Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Gelijk behandeld worden.

Gelijk behandeld worden.

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 22 sep 2009 - 15:51:
Mensen hebben daar blijkbaar nog steeds moeite mee.
Ik kom net thuis, kon ik niet mijn oprit op, omdat er een aanhanger voor stond, en op het oprit stonden í¡llemaal spullen uitgestald. En dan denk ik: wtf?
Het probleem zit er niet in dat er geen auto of mens meer op de oprit komt, maar het gaat om het principe. Je hoort gewoonweg te vragen of je iemands oprit mag gebruiken om wat spullen uit te stallen [mensen waren hun tuin aan het verbouwen, de hovenier had zijn werkspullen daar neer gepleurd], maar ze hadden het gewoon gedaan! En dat irriteerd me.
Maar nu het moraal van het verhaal. Ik loop zo naar buiten, zie éen hovenier langs lopen en ik spreek hem aan. 'Waarom zitten al die spullen op mijn oprit?' Die man begon helemaal raar te doen dus ik gewoon doorvragen.
Zegt hij: 'Ja, als je zo gaat doen begin ik er niet eens aan.' En loopt gewoon weg! Ik stond echt met een open mond. Ik deed helemaal niets. Ik vroeg alleen maar waarom al die spullen daar stonden en waarom ze het niet vriendelijk hadden gevraagd. Een normaal mens reageerd daar op en legt het uit of zegt sorry. Nee, hij loopt botweg weg en negeerde mijn geroep naar hem dat ik met hem wilde spreken.
Ik lichtelijk boos naar de andere man die aan kwam lopen. 'Meneer, ik hoop dat u mij wel normaal kan inlichten, want die andere kan niet normaal doen.' Hij heeft het uitgelegd en haalde de spullen weg. Ik heb hem gezegd dat het om het principe ging en dat het gewoon gemogen had wanneer het werd gevraagd.
Toen ik terug binnen was werd ik toch eens een partijtje boos! Ik kon het gewoon niet uitstaan dat die man me niet met respect kon behandelen. Hij behandelde me als een klein kind waar je geen gesprek mee kan aanknopen!
Serieus, dat kan me écht woedend maken!

Hebben jullie dat ook eens gehad? Dat je bijvoorbeeld in de winkel staat voor een kassa en dat ze aan jou vragen om de inhoud van je tas te laten zien, terwijl de voorgaande mensen en achter je het niet hoeven te doen en dan zeggen: 'Ja, dat moeten we nou eenmaal doen, u heeft wel een leuke tas.' Hoe bedoel je slijmen?
Of hebben jullie bij iets anders gehad dat je niet gelijk werd behandeld, omdat je een jongeren bent?

Ik word in ieder geval niet behandeld zoals ik hen behandel.



Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 22 sep 2009 - 16:07:
Ja inderdaad, ik liep een keer met een paar vrienden een supermarkt in om wat te drinken te halen, moeten we opeens onze hele tas leeghalen. En het was een schooltas weetje wat een klotewerk dat is.

Zegt die gast 'we willen gewoon geen tassen in de winkel' . komt er een man binnen met een megaboodschappentas en die mag wel gewoon met tas naar binnen.

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 22 sep 2009 - 16:21:
ahw.
ikkehoudnietvandatsoortmensjes.

bij ons was het - omgekeerd. we kwamen uit Montenegro terug naar huis, en we stonden bij de douane, en iedereen die niet uit landen zoals Nederland en België en Duitsland kwam moest zijn achterbak leeghalen. En wí­j waren juist degene die zeven flessen wijn (voor al onze buren/familie/vrienden) meenamen.
maar goed.

iedereen zegt bijv. ook altijd 'o, het maakt niet uit dat je dik bent en we doen gewoon normaal' - maar als je dat zegt, maakt het dus in feite wel uit, want je hebt het gezegd en je doet niet normaal, je doet je best om normaal te doen - wat nergens op slaat.
daar wordt ik soms zó gek van. net zoals die kinderen die dan iets mogen zeggen op het journaal en dan zeggen 'ja, ik vind het belangrijk dat de wereld in vrede is en bla-bla,' terwijl het gewoon duidelijk zichtbaar is dat het ze niets kan schelen.
en -
o.
ik moet gaan.
snel gaan.
daaag.

BlackDahlia
BlackDahlia is offline

[102]
BlackDahlia zei op 22 sep 2009 - 19:36:
Ik heb dat ongeveer vijf jaar met mijn buurvrouw gehad. Dat wijf - ja ik noem haar wijf ja - heeft ons jarenlang het leven zuur gemaakt. Tot de maat vol was en ik m'n bek openzette.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 24 sep 2009 - 17:34:
Dat met die tas snap ik ergens wel. In de supermarkt bij mijn oude middelbare school moest je gewoon je tas ergens aan de kassa zetten en dan lette er wel een mannetje op dat er niets mee gebeurde, en ik vind het ook zo normaal als ze zeggen "Gelieve uw handtas spontaan te laten zien". De meeste caissières die ik zie, negeren dat bordje gwn (wat een werk zeg) maar ik snap het gewoon wel. Een grote tas, daar kunnen nu eenmaal veel spullen in.
Wel oneerlijk van die man die dan wel doormocht met zijn tas - al snap ik ook wel weer dat er een beeld hangt van "Jongeren pikken makkelijker", maar dat maakt het niet minder onrechtvaardig.