Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » FanFiction promoten » Personages + vraag...

Personages + vraag...

1 2
CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 26 maart 2010 - 8:56:
Eerst de vraag dan maar.
En de vraag begint met... een mededeling!
Ik ben er [zoals jullie misschien gemerkt hebben] een tijdje tussenuit geweest wat fanfics betreft. En om mezelf weer op gang te trekken, wil ik eerst een shot schrijven die al een halfjaar door mijn hoofd spookt. [nee Yas, deze ken jij zelfs niet.]
Vandaar dit topic. Eerst moet ik van jullie weten wat jullie de beste TH-verhalen op deze site vinden. Je hoeft er geen volgorde of quotering aan te geven, gewoon de titels en de schrijvers opgeven, en misschien vermelden wí t er precies zo goed aan is.
En daarnaast heb ik een hoop fictieve TH-FF'ers nodig. Let's go!

Naam;
Bijnaam;
Geslacht;
Leeftijd;
Geaardheid;
NL of BE;
Karakter;
Hobby's;
Familie;
Schrijfstijl;
Extra's;
Foto;

---------------------

All right! Ik heb alles wat ik nodig heb, en dit is het resultaat:

Lesly Verbruggen, aka BeetleJuice, schrijfster van Schuilen Onder De Regenboog.
Andrea Demuyter, aka Kerosene, schrijfster van The World is my Runway.
Kjenta Vereycken, aka Calamity, schrijfster van Zomertijd.
Tinke Maarttens, aka Tinkerbell, schrijfster van Stuck In Heaven.
Michaëla Pestel, aka Lemon, schrijfster van Boys and Girls.

Ik had vijf afgewerkte TH verhalen nodig, zonder TC-elementen, van goeie kwaliteit en die ik zelf ook kende. So there you have it, de basis van een nieuwe shot/kortverhaal.
En al wat ik nu nog nodig heb is toestemming van vier lieve dames genaamd Yas, Nadezh, Kol en Kay om naar hun verhalen te verwijzen.

Edit; Het verhaal komt dus hier te staan:
http://www.fanfic.nl/fiction/2495/believe/



KaulitzFreak
KaulitzFreak

KaulitzFreak is offline

[2731]
KaulitzFreak zei op 26 maart 2010 - 9:21:
In personages verzinnen ben ik rotslecht, maar ik kan je wel antwoorden op je vraag


Teenage Wasteland
Ja, ik weet het, van jou, maar dit is echt de beste fanfictie die ik ooit gelezen heb!!
Woordloze relatie - jorinloveth
Zo fantastisch hoe dat vanuit die 2 standpunten bekeken wordt!
Oorzaak en Gevolg [TC] - Kaydezh
Euhm, tja, ik ben nu eenmaal een twincest-fan....
Toms Twin - TWINcest
Rea is awesome!!!!
Zusje van... - BlackDreams
Euhm, het is lief hoe Gustav zijn zusje beschermd <3
I'm not different, I'm a human too - BlackDreams
Euhm, dat is het eerste dat ik hier las, weet eigenlijk niet precies waarom ik die zo goed vind, hij is gewoon goed!
Tokio Hotel Hotel in Tokio - jorinloveth
Faith is geniaal!!! en, en, nja, kan het niet uitleggen....

Hoop dat het iets geholpen heeft

xMAVERICK
xMAVERICK

xMAVERICK is offline

[7]
xMAVERICK zei op 26 maart 2010 - 10:51:
Naam; Andrea Demuyter
Bijnaam; Andy
Geslacht; girl
Leeftijd; 18
Geaardheid; gay
NL of BE; BE
Karakter; Was populair op school tot ze zich outte, heeft nu nog een kleine groep vrienden van wie ze echt houdt, heeft een zware aversie van straight jongens omdat die haar alleen leuk vinden om haar uiterlijk (ze doet met opzet irritant als jongens met haar flirten), is stiekem verliefd op haar beste vriendin Gudrun, houdt van herfst en winter, haat te warm weer, is net zo graag alleen als in groep.
Hobby's; schrijven
Familie; moeder en vader, ze is enig kind
Schrijfstijl; Houdt niet van romantiek of lange beschrijvingen, liever actie, dialoog en een pakkende vergelijking van een paar zinnen. Ze suckt in inleidingen.
Extra's; -
Foto; http://img38.imageshack.us/img38/1497/andyu.jpg

