij.
'Oh. Nou hallo, ik ben April. Wie noemt z'n kind nou weer stapper,' mompel ik er zacht achteraan. Stapper lacht.
'Ken je me echt niet dan?' vraagt hij. Ik schud mijn hoofd. Hier lijkt hij verbaasd om te zijn. 'Alle elfen uit Rivendel kennen mijn naam!'
'Ja, maar ik kom niet uit Rivendel, maar uit het Demsterwold.' Stapper knikt.
'Wel, ik ben Elessar, elfensteen, of Aragorn, zoon van Arathorn.'
'Aha.' Ik had Arwen wel eens over hem horen praten. Het schijnt dat ze helemaal weg van hem is... Ik neem hem op.
'Voor een prins zie je er niet zo rijk uit,' merk ik op. 'Je ziet eruit als een doler!' Aragorn grinnikt weer.
'Ik ben ook doler ja.'
Daar moet ik even over nadenken. Een prins die doler is??? In het Demsterwold gebeurt veel, maar hiervan heb ik nog nooit gehoord.
'Ikke...' stamel ik. 'Ik moet maar weer eens gaan...'
'Dag April,' roept Aragorn me na.

Als ik bij de poort van de stad kom, hoor ik een helder gekrijs. Ik kijk om me heen, maar niemand lijkt het te horen.
Alsof het een magneet is, wordt ik naar het geluid toe getrokken. Buiten de poort ligt een baby; een elfje. Voorzichtig pak ik hem op. Een briefje heeft hij in zijn vuistje geklemd.
Aan de vinder.
ik kon niet meer voor hem zorgen. Geef hem een naam, en een leven.
Epriste Kelterink

Ik was vertedert, maar ook verbaasd. Wie legde nou weer zijn kind te vondeling? Mijn besluit was snel genomen; ik nam hem mee, en noemde hem
Äerindo; vondeling. Snel ging ik naar Legolas, om het hem te vertellen.


Reacties:


LadyLondon
LadyLondon zei op 11 okt 2009 - 14:52:
Yay it's finished <3
Nice ;D
En yay! er komt dus een Lothlórien stukje in voor sexxay ;D snel verderz met de deeltjes ;D


Earlinde
Earlinde zei op 9 okt 2009 - 16:36:
@ladylonden: Jups, er komt ook een Lothorien stukje in voor, maar dat gaat nog wel even duren...


LadyLondon
LadyLondon zei op 8 okt 2009 - 21:49:
n.n nice nice ! ;D

snel weiter! als je tijd heb maar het weekend komt ! ;D
<3
hhihi ik ben ongeduldig en heb een vraagje komt er ook een Lothlórien stukje in voor? Wenkbrauwwiebel*

Snelverderzdus <33