Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Titel nodig voor een boek

Titel nodig voor een boek

1 2 3
Faramir
Faramir

Faramir is offline

[266]
Faramir zei op 29 sep 2009 - 16:55:
heeeyyy allemaal,

ik ga eindelijk na lange tijd beginnen aan een eigen boek.
in het boek bedenk ik alles zelf (en natuurlijk met wat hulp).
ik heb nog geen gepaste titel voor het boek en ik weet niet of jullie goed zijn in titel's bedenken. maar ik heb een aantal titel's bedacht maar ja mag natuurlijk ook je eigen titel in sturen. maar ik wil graag een titel voor me boek en daarom als je wil mag je een titel in sturen of stemmen op een titel die je het best vind.

(als je Titels instuurt graag geen Tokio Hotel Titels aangezien zowat iedereen daarover schrijft en ik geen fan van ben zoek ik niet naar dat soort titels )

ik zou je ook even een kleine beetje een beeld geven waar het boek over gaat.

het boek gaat over twee broeders die in de middeleeuwen leven.
er lopen overal vijandelijke monsters rond en steden worden vernietigd en plat gebrand. de twee broeders staan dat niet langer toe en komen in actie en vechten tegen de wezens ook wel demonen genoemd. de broeders willen het kwaad voor eens en altijd stoppen en moeten een manier verzinnen hoe.
de werelden waar dit zich in afspeeld noem ik Athendar.

Titels die ik heb bedacht:

Athalas en Arthas Het Rijk van Glory.
Athalas en Arthas Het Keizerijk van Glory.
De Glorie van de Gouden Kroon.
The Empire of Athendar.
Het Rijk van Athendar.
De Negen koningen van Athendar.
De Kroon van Athendar.

bedankt voor jullie aandacht en alvast bedankt als je een reactie stuurt



Faramir
Faramir

Faramir is offline

[266]
Faramir zei op 29 sep 2009 - 17:42:
Meestal dat klopt maar er is maar één uitgever die dat wil doen voorbij en das zo'n uitgever waarbij ik geld moet betalen om een boek uit te brengen en voor een titel bedenk kost ook al wat bij hun (ik weet alleen niet precies de prijs dacht 1,50 ofzo)

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 29 sep 2009 - 17:43:
Ik denk dat je toch voor Nederlandse titels moet gaan sowieso, want Engels... Dat vind ik niet passen, snap je?
En Rianne heeft gelijk, wij hebben het niet gelezen...

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 29 sep 2009 - 17:45:
Ik wil niet bot overkomen, maar ik raad je toch echt ook aan om ten eerste het boek te schrijven en daarna pas de titel te bepalen, en ten tweede om een Nederlandse titel te bedenken.
Je zegt zelf dat je de opmerking kreeg dat je titel niet bij je verhaal paste en dat soort opmerkingen vermijd je grotendeels door eerst het verhaal te schrijven en daarna een titel op het geheel te plakken.
Wat je vooral niet moet doen is andere mensen om een titel vragen. Stel dat het een hit wordt, wat ga je dan zeggen in interviews? "Ja, ik had het te druk met schrijven, dus ik heb het zoeken van een titel maar aan iemand anders overgelaten"?

Faramir
Faramir

Faramir is offline

[266]
Faramir zei op 29 sep 2009 - 17:47:
maar als ik het post zodat jullie het kunnen lezen dan krijg ik weinig uitgevers ik vraag zeg maar meer over welke titel vinden jullie het best passen bij de kleine samenvating die ik heb gegeven ik kan wel een grotere samenvating geven maar dat moet ik ff bespreken met een uitgever als jullie dat handiger vinden om daar bij een titel te bedenken. of ik kan ook vragen het eerste hoofdstuk te publiseren. ik zal kijken hoeveel informatie ik kwijt mag geven van de uitgever en als ik dat weet laat ik jullie het wel weten. (meestal krijg ik direct antwoord dus het kan snel zijn maar het kan ook lang duren)

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 29 sep 2009 - 17:49:
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, is dat je hem beter zelf kunt bedenken.