En ik lees hier nog niet lang dus ik ken nog niet alles, maar als ik er zo moet opnoemen zeg ik:
Spring Nicht van CosmicPurple
Nora Oliveira van Scaramouche
Paradox van Dreamwriter
Spread my wings van lOveYouX
The world is my runway van TWINcest
Schemering van xNadezhda

Dat waren de verhalen die mij het meest deden, ik weet niet waarom, maar... njah ^^
(Dit is waarschijnlijk zo nutteloos)

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 26 maart 2010 - 14:58:
Fledermaus van xNadezhda

En eh... Dat is het enige wat ik nu aan het lezen ben, en wat ik me herinner... Oh! Zomertijd is ook leuk.

Naam; Tinke Maarttens
Bijnaam; Tink, Tinkie
Geslacht; Vrouw
Leeftijd; 17
Geaardheid; Bi
NL of BE; NL
Karakter; Een grote optimist. Verlegen, wat een groot probleem is voor haar, want ze klapt dicht zodra ze tegen nieuwe mensen moet spreken. Haar ouders proberen haar van haar verlegenheid af te helpen, maar Tinke wil geen hulp, ze wil alles liever in haar eentje doen. Ook al betekent dat dat ze nog wel eventjes loopt te blozen als ze veel aandacht krijgt, so be it. Nogal terug getrokken, steekt veel van haar tijd in haar verhalen.
Heeft niet veel vriendinnen in het echt, wel veel over het internet, omdat ze zich dan anders voor kan doen als ze werkelijk is. De weinige vriendinnen die ze in het echt kent, kent ze van sites als FF en andere forums.
Andere mensen op school negeren haar zo goed als mogelijk. Ze draagt namelijk een vreemd soort gevoel met zich mee, wat zich gauw verspreid over mensen in haar buurt.
Heeft al twee keer van middelbare moeten veranderen omdat ze gepest werd, op haar nieuwe school is het niet verbeterd, maar Tinke houdt het stil omdat ze haar ouders geen pijn meer wil doen. Op haar vorige scholen werd ze gepest omdat ze zich bezig hield met occulte dingen en bi was. Nu niemand weet dat ze bi is, is het gepest minder geworden, maar over is het zeker niet.
Hobby's; Schrijven.
Houdt zich bezig met occulte dingen. Komt door haar oma, die er heilig van overtuigd was dat ze een heks was. Ze beweerde dat ze geesten kon zien, en dat ze over telekinese en pyrokinese beschikte. Of Tinke het nou geloven moet of niet, dat weet ze niet, maar interessant vindt ze het wel. Ze oefent dan ook met telekinese en heeft een paar keer op het punt gestaan om geesten op te roepen, maar ze durfde niet.
Ze is verslaafd aan horrorfilms en heeft een hele collectie bij haar thuis staan.
Familie; vader [Rob], moeder [Mila]
Schrijfstijl; Begint vaak een verhaal en weet het dan niet af te maken, omdat er vaak ideeën voor nieuwe verhalen door haar hoofd spoken. Ze heeft sowieso moeite met een einde schrijven, omdat ze het niet leuk vindt als een verhaal is afgelopen. Maar als ze dan een verhaal afmaakt, is ze super trots. Maakt haar niet uit wat voor verhaal ze schrijft, romantiek, thriller, horror, ze vindt alles best.
Extra's; -
Foto; http://fc01.deviantart.net/fs71/f/2010/046/3/9/i_wish_by_xxMISTAKExx.jpg

LxKaulitz
LxKaulitz is offline

[3065]
LxKaulitz zei op 26 maart 2010 - 15:06:
Toms Twin is volgens mij de eerste, die ik op fanfic las.. en zo lang zit ik niet op fanfic.. so don't blame me!
- van TWINcest.

En personages verzinnen?...
Pff.. dat kan ik voor geen meter.

VampireFangs
VampireFangs is offline

[4445]
VampireFangs zei op 26 maart 2010 - 17:18:
Hmm. Ja. In personages ben ik slecht, zoals meer hier zie ik x']
Maar goed.
Mooie verhalen?
xNadezhda en dan al haar schrijfsels^^
Fledermaus en Zomertijd in het bijzonder.
En en Yasmine's Stranger
En, ehm. Left for Death van Tosca.
-denkt-
Zo snel weet ik even niet meer :x

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 26 maart 2010 - 17:53:
[nee Yas, deze ken jij zelfs niet.]
Waarom is dat het eerste wat ik uit jou tekst haal?
Aber gut.

