Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » In Rainier, Oregon » [Vijf]

In Rainier, Oregon

17 okt 2009 - 21:30

849

5

219



[Vijf]

Nummer vijf alweer<3 Het schrijven ging even niet zoals ik dat wilde, dus het is crap maar dat doet er even niet toe:P

Eindelijk, eí­ndelijk is de les van Matthews afgelopen. Ik moet mezelf er van weerhouden om niet op mijn eigen tempo het lokaal te verlaten. De lunchpauze is nu aangebroken, en helaas heeft Chantal besloten dat we vriendinnen zijn en graait richting mijn arm om me daarna naar de kantine te slepen. Door mijn vampierreflexen heb ik echter mijn arm allang weggetrokken. Als ze me zou aanraken, zou ze namelijk mijn ijskoude huid door mijn kleren heen voelen en dan krijg ik weer gezeik van haar. Niet iets waar ik zin in heb, zeker niet na twee uur geziek van Matthews. Om te voorkomen dat ze het nog een keer probeert, loop ik toch maar braaf achter haar aan. Trots paradeert ze door de school, alsof het haar domein is. Eenmaal in de kantine loopt ze direct naar de ronde tafel in het midden. Twee meisjes zitten al aan die tafel. Foundationlaag zo dik dat geen enkele porie nog kan ademen, en nog hebben ze geen egale huid. Hun haren stijf van de haarlak. Zoveel blauwe en paarse oogschaduw dat het lijkt alsof ze gevochten hebben. Lipgloss zo dik, dat het me verbaast als er onder die laag nog lippen zitten. Van die typetjes die niets belangrijker vinden dan hun uiterlijk. Een nagel gescheurd? Belangrijker nieuws dan de economische crisis die de hele wereld raakt. Ik laat een zucht tussen mijn lippen door ontsnappen, maar zet toch braaf mijn meeste fake glimlach op.
'Dit zijn Claudelle en Cindi,' stelt Chantal de tutjes voor. 'Wij zijn drie BFF's, de populairste van de school en kunnen alle jongens krijgen.'
Oké, ik ben wel wat gewend, maar zelfs ik ben een seconde stil na die zin.
'Meisjes, dit is Chloë'
Ze begroeten me, maar ik ben nog steeds bezig met het walgen van de afkorting BFF. Dat is een van de dingen waar ik niet tegen kan. BFF. Alsof je dat van de voren weet en het klinkt ook nog eens zo verneukt. En nu Chantal haar mond open doet en het over haar gaat, is het meteen extra duidelijk hoe arrogant ze wel niet is. Het verbaast me dat ik nog niet tegen haar ego ben aangeknald. Of wacht, waarschijnlijk heb ik dat wel al gedaan, alleen merkte ik het niet omdat ik een vampier ben. De arme mensen die zich vaak binnen een straal van vijftig meter van Chantal komen, die hebben vast veel voor hun onverklaarbare blauwe plekken.
'Wij zijn de C-vriendinnen, Claudelle, Cindi en Chantal begint allemaal met een C,' hoor ik Chantal nog zeggen.
De C-vriendinnen? Kom op zeg. Triest! En alsof ik niet doorhad dat al hun namen met een C beginnen. Blijkbaar kiezen ze hier vriendinnen op hun beginletter.
'C-vriendinnen? Wat jammer dat ik niet Layla heet.'
Drie paar ogen kijken mij dommig aan. Chantal's ogen zijn de eerste die naar boos veranderen. Nee, je gaat toch niet zeggen dat iemand die denkt dat één maal één twee is de slimste van dit stelletje is? Dan zijn ze nog triester dan ik dacht.
Langzaam lijkt ook Cindi te gaan snappen wat ik heb gezegd, maar Claudelle blijft dom kijken. Tot mijn verbazing sturen ze me niet weg, die macht hebben ze vast als C-vriendinnen, en besluit het nog iets erger te maken. Sorry, dat ligt in mijn aard.
'Je eet niet, ben je nerveus? Je ziet ook zo bleek,' vertelt Claudelle me, nadat ze heeft opgegeven mij proberen te begrijpen.
'Dat mijn huid zo bleek is komt doordat ik hem niet vol smeer met bruiningsmiddelen en foundation. Maar inderdaad, ik ben ontzettend zenuwachtig. Wat moet ik hier als jullie, de C-vriendinnen, mij niet aardig vinden, aangezien ik Chloë heet? Mijn naam veranderen? Of gewoon naar andere mensen gaan? Weetje, dat laatste is inderdaad een ge-ni-aal idee. De mazzel!' ratel ik aan een stuk door en laat drie verbijsterde meisjes achter. Ik snuif een keer diep, om uit de menigte in de kantine iemands geur op te pikken die wat minder lekker ruikt en geen weerwolf is, want eerlijkgezegd begin ik een beetje honger te krijgen. Na even getwijfeld te hebben, plof ik neer naast Dave, die samen met twee onbekende jongens zijn lunch nuttigd. Zijn ogen puilen ongeveer uit terwijl ik nog nageniet met de gedachten van de vriendinnen.
De arrogante trut... misschien denkt Chantal wel over zichzelf.
Hè, dat ging snel. Het begin begrijp ik nog wel, maar wat zei ze daarna? Claudelle is officieel tot dom benoemd.
... als ik naar Cindi probeer te luisteren hoor ik niets. Ik heb haar gedachten al eerder gehoord, dus ze is niet immuun. Is ze serieus gestopt met denken?
Wat..? O, ik hoor Cindi weer. Misschien is ze toch dommer dan Claudelle.
Ik werp ze nog een blik toe en richt me dan op de jongens die tegenover me zitten.
'Ik zit bij jou bij wiskunde,' zeg ik tegen Dave. 'Ik ben Chloë, en jij?'
Hij grijnst. 'Dat wist ik al. Ik ben Dave'
Dat wist ik ook al, maar helaas, ik verraad me als ik zijn zin terugkaats.
Ik antwoord met een gemene grijns. 'Nog leuk gedroomd de laatste tijd?'