Faramir
Faramir

Faramir is offline

[266]
Faramir zei op 29 sep 2009 - 17:53:
Ik wil niet bot overkomen, maar ik raad je toch echt ook aan om ten eerste het boek te schrijven en daarna pas de titel te bepalen, en ten tweede om een Nederlandse titel te bedenken.
Je zegt zelf dat je de opmerking kreeg dat je titel niet bij je verhaal paste en dat soort opmerkingen vermijd je grotendeels door eerst het verhaal te schrijven en daarna een titel op het geheel te plakken.
Wat je vooral niet moet doen is andere mensen om een titel vragen. Stel dat het een hit wordt, wat ga je dan zeggen in interviews? "Ja, ik had het te druk met schrijven, dus ik heb het zoeken van een titel maar aan iemand anders overgelaten"?


denk je nou zelf dat een boek van 15-jarige jongen (bijna 16 want ik moeten 16 zijn om officieel een baan als schrijver te mogen hebben) echt doorbreekt en net zo bekend word als bijvoorbeeld Lord of The Rings en de Harry Potter boeken?
weet hoe klein de kans daarop is dat dat gebeurd. den engelse titels was ik ook een beetje van plan naar het nederlands te vertalen (ook staat dat voor geen meter) maar ik vraag eigenlijk niet echt om een opmerking te geven over hoe en wat enz. om een boek te schrijven en ik vraag meer om weet iemand een goede titel voor het boek of vind iemand deze één titels goed passen bij de samenvating.

ik vind het fijn dat jullie eerlijk zijn en reactie geven hoe jullie het zouden doen en wat missschien slimmer zou zijn maar ik wil nu wle een keer meer antwoord op de vraag die ik stel en niet op de manier.

ps. ik zou ff de titels vertalen naar het Nederlands.

Faramir
Faramir

Faramir is offline

[266]
Faramir zei op 29 sep 2009 - 17:54:
als ik hem zelf bedenk krijg ik allemaal titel's voor meer kinderboeken eigenlijk titels wat niet de bedeoling is dat het moetn worden wat te kinderachtig

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 29 sep 2009 - 17:58:
Het is jouw eigen keuze om aan anderen titels te vragen, maar dan moet je ook niet teleurgesteld zijn als anderen geen titels voor je hebben of vinden dat je ze beter zelf zoekt.

Faramir
Faramir

Faramir is offline

[266]
Faramir zei op 29 sep 2009 - 18:03:
ja dat snap ik ook wel maar het is niet bepaald de bedoeling dat andere reageren op de manier hoe ik het doe maar het is de bedoeling dat ze reageren van wat is de beste titel of wat zou een betere titel zijn als een soort poll zeg maar.

(het is aardig bedoelt van jullie dat jullie me proberen te helpen maar ik hoef alleen een titel voor het boek geen advies het advies krijg ik al van de uitgever) zijn mening was ook dat ik beter nederlandse titels kon doen maar zei dat het mijn eigen keus was dus ik zat al een beetje te denken om ze in nederlands te schrijven. maar ik vond ze in het engels beter klinken ik vind het al fijn dat jullie me daar mee hebben geholpen hebben maar nu wil ik graag antwoord op welke titel is het best of weet jij een betere titel

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 29 sep 2009 - 18:10:
Athalas en Arthas Het Rijk van Glory. (is Glory een eigennaam of wat is het eigenlijk?)
Athalas en Arthas Het Keizerijk van Glory. (idem)
De Glorie van de Gouden Kroon. (waarom die gouden kroon?)
The Empire of Athendar. (Engelse titel past niet bij Nederlands boek)
Het Rijk van Athendar. (simpel, maar kan werken)
De Negen koningen van Athendar. (waarom die negen koningen?)
De Kroon van Athendar. (en opnieuw, waarom die kroon?)

Hoe belangrijk zijn die kroon en die negen koningen? Zijn dat sluitstukken van je verhaal of zijn dat gewoon titels die lekker klinken? Op het eerste zicht klinkt Het Rijk van Athendar het best, maar misschien is dat omdat je daarmee alle kanten uitkunt en wij niet weten waarover het precies zal gaan.

En over welke uitgeverij heb je het juist?

Faramir
Faramir

Faramir is offline

[266]
Faramir zei op 29 sep 2009 - 18:17:
Glorie dat is meer een andere benaming voor trots zeg maar.

er word veel over kronen gesproken bij de titels omdat de kroon waarschijnlijk het gene is waar ze achterna moeten zitten om het duistere te stoppen de negen koningen komen erbij omdat in de wereld Athendar negen koningen regeren allen een kroon dragen ( het heefd ook een beetje met de geschiedenis van die wereld te maken maar ik mag niet veel verraden) met een speciale kracht.

de uitgeverijen waar ik het over heb zijn niet erg bekend het zijn meer regio uitgeverijen en geven de meeste boeken alleen in de Regio uit dus het zal waarschijnlijk niet zo erg bekend verhaal word.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 29 sep 2009 - 18:19:
Het helpt natuurlijk wel al als je AN typt en leestekens gebruikt.