Verhalen.
Nja, je weet zelf ook dat ik vooral die van jou lees, dus ja.
Ik vind Scar Tissue heel leuk [en niet omdat ik er in speel] maar omdat je iets heb geschreven wat - volgens mij - erg nieuw voor jou was. Zoveel personages en ze dan ook nog is allemaal goed kennen, das best moeilijk én knap!
Finding Neverland: Ik heb het niet zo op boeken/films waar over geschreven wordt, maar jij maakt er gewoon weer eens iets anders van, en er zit ook nog eens lekker veel fantasie in <3
En bij Nothing last forever gaat het mij vooral om Mona. Ze is helemaal niet meer fictief voor mij, en dat zeg heel veel !


Personage komt nog wel, nu niet echt de tijd voor.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 26 maart 2010 - 18:02:
Spread My Wings, die heb ik net weer gelezen en damn, de tranen staan alweer in mijn ogen.
Teenage Wasteland, maar dat wist je al.
Nothing Lasts Forever. Schuilen onder de Regenboog.
The Eyes of a Stranger. Lijkt me duidelijk.
Never Say Never en Addiction.
Last Dance, Boys and Girls, My Worst Nightmare.
Stuck in Heaven.

En. Je personage krijg je later wel, ik ben niet zo in de mood. Scusi. ;x

Edit: oh wacht, de schrijvers nog.

Spread My Wings, Teenage Wasteland, Nothing Lasts Forever, Schuilen onder de Regenboog ---> CosmicPurple
Eyes of a Stranger ---> TWINcest
Never Say Never, Addiction ---> VampireFangs
Last Dance, Boys and Girls, My Worst Nightmare ---> Kayley
Stuck in Heaven ---> KolaLollie


Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 maart 2010 - 18:07:
Naam; Kjenta Vereycken
Bijnaam; /
Geslacht; v
Leeftijd; 17 jaar
Geaardheid; Heeft ze niet, omdat ze nog nooit verliefd is geweest.
NL of BE; Belgisch
Karakter; Ze heeft een overdosis fantasie, waarmee ze maar al te blij is. Daarmee overleeft ze saaie lessen of familiefeestjes, die ze maar al te vaak heeft, en daardoor is ze beginnen schrijven. Ze is vrij sociaal, maar soms heeft ze ook behoefte aan even een dagje asociaal doen. Dan spreekt ze met niemand. Meestal duurt dat niet lang, ze doet het voornamelijk als ze een idee in haar hoofd heeft en het rustig wilt overdenken. Ze is behulpzaam, soms zelfs tot op het irritante af. Enorm nieuwsgierig.
Hobby's; Schrijven, fantaseren en dromen (Daar kan ze echt heel lang mee bezig zijn zonder dat het verveelt), lezen, de paarden van de manege van haar tante verzorgen.
Familie; Kjenta komt uit een enorme familie. Familiefeestjes zijn er bijna elke week, en die vinden in grote zalen plaats omdat anders niet iedereen binnen zou passen. Ze heeft een tiental neven en een tiental nichten, waarvan ze de namen niet eens wí­l onthouden. Haar favoriete familielid was haar opa, Francis, maar die overleed enkele maanden geleden. Ze kan totaal niet omgaan met haar iets oudere nicht Anke, ze hebben dan ook vaak genoeg ruzie.
Schrijfstijl; Ze schrijft bijna altijd vanuit de hij/zij-point of view, dialogen zijn niet haar sterkste punt maar haar lezers vinden dat ze gevoelens goed overbrengt. Vindt van zichzelf dat ze wel aardig kan schrijven, en hoopt dat ze nog zal verbeteren, al ziet ze er geen toekomst in. Omdat ze nog nooit verliefd is geweest, stelt ze liefde in haar verhalen soms heel (sur/on)realistisch voor. Sommigen houden daarvan, anderen vinden het een regelrechte schande.
Extra's; Is een beetje kleurenblind, ze kan geen groene tinten zien door een oogaandoening. Ze draagt ook een bril, omdat ze anders ook blauwe tinten niet goed kon zien.
Foto; http://fc06.deviantart.net/fs39/f/2008/321/b/2/glasses_by_YourxSecretsxOut.jpg

