Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Lord of the Rings » April en Legolas; twee elfen. » De raad van elrond

April en Legolas; twee elfen.

23 okt 2009 - 13:55

426

1

308



De raad van elrond

April gaat weer naar Rivendell, waar ze aankomt als de raad aan het vergadere nis.... de song is: Home, van Michael Buble.


http://www.youtube.com/watch?v=1WpkTI_a5cA


Äerindo, Zomernacht, en ik rijden terug naar Rivendel. We worden binnen gelaten door Lindir. Nadat Zomernacht op stal staat, loopt ze met het bundeltje door de stad. Ze besluit, Äerindo even bij Ní­chü, de stalmeester, achter te laten.

Zo loopt ze op haar gemak richting het huis van Elrond. Plotseling hoort ze stemmen van de binnenplaats komen.
'Het is een gift!' hoort ze een onbekende stem zeggen. 'Een gift voor Gondor! We kunnen het gebruiken!'
'NEE. Hoorde je dan niet wat Gandalf zei?' zei de stem van Stapper.
Nieuwschierig liep ik dichterbij, en verschool me achter een pilaar.
Stapper ging verder: 'De ring moet vernietigd worden!' De onbekende man, een mens zag ik nu, zei: 'En wat weet een doler daarvan?'
Toen sprong legolas op; 'HIj is geen doler, maar Ellesar, koning van Gondor.'
Toen was ik er even niet meer bij, want ik voelde een klap in mijn rug, en toen nog een.
'Auw,' siste ik, en draaide me om. Ik zag twee kinderen staan.'Ga ergens anders spelen!' mompelde ik. Een van de twee keek me verontwaardigd aan.
'Wij zijn gee nkinderen! Wij zijn hobbits,' zei hij zachtjes.
'Hobbits.' herhaalde ik. 'Tuurlijk.'
Ik besloot de twee kinderen met rust te laten, en me weer te richten op de vergadering.
'Je hebt mijn zwaard,' hoorde ik Stapper zeggen.
'En mijn boog,' volgde Legolas. Ik vroeg me af wat ze gingen doen. Toen er een heel groepje was ontstaan, bestaand uit de man met de puntmuts, Frodo, Stapper, Legolas, de man uit Gondor, en een dwerg, zei Elrond:
'We missen nog drie personen, Ik zal kijken of er nog een paar elfen uit de hofhouding zich bij jull..' Voordat hij zijn zin kon afmaken, sprong er een dik, klein mannetje met blond haar uit de bosjes.
'Ik ga ook mee! Ik zou Meneer Frodo overal achter na reizen!'
'Sam...' hoorde ik Frodo zuchten.
'Wel, dan moeten we nog...' begon Elrond.
Ik werd bijna vanachter de pilaar weggeduwd, toen de twee kinderen er vanachterdaan stoven.
'Wij gaan ook mee!'
'Pippin! Merry!' riep Frodo uit.
'Het zei zo,' zuchtte Elrond. 'Dit is het Reisgenootschap. Zei zullen door heel Middenaarde reizen, om de ring te vernietigen.' Mijn ogen werden groot.
Dus Legolas zou... Nee, dat kon niet! Dat mocht niet! Ik voelde de tranen opkomen, en draaide me om, richting de stallen rennend. Daar kwam ik aan, huilend, en pakte Äerindo uit de armen van Ní­chü, en sprong op Zomernacht. Ik kon nergens heen. Ik wou niet terug naar huis, maar reed er automatisch heen.

In mijn huis werd ik zegmaar niet echt vriendelijk ontvangen.


Reacties:


LadyLondon
LadyLondon zei op 23 okt 2009 - 14:07:
wh00sh snel verder ;D
n.n
<3
x.