Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » 2012

2012

1 2
Scaramouche
Scaramouche

Scaramouche is offline

[120]
Scaramouche zei op 5 dec 2009 - 17:16:
Bullshit of niet?

Ik vind het fascinerend. (:



CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 26 dec 2009 - 23:49:
Hier ga ik me buiten houden, of de discussie stopt niet meer ^^

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 26 dec 2009 - 23:50:
Hier ga ik me buiten houden, of de discussie stopt niet meer ^^


Ik wil je menig wel horen^^

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 27 dec 2009 - 0:00:
*zucht*

De Maya-kalender zal dan misschien wel veel dingen zeggen die waar zijn, maar ik leg tarot. Voorspellingen over eeuwen heen hebben een grotere geloofwaardigheid, omdat de tijdspanne niet zo nauw steekt. Als zij de tweede wereldoorlog [wat ze trouwens ook weer niet zo gedetailleerd omschreven hebben] twee decennia verkeerd hebben geplaatst, vindt iedereen het nog steeds knap. Was die voorspelling tweeduizend jaar later gedaan, was er al meer kritiek over geweest, juist omdat de tijdspanne korter is en de mensen dan een correctere voorspelling verwachten. Bovendien zijn hun 'foretellings' zodanig vaag dat er wel iets moést gebeuren. Self-fulfilling prophecy. Ik kan met mijn tarotkaarten ook leuke trukjes uithalen, maar het is niet meer dan dat.
En het einde van de wereld? Staat dat er soms letterlijk op? Het is niet zo dat 21 december 2010 met een groot rood kruis stond aangeduid, "Pas op, einde van de wereld! Potplanten binnenhalen!" ofzoiets. De kalender stopt daar gewoon.
En misschien is dit een wilde gok, maar...
Wie weet...
Had meneer de Maya gewoon geen zin meer om verder te werken aan zijn kalender op dat punt?
"December 2010? Ja mannen, nu is da ding wel lang genoeg ze! Als we het ooit tot zover halen, doen we dan wel verder."
En toen kwamen de Spanjaarden.

De toekomst staat niet in de sterren, er is geen Russisch kindje met tekst onder zijn huid, en God is te druk met zijn nagels vijlen om het Laatste Oordeel uit te spreken.
[Ja Jelyn, ik zei toch dat ik die ging stelen.]

En nu doet mijn arm pijn, ik lig in een slechte positie om te typen dus ik laat het hierbij.

XAngelGiirlX
XAngelGiirlX is offline

[811]
XAngelGiirlX zei op 27 dec 2009 - 15:08:
Ik ben het compleet met je eens Dorien x'D
Geniaal!
Zo dacht ik er ook over, dat ze gewoon geen zin meer hadden x]

xSoParanoid
xSoParanoid

xSoParanoid is offline

[7329]
xSoParanoid zei op 27 dec 2009 - 16:13:
Ik Hoop dat het klopt wat je zegs
maja
^_^beter met zun alle dan alleen?

VampireFangs
VampireFangs is offline

[4445]
VampireFangs zei op 27 dec 2009 - 17:30:
Ik vind het een beetje onzinnig maar toch wel fascinerend XD
Ergens klopt het helemaal niet, en toch ook weer wel, met de eerdere voorspellingen. ^^



1 2