Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Help!

Help!

1 2
JolienJolien
JolienJolien

JolienJolien is offline

[14]
JolienJolien zei op 8 jan 2010 - 17:47:
Jolien heeft een reusachtig probleem.

Ik moet voor Nederlands een mythe schrijven van minimum 20 regels met als onderwerp: 'hoe is de muziek op de aarde gekomen?'

EN ik heb geen inspiratie!

Kan iemand mij op weg helpen?



VampireFangs
VampireFangs is offline

[4445]
VampireFangs zei op 8 jan 2010 - 17:48:
Misschien kan google dat?

JolienJolien
JolienJolien

JolienJolien is offline

[14]
JolienJolien zei op 8 jan 2010 - 17:50:
Misschien kan google dat?


Haha, maar dan is het plagiaat ^^

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 8 jan 2010 - 18:01:
Je mag het zelf verzinnen?
Of moet het bestaan?

JolienJolien
JolienJolien

JolienJolien is offline

[14]
JolienJolien zei op 8 jan 2010 - 18:04:
Je mag het zelf verzinnen?
Of moet het bestaan?


Ik moet het zelf verzinnen, en dat is net het grote probleem, aangezien ik niets van inspiratie heb.

Leylim0
Leylim0

Leylim0 is offline

[178]
Leylim0 zei op 8 jan 2010 - 18:50:
Hmm, oké hier mijn poging tot een verzinsel:

Muziek is op aarde gekomen door de smurfen. Ze moesten altijd hard werken om water van de grote plantjes af te halen en daarbij viel gedrup op de grond. Bij dat gedrup begon iemand te schreeuwen omdat het kostbaar water was en ondertussen vielen er enkele smurfen van de steeltjes af. Door de combinatie van die dingen onstond er een een ritme.

Ehm... Tja?
Weet niet of het was is

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 8 jan 2010 - 18:52:
Dorien heeft even de titel aangepast, volledige hoofdlettertitels mogen niet.

JolienJolien
JolienJolien

JolienJolien is offline

[14]
JolienJolien zei op 8 jan 2010 - 18:59:
Hmm, oké hier mijn poging tot een verzinsel:

Muziek is op aarde gekomen door de smurfen. Ze moesten altijd hard werken om water van de grote plantjes af te halen en daarbij viel gedrup op de grond. Bij dat gedrup begon iemand te schreeuwen omdat het kostbaar water was en ondertussen vielen er enkele smurfen van de steeltjes af. Door de combinatie van die dingen onstond er een een ritme.

Ehm... Tja?
Weet niet of het was is



;D een mythe is met goden of halfgoden ^^ Toch bedankt ;D

JolienJolien
JolienJolien

JolienJolien is offline

[14]
JolienJolien zei op 8 jan 2010 - 18:59:
Dorien heeft even de titel aangepast, volledige hoofdlettertitels mogen niet.


Oke.

DORIEN HELP MIJ

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 8 jan 2010 - 19:10:
ohohoh.
ikgaietsonzinnigsverzinnen.
maar het wordt echt onzin, geloof me.

er was eens een iemand, waarvoor ik even geen naam weet, die ooit, héél lang geleden in een regenwoud woonde. en vanuit dat regenwoud regeerde hij over de wereld, zonder dat ze dat wisten, omdat ze hem door alle bomen en planten niet konden zien regeren. vanuit zijn onzichtbaarheid maakte hij allerlei dingen die mensen misschien nodig zouden kunnen hebben, zoals taal, vingers, hersenen en een strijkbout. maar hij kon alleen goede dingen maken, omdat hij helemaal obsessed was door alles wat regelmatig ging. alles wat hij deed had een ritme. zijn broer, net zo naamloos als de ritme-gast, deed daarentegen alles heel rommelig en door elkaar. zo kregen diezelfde mensen ook wapens, en het vermogen om pijn te voelen, en niet-eeuwige liefde.
heel veel later werd de zoon van de zoon van de zoon van de zoon van de zoon van de zoon van die eerste man in het regenwoud geboren -kennelijkwarenerookvrouweninhetregenwoud.- . hij was net druk bezig met zijn geschoten everzwijn ontharen toen er een takje op de huid viel en een geluidje maakte. dus hij dacht; 'omg. datklonkcewl.' en hij begon erop te slaan met een grotere tak, die een ander geluidje maakte [goh. ><] en toen. en toen. nou. like - tí¡dí¡a. muziek.

