Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Onderzoek voor Schrijvers en/of Lezers.

Onderzoek voor Schrijvers en/of Lezers.

1 2
Faramir
Faramir

Faramir is offline

[266]
Faramir zei op 1 feb 2010 - 20:59:
Hallo Lezers en/of schrijvers.

Ik heb een paar vragen voor jullie en ik zou het erg fijn vinden dat jullie de vragen naar jullie eigen mening beantwoorden.

Wat voor soort boeken boeit jullie?
Wat is je favoriete genre?
Wat is je lievelingsboek?
In welke tijd zou jij een boek schrijven? (bijvoorbeeld in de middeleeuwen, de tweede wereldoorlog of het heden of de toekomst).
onrealistish of realistish?
Wie is je favoriete personage?
(als het een zelfbedacht personage is geef een korte beschrijving van je personage)
Vragen of opmerkingen? (hoeft niet ingevult te worden).

Ik hoop dat het een beetje duidelijke vragen voor jullie zijn.

Mvg,

Faramir



TAMschrijft
TAMschrijft

TAMschrijft is offline

[92]
TAMschrijft zei op 3 feb 2010 - 19:54:
Wat voor soort boeken boeit jullie?
Alles. Ik lees altijd de columns in de krant. Verder houd ik erg van thrillers.
Wat is je favoriete genre?
Thriller, maar ik lees eigenlijk alles wat los en vast zit, dus ik ga niet helemaal in hokjes zitten denken van 'O, dit is een thriller, dat niet'.
Wat is je lievelingsboek?
Mannen die vrouwen haten, De vrouw die met vuur speelde en Gerechtigheid van Stieg Larsson zijn echt boeken waar geen enkele schrijver of schrijfster aan kan tippen. Harry Potter heeft er voor gezorgd dat ik zelf fanfics ging schrijven. En zo heb ik nog een hele waslijst.
In welke tijd zou jij een boek schrijven?
In een onbestemde tijd, een aantal jaren in het verleden of in de toekomst.
Onrealistisch of realistisch?
Onrealistisch realistisch. Daarmee bedoel ik dus dat het niet echt gebeurd of gebeurd is (zover wij weten), maar dat het wel zou kunnen gebeuren.
Maar liever iets te onrealistisch dan te realistisch. Ik kan echt niet zo goed tegen van die realistische verhalen.

Wie is je favoriete personage?
Lisbeth Salander - uit de boeken van Stieg Larsson - is echt mijn favopersonage.
Zij is echt cool.
Ze is echt gewoon geweldig.

Vragen of opmerkingen?
Onderzoek?

PumpkinQueen
PumpkinQueen

PumpkinQueen is offline

[32]
PumpkinQueen zei op 6 feb 2010 - 14:24:
Wat voor soort boeken boeit jullie?
Boeken die je kunnen meeslepen, of die gewoon goed geschreven zijn.

Wat is je favoriete genre?
Fantasy, horror en thrillers.

Wat is je lievelingsboek?
Op dit moment is het Bram Stoker's Dracula.

In welke tijd zou jij een boek schrijven? (bijvoorbeeld in de middeleeuwen, de tweede wereldoorlog of het heden of de toekomst).
Heden, maar dan in andere werelden, dus het heeft dan meestal ook iets van toekomstdingen. Ofzoiets.

Onrealistisch of realistisch?
Onrealistisch, maar waag het dan niet als schrijver te zeggen dat het realistisch zou kunnen zijn, als je dit en dat bij elkaar neemt. Of als je fantasy schrijft, zegt dat je je op wetenschap baseert, maar dat er niets klopt. -_-'

Wie is je favoriete personage?
(als het een zelfbedacht personage is geef een korte beschrijving van je personage)

Zelf: Misha is al jaren bij me, en is sinds toen niets verandert. Ze is getrouwd op jonge leeftijd, is een uitvinder en is gewoon gestoord. x3
Ander: Fred & George Weasley. =D

Vragen of opmerkingen?
I <3 Vragenlijstjes~!

