Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Lord of the Rings » April en Legolas; twee elfen. » Maar ik hou van je...

April en Legolas; twee elfen.

14 okt 2009 - 16:31

393

1

278



Maar ik hou van je...

April gaat naar Legolas, maar is die ook zo enthousiast over Äerindo? de titel song is van Phil collins: C'ant stop loving you.

http://www.youtube.com/watch?v=OxlKrdLl1XY

Met de kleine op mijn arm, ren ik richting Legolas. Hijgend kom ik bij hem aan.
'Legolas, moet je zien!' Ik laat hem Äerindo zien. Legolas is verbaasd.
'Waar heb je dié vandaan?'
'Van voor de poort! Hij heet trouwens Äerindo.' Äerindo wordt wakker.
Hij kraait. Zijn helblauwe ogen kijken Legolas aan. Die lijkt te vertederen, en geeft Äerindo een aai over zijn bolletje.
'Mae Govannen Äerindo,' zegt hij zacht. Dan kijkt hij mij aan.
'Ga je hem houden?' Ik knik. 'Ja.' Legolas lijkt even met zichzelf te worstelen, maar zegt dan:
'Oké. Maar waar ga je met hem heen?' Ik kijk Legolas verdwaasd aan.
'Hoe bedoel je?'
'Nou, je moet toch ergens met hem wonen? Ik bedoel, ik denk niet dat je met hem op straat gaat wonen... Of wel?' Ik schud mijn hoofd.
'Dat was ik niet van plan nee... Ik ga eerst wel naar Arwen,' denk ik hard op, en voeg daad bij woord.
Na Legolas gedag gezegd te hebben, ga ik opweg naar Elrond en Arwen.

Ik kom bij Arwen binnen stormen.
'Arwen!'roep ik. Ze kijkt op uit een boek.
'Ook hallo April!' antwoord ze.
'Moet je zien! Deze kleine lag bij de poort!' Arwen staat op, en kijkt naar Äerindo.
'Wat een lieverd! Maar wie laat z'n kind nou weer achter?' Ik haal mijn schouders op.
'Ene Epriste Kelterink.' Arwen knikt.
'Nou, ik ben ervoor, dat je hem terug brengt naar Epriste.' Ik kijk haar met open mond aan.
'Maar, Arwen, ik heb hem al een naam gegeven!' Arwen knikt.
'Ja, maar toch... je moet hem terug brengen. Wie weet wil de moeder hem wel terug.'
'Maar ik houd van hem, Arwen, snap dat dan! En wat nou als dat niet zo is, en ze komt hem niet halen? Dan gaat hij dood! Hij is nog zo klein Arwen...'
'Elfen zijn onsterfelijk, dus zo snel zal hij niet dood gaan. Doe het nou maar!' Ik schud mijn hoofd, en draai me om.
'Jij dumpt Aragorn toch ook niet omdat hij een mens is? je houdt van hem! En ik houd van Äerindo. Dag arwen.' En ik vertrek, Arwen in haar eentje achterlatend.

Ik loop langs de poort, opzoek naar Zomernacht. Ik heb mijn besluit genomen; Ik ga een eindje rijden, samen met Äerindo. Als ik terug kom, zal ik een bed voor ons zoeken. Ik kijk in het bundeltje.
'Als je maar weet, dat ik van je houd, Äerindo...' fluister ik zachtjes.


Reacties:


LadyLondon
LadyLondon zei op 14 okt 2009 - 16:54:
ahhw lieffig ;D
Maar April houd ''m toch wel! dat moet wel hoor ;D
<3