ikzéitochdathetonzinzouworden? ^^''

JolienJolien
JolienJolien

JolienJolien is offline

[14]
JolienJolien zei op 8 jan 2010 - 19:14:
ohohoh.
ikgaietsonzinnigsverzinnen.
maar het wordt echt onzin, geloof me.

er was eens een iemand, waarvoor ik even geen naam weet, die ooit, héél lang geleden in een regenwoud woonde. en vanuit dat regenwoud regeerde hij over de wereld, zonder dat ze dat wisten, omdat ze hem door alle bomen en planten niet konden zien regeren. vanuit zijn onzichtbaarheid maakte hij allerlei dingen die mensen misschien nodig zouden kunnen hebben, zoals taal, vingers, hersenen en een strijkbout. maar hij kon alleen goede dingen maken, omdat hij helemaal obsessed was door alles wat regelmatig ging. alles wat hij deed had een ritme. zijn broer, net zo naamloos als de ritme-gast, deed daarentegen alles heel rommelig en door elkaar. zo kregen diezelfde mensen ook wapens, en het vermogen om pijn te voelen, en niet-eeuwige liefde.
heel veel later werd de zoon van de zoon van de zoon van de zoon van de zoon van de zoon van die eerste man in het regenwoud geboren -kennelijkwarenerookvrouweninhetregenwoud.- . hij was net druk bezig met zijn geschoten everzwijn ontharen toen er een takje op de huid viel en een geluidje maakte. dus hij dacht; 'omg. datklonkcewl.' en hij begon erop te slaan met een grotere tak, die een ander geluidje maakte [goh. ><] en toen. en toen. nou. like - tí¡dí¡a. muziek.

ikzéitochdathetonzinzouworden? ^^''


Haha ;D

Leylim0
Leylim0

Leylim0 is offline

[178]
Leylim0 zei op 8 jan 2010 - 20:20:
(...)


;D een mythe is met goden of halfgoden ^^ Toch bedankt ;D


Oh.. I'm sorry
Ik dacht gewoon een verzinsel ofzo.
Hmm, ik kom nu nergens meer op..

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 jan 2010 - 22:17:
Misschien kun je het doen over een halfgod die het lawaai op aarde en al het gekwebbel niet mooi vond, zeker niet na die Babylonische marktdinges waardoor iedereen een andere taal ging spreken.
En dat hij toen de goden om hulp ging vragen, die hun harp betokkelden en zo de muziek uitvonden?

JolienJolien
JolienJolien

JolienJolien is offline

[14]
JolienJolien zei op 9 jan 2010 - 10:24:
Misschien kun je het doen over een halfgod die het lawaai op aarde en al het gekwebbel niet mooi vond, zeker niet na die Babylonische marktdinges waardoor iedereen een andere taal ging spreken.
En dat hij toen de goden om hulp ging vragen, die hun harp betokkelden en zo de muziek uitvonden?


Haha omg waarom zijt gij zo geniaal xd

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 jan 2010 - 23:42:
(...)

Haha omg waarom zijt gij zo geniaal xd


Ben ik niet.

JolienJolien
JolienJolien

JolienJolien is offline

[14]
JolienJolien zei op 10 jan 2010 - 10:43:
(...)

Ben ik niet.


Eeeecht wel! Ik ga het zo hard gebruiken hé! Ik krijg zeker zo de hoogste punten van de klas door u!



1 2