Discoverxme
Discoverxme

Discoverxme is offline

[104]
Discoverxme zei op 7 feb 2010 - 19:08:
Wat voor soort boeken boeit jullie?
Hm, boeken die me meeslepen in het verhaal. Een verhaal waarbij ik ga dromen
Wat is je favoriete genre?
Fantasy, actie, over vroeger
Wat is je lievelingsboek?
Geen idee, ik heb heeeeel veel favo boeken. Maar Indringer, vind ik tot nu toe het leukste.
In welke tijd zou jij een boek schrijven? (bijvoorbeeld in de middeleeuwen, de tweede wereldoorlog of het heden of de toekomst).
2e wereldoorlog (daar heb ik nu een verhaal over) en de toekomst.
onrealistish of realistish?
beide
Wie is je favoriete personage?
(als het een zelfbedacht personage is geef een korte beschrijving van je personage)
Tara uit het verhaal van Nadezh, ik vind haar nog steeds een cutie ^^

xSabinex
xSabinex

xSabinex is offline

[18]
xSabinex zei op 10 feb 2010 - 10:19:
Wat voor soort boeken boeit jullie?
een heleboel veschillende, ligt eraan in wat voor bui ik ben, de ene keer wil ik hele zielige boeken lezen, en de andere keer weer opbeurende boeken..
Wat is je favoriete genre?
romantiek
Wat is je lievelingsboek?
uh uh uh .. geen tweede kans
In welke tijd zou jij een boek schrijven? (bijvoorbeeld in de middeleeuwen, de tweede wereldoorlog of het heden of de toekomst)
heden
onrealistish of realistish?
realistish
Wie is je favoriete personage?
de gene die altijd vrolijk is, en een glimlach op ieders gezicht kan toveren iemand die op elk antwoord weer een ander ander antwoord op heeft
(als het een zelfbedacht personage is geef een korte beschrijving van je personage)
Vragen of opmerkingen? (hoeft niet ingevult te worden).

Technicolor
Technicolor

Technicolor is offline

[160]
Technicolor zei op 10 feb 2010 - 19:36:
Wat voor soort boeken boeit jullie? Alles van Anthony Horowitz en verhalen die echt kunnen gebeuren(loverboys,cyberpesten,homosexualiteit snap je?)
Wat is je favoriete genre? Thriller, horor, fantasy
Wat is je lievelingsboek? uhmmm... Ravens' Gate, Nightrise, Necropolis van Anthony Horowitz, Jasper's Vlinders van Johan Van De Velde&De Marbeillo diamanten reeks van Marc de Bel
In welke tijd zou jij een boek schrijven? Ik denk zo in deze tijd
onrealistish of realistish? Alle twee
Wie is je favoriete personage? Matt Freeman uit The Gatekeepers-serie van Anthony Horowitz en Jasper uit Jasper's Vlinders van Johan Van De Velde
Vragen of opmerkingen? Nee

Laine
Laine

Laine is offline

[41]
Laine zei op 10 feb 2010 - 22:13:
Wat voor soort boeken boeit jullie?
Voornamelijk fictie/fantasy, maar sommige realistische boeken kan ik ook verslinden
Wat is je favoriete genre?
Fictie
Wat is je lievelingsboek?
Moeilijk, moeilijk, een tijd geleden zou ik steevast 'Momo en de tijdspaarders van Michael Ende' geantwoord hebben, maar nu heb ik natuurlijk, 'De Hongerspelen', 'Vlammen', 'Duivelskus' en zo nog een hele lijst ook gelezen... Ik zou het echt niet weten...
In welke tijd zou jij een boek schrijven?
Hmm... rond deze tijd, misschien ietwat in het verleden of juist in de toekomst, maar wel zo rond deze tijd
onrealistish of realistish?
Een beetje een mix van beide spreekt mij altijd wel aan.
Wie is je favoriete personage?
Whaa ookal zo moeilijk! Ik denk waarschijnlijk... James uit de 'Cherub'-serie, omdat hij altijd nog een 'normale' jongen blijft die soms (stomme) fouten maakt, zoals we allemaal weleens doen
Vragen of opmerkingen?
Nope ^^



1 2