Ik weet het, het einde is al helemaal kut maar dat werkte even niet mee


Reacties:


LadyLondon
LadyLondon zei op 19 okt 2009 - 17:46:
;D
Crap?
Waar!
Ik zie geen crap
ik zie een nice hoofdstukje <33
En ik weet dat je er momenteel ff niet bent toch?
Maarja zodra je de tijd vind snel weiter luv =3


MortuaryLove
MortuaryLove zei op 18 okt 2009 - 12:21:
Hey,
Helemaal geen slecht stukje.
Juist erg leuk .
x


Astarte
Astarte zei op 18 okt 2009 - 10:35:
Ik vond het alsnog een leuk stukje om te lezen 8D


SasjaFanpire
SasjaFanpire zei op 18 okt 2009 - 10:03:
egt een geweldig droog en melig stukje

we all (L) Chloë
jij dacht dat dit een slecht stukje was? Noway, dit is egt een leuk stukje

en k ben het helemaal met vampireFangs eens


VampireFangs zei op 17 okt 2009 - 21:27:
Oké,ik lig zo dood van plezier hier. XD
Zaligheid gewoon <3

Bereid je even voor op een quote spam XD

Alsof je dat van de voren weet en het klinkt ook nog eens zo verneukt.

-Plat- XD

Een nagel gescheurd? Belangrijker nieuws dan de economische crisis die de hele wereld raakt.


-platter- XD

Oké, ik ben wel wat gewend, maar zelfs ik ben een seconde stil na zin.


-platst- XD

Blijkbaar kiezen ze hier vriendinnen op hun beginletter.C-vriendinnen? Wat jammer dat ik niet Layla heet.'


-DOOD- XD

Dan zijn ze nog triester dan ik dacht.


Oh gott XD

Claudelle is officieel tot dom benoemd.

XD

'Nog leuk gedroomd de laatste tijd?'


Ik houd van Chloë,ze is geniaal XD
<33
Sorry voor dit belachelijk enge -lange- reactie 8D