Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Discussie

Discussie

1 2
Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 14 okt 2009 - 13:08:
Mijn vader en ik hadden net een discussie. Het begon allemaal met de DSB en banken in het algemeen en uiteindelijk kwamen we bij de stelling.

Is het slecht voor de economie als Rianne (15) van een flat springt?

Volgens mijn vader wel. Want er is heel veel in mij geïnvesteerd. Denk aan mijn opleiding, de overheid heeft nu al 11 jaar onderwijs voor mij betaald. En bijvoorbeeld aan mijn ziektekosten.
En ik denk dan, weegt dat op tegen de kosten van bijvoorbeeld de ambulance die wordt opgeroepen als ik van die flat ben afgesprongen. En miscchien hebben de mensen die mij hebben zien springen wel een trauma, en moeten ze behandeld worden daarvoor. Dat kost ook allemaal weer geld.
En de bakker waar mijn ouders altijd hun brood kopen, en de winkels waar ik mijn kleding koop, die gaan er natuurlijk ook op achteruit als ik van een flat spring.


En als je alles in puur economisch opzicht bekijkt (niet dat je denkt dat ik een sadist ben ofzo), is hitler heel erg dom geweest dat ie alle joden wilde vermoorden. Want de joden waren in het algemeen harde werkers, en ze verdienden veel geld. Dus eigenlijk heeft hitler gewoon de mensen die het beste waren voor de economie vermoord. Best wel dom, vooral omdat ie zei dat hij de economie ging verbeteren.

En als een land echt puur economisch naar een staat keek, zouden ze eigenlijk alle mensen die geen geld verdienden voor de economie om zeep moeten helpen. Dus alle mensen met een uitkering, alle mensen boven de 65, en iedereen die arbeidsongeschikt is.

Dit is puur theoretisch , sorry dat ik jullie onschudige hersnen hiermee lastig val.



KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 15 okt 2009 - 21:00:
ik snap je.
enhetlijktverdachtveelopmijnidiotegedachtesomtweeuur'snachts.
alleen hebben die iets minder te maken met economie-ig spul. want daar hou ik niet van.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 15 okt 2009 - 21:04:
ik snap je.
enhetlijktverdachtveelopmijnidiotegedachtesomtweeuur'snachts.
alleen hebben die iets minder te maken met economie-ig spul. want daar hou ik niet van.

Haha.
Ik had van die twee-uur-'snachts-gedachten toen ik een jaar of acht was. En slim dat ik mezelf vond!
Achteraf was het ook best slim.
Alleen gewoon niet uitvoerbaar.
[Ik had het geweldige plan dat geld afschaffen misschien wel beter was, dat er afspraken gemaakt moesten worden over hoeveelheden blabla. Maar dat is dus niet uitvoerbaar. In bepaalde opzichten.]
Ghehe.
Dat krijg je als basisschool kind zonder vrienden, behalve de bibliotheek, je knuffels en gedachten.

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 15 okt 2009 - 21:12:
ik heb weleens zo'n klok verzonnen met twee kleine houten trappetjes met kleine cijfertjes op de treden, en dan poppetjes die naar boven zouden gaan en zo de tijd aangeven. of een ballon met een fluitje in de kant waar je normaal blaast, die je moet opblazen door het fluitje heen, niet dichtknopen maar een paperclip gebruiken, en aan die paperclip zit een touwtje, en aan dat touwtje zit een zuignap die je aan de bodem van je bad moet vast maken, en dan laat je het water lopen en dan ga je iets anders doen. en als het water dan hoog genoeg is (als het water de ballon, die dus drijft, mee naar boven neemt, en het touwtje dus te kort wordt en er spanning op komt staan, zodat de paperclip los gaat en alle lucht uit het ballonnetje door het fluitje blaast) dan hoor je dat. en dan hoef je niet steeds te kijken of je bad al klaar is. vrij nutteloos, ik weet het.
en dit is off-topic. maarikmoesthetgewoonevenzeggen ;I
is dat trouwens snap-baar?

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 15 okt 2009 - 21:57:
GEWELDIG NICOLE .
Dat ga ik proberen te maken XD

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 15 okt 2009 - 22:06:
Dit is niet alleen economie.
Dit is ook grotendeels Maatschappijleer..

TrouweLezer
TrouweLezer

TrouweLezer is offline

[96]
TrouweLezer zei op 18 okt 2009 - 22:05:
Mijn vader en ik hadden net een discussie. Het begon allemaal met de DSB en banken in het algemeen en uiteindelijk kwamen we bij de stelling.

Is het slecht voor de economie als Rianne (15) van een flat springt?