Faramir
Faramir

Faramir is offline

[266]
Faramir zei op 29 sep 2009 - 18:27:
dat stukje wat hier staat heb ik te plekke ff snel getypt zodat jullie ene beetje zicht hebben over in welke richting de titel moet komen in het egte boek zitten er wel leestekens enz.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 29 sep 2009 - 18:38:
Wat Natascha zei. Ik heb geen idee of je een corrector hebt of dat je uitgever je teksten verbetert, maar wat ik op deze site van jou gelezen heb vind ik persoonlijk geen materiaal waar ik veel meer dan een bladzijde in zou lezen. Ik weet dat je dat niet vroeg, dat je geen tips of commentaar vroeg, maar ik probeer je te helpen.
Ik zit zelf op de schrijversacademie dus ik durf toch te beweren dat ik weet waar ik het over heb, en volgens mijn leraren zijn betalende uitgeverijen niet meteen de beste kwaliteit. Als jij daarmee kan leven, prima voor jou, maar ik denk dat een echte uitgeverij jou een beter beeld van je kunnen kan geven.
Misschien moet je nog een paar jaar wachten om uit te geven en jezelf een teleurstelling besparen, zeker als je verwacht er geld aan te verdienen.

Faramir
Faramir

Faramir is offline

[266]
Faramir zei op 29 sep 2009 - 19:02:
Wat Natascha zei. Ik heb geen idee of je een corrector hebt of dat je uitgever je teksten verbetert, maar wat ik op deze site van jou gelezen heb vind ik persoonlijk geen materiaal waar ik veel meer dan een bladzijde in zou lezen. Ik weet dat je dat niet vroeg, dat je geen tips of commentaar vroeg, maar ik probeer je te helpen.
Ik zit zelf op de schrijversacademie dus ik durf toch te beweren dat ik weet waar ik het over heb, en volgens mijn leraren zijn betalende uitgeverijen niet meteen de beste kwaliteit. Als jij daarmee kan leven, prima voor jou, maar ik denk dat een echte uitgeverij jou een beter beeld van je kunnen kan geven.
Misschien moet je nog een paar jaar wachten om uit te geven en jezelf een teleurstelling besparen, zeker als je verwacht er geld aan te verdienen.


en van het materiaal wat ik hier online zet dat is gewoon fantasy dat ik te loopt gooi terwijl ik aan het kijken ben naar de film van dat verhaal (de inspiratie bron)
het gene wat ik hier schrijf is natuurlijk voor de lol schreven en is daarom niet bepaald in de style geschreven hoe ik een boek zou schrijven. en natuurlijk is het ook weer een kwestie van smaak want mijn verhalen zijn meer op jongens gericht dan op meisjes omdat ik zelf een jongen ben schrijf ik liever meer over jongens dingen

ik zeg dat er geïntresseerde uitgevers zijn voor mijn verhaal en tevens misschien het boek maar voor dat ik het boek volledig af, ben ik waarschijnlijk al 18 of misschien wel 19. want een echt goed boek schrijven wat goed verkoopt duurt waarschijnlijk op zijn minst 2 jaar. (ligt er ook weer net aan hoe dik je je boek maakt) ik ben nog maar pas een paar weken begonnen met het boek en de uitgever zei dat ik al langzaam moest denken aan een titel. ik weet van me zelf dat ik niet erg sterk ben in het bedenken van Titels dus ik vraag hulp aan mensen die misschien beter zijn in het bedenken van titels.

Een echte uitgever zou me misschien wel een beter beeld geven maar echte uitgevers zijn waarschijnlijk niet erg geintresseerd in mijn boeken omdat mijn boeken niet echt de kwaliteit hebben van een echt top boek. dus dan kan ik beter maar klein beginnen dat ik langzaam opbouw.

ik verwacht er niet echt geld mee te verdienen. want om daarmee geld te verdienen moeten ik nog wel een paar jaartjes wachten . ik hoop alleen dat mensen het leuk vinden wat ik schrijf en dat ik er leuke en goede reactie op krijg en dat ik ook opbouwdende kritiek van sommige krijg zoals ik nu bijvoorbeeld krijg

!!!Erg bedankt voor je Intresse en voor je tips!!!



1 2 3