Volgens mijn vader wel. Want er is heel veel in mij geïnvesteerd. Denk aan mijn opleiding, de overheid heeft nu al 11 jaar onderwijs voor mij betaald. En bijvoorbeeld aan mijn ziektekosten.
En ik denk dan, weegt dat op tegen de kosten van bijvoorbeeld de ambulance die wordt opgeroepen als ik van die flat ben afgesprongen. En miscchien hebben de mensen die mij hebben zien springen wel een trauma, en moeten ze behandeld worden daarvoor. Dat kost ook allemaal weer geld.
En de bakker waar mijn ouders altijd hun brood kopen, en de winkels waar ik mijn kleding koop, die gaan er natuurlijk ook op achteruit als ik van een flat spring.


En als je alles in puur economisch opzicht bekijkt (niet dat je denkt dat ik een sadist ben ofzo), is hitler heel erg dom geweest dat ie alle joden wilde vermoorden. Want de joden waren in het algemeen harde werkers, en ze verdienden veel geld. Dus eigenlijk heeft hitler gewoon de mensen die het beste waren voor de economie vermoord. Best wel dom, vooral omdat ie zei dat hij de economie ging verbeteren.

En als een land echt puur economisch naar een staat keek, zouden ze eigenlijk alle mensen die geen geld verdienden voor de economie om zeep moeten helpen. Dus alle mensen met een uitkering, alle mensen boven de 65, en iedereen die arbeidsongeschikt is.

Dit is puur theoretisch , sorry dat ik jullie onschudige hersnen hiermee lastig val.


Het is vakantie.
Duss denk ik nooit tijdens mijn vakantie's omdat het op school al erg genoeg is.
Serieus ik krijg nu echt koppijn.
Hoe veel een mens kan denken *pijnscheut*
Alleen erover nadenken doet al pijn. *meer pijnscheuten*

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 19 okt 2009 - 16:47:
Ooooh!
Nu snap ik het x'D
*heeft het nog eens extra doorgelezen*

Die stelling klopt inderdaad.
Maar ik denk niet dat dat de juiste reden is om iemand te geven als die van een flat wil springen.
"Don't Jump, Don't Jump! Dat is hartstikke slecht voor de economie!"

Tuurlijk, dat werkt *sarcasme*

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 19 okt 2009 - 19:18:
Ooooh!
Nu snap ik het x'D
*heeft het nog eens extra doorgelezen*

Die stelling klopt inderdaad.
Maar ik denk niet dat dat de juiste reden is om iemand te geven als die van een flat wil springen.
"Don't Jump, Don't Jump! Dat is hartstikke slecht voor de economie!"

Tuurlijk, dat werkt *sarcasme*

*dood*
"Don't jump! Otherwise our economy will... die!"
*probeert te zingen op het deuntje van Don't jump/spring nicht*
Okay, dat werkt niet.

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 20 okt 2009 - 13:49:
(...)
*dood*
"Don't jump! Otherwise our economy will... die!"
*probeert te zingen op het deuntje van Don't jump/spring nicht*
Okay, dat werkt niet.


*plat*
Daar ga ik een liedje over schrijfen,, ooit XD als ik beroemd ben

BliebX
BliebX

BliebX is offline

[461]
BliebX zei op 20 okt 2009 - 15:59:
ik snap je wel...
misschien ook een leuke discussie om te bespreken op school x']
whaha,
maar voor iemand die economie haat, is dit echt wel slim bedacht =O

[heeft zelf ook een gigantische haat aan economie en aan mijn economie docente >.< , maar niet aan de toetsen ]

BliebX
BliebX

BliebX is offline

[461]
BliebX zei op 20 okt 2009 - 16:02:

*dood*
"Don't jump! Otherwise our economy will... die!"
*probeert te zingen op het deuntje van Don't jump/spring nicht*
Okay, dat werkt niet.


woow, ik ging het proberen, en
*zingt* Het lukte! Het lukte! Het lukte, jeej. yes we did it! Het lukte!

x']

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 20 okt 2009 - 20:45:
(...)

woow, ik ging het proberen, en
*zingt* Het lukte! Het lukte! Het lukte, jeej. yes we did it! Het lukte!

x']

*dood*
Bij 'het lukte! Het lukte' moest ik denken aan Dora XDDD

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 20 okt 2009 - 22:38:
Omg XD Als jullie het hier ooit op school over gaan hebben, vertel me dan hoe het is gegaan

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 21 okt 2009 - 17:45:
Omg XD Als jullie het hier ooit op school over gaan hebben, vertel me dan hoe het is gegaan

Waarschijnlijk zal ik dat niet meer kunnen navertellen met die klas van mij...



1 2