Mijn absoluut favoriete verhalen zijn:
- Fledermaus en Zomertijd van Nadezh, omdat ze allebei zo ontzettend prachtig zijn dat ik er al om heb gehuild. Ze weet als (bijna) geen ander alles realistisch te beschrijven en het ook echt haar lezers te laten voelen.
- Love&Hate, omdat ik zo geniet van Aislinn, en omdat het geniaal is, en ook heel leuk omdat het eens een hater is, en geen fan.
- Stuck in Heaven van Kol, omdat ze totaal anders schrijft dan anderen, maar ook heel mooi. En ze zet haar personages zo goed neer!

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 26 maart 2010 - 18:10:
Hmm.., Ik ben heel slecht in personages bedenken, maar verhalen weet ik wel.

Spring nicht
Teenage Wasteland
Fledermaus
Zomertijd
Schemering
Koordinaten Unbekant
Zwischen die Welten
Last Dance
My Hips dont Lie!
Paper Hearts
Schuilen onder de regenboog
Romeo en Julliet
Same Thoughts
Zonsondergang
Duisternis.
En meer weet ik er ff niet zo snel.;x

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 27 maart 2010 - 18:05:
Cuz I promised. Und ich kein Inspiratie hab für verhaal, ein personage. =D

Naam; Michaëla Pestel
Bijnaam; Mickey [alleen zijzelf noemt zich zo, verder heeft ze geen bijnaam]
Geslacht; Vrouw
Leeftijd; Vijftien
Geaardheid; Hetero.
NL of BE; NL.
Karakter; Ze is een onverbeterlijke dromer, dat is haar voornaamste kenmerk. Alles wat ze ziet, wordt in haar hoofd omgetoverd naar de setting van een verhaal, of een personage. Het kost haar soms moeite de echte wereld te onderscheiden van haar droomwereld. Daarbij is ze trouw aan de weinige vrienden die ze heeft, een zorgzaam type, romantisch... Aan de andere kant laat ze slechte dingen over zich heen komen, kropt alles in zich op en na een tijdje ontploft ze (meestal tegenover iemand die er totaal niets mee te maken heeft). Soms kan ze ook teveel bezig zijn met haar eigen problemen en ziet dan niet dat iemand anders ook ergens moeite mee heeft, totdat haar ogen plotseling openvliegen en dan probeert ze haar fout goed te maken.
Hobby's; Schrijven. Dat doet ze overal, op alle stukken papier die ze maar kan vinden, op de computer, als er echt niets is in haar hoofd. Verder leest ze ook alles wat los en vast zit, en ze speelt dwarsfluit.
Familie; Haar moeder Vera is aardrijkskundelerares en vindt het belangrijk dat haar dochter hoge cijfers haalt. Haar vader Reinier werkt als docent op de universiteit en bemoeit zich nooit zo met zijn dochter. Verder is Mickey enig kind en heeft familie verspreid over heel Nederland. Ze ziet hen eigenlijk alleen maar op verjaardagen en heeft met niemand een bepaalde band.
Schrijfstijl; Heel beschrijvend. Ze is niet goed in dialogen, omdat ze zelf niet zoveel praat en vaak niet goed weet wat je moet zeggen als iemand iets tegen jou zegt. Ze probeert emoties zo goed mogelijk over te brengen en toch een verhaallijn in stand te houden, zonder dat het saai wordt. Zelf vindt ze niet echt dat ze daar in slaagt, het kan altijd beter, maar ze is er ook niet óntevreden mee.
Extra's; In het echte leven is ze heel anders dan online. Ze heeft een hoop dromen (ze wil parkour kunnen, ze wil basgitaar spelen, ze wil eruit durven zien zoals ze wil, ze wil een boek uitbrengen, ze wil ontzettend veel) maar ze weet niet hoe ze die dromen kan verwezenlijken, en eigenlijk is ze ook te bang voor de reacties van haar omgeving.
Foto; http://i39.tinypic.com/280daq.jpg

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 27 maart 2010 - 18:42:
Danke allemaal <3
Nog 1 personage nodig!!

xSoParanoid
xSoParanoid

xSoParanoid is offline

[7329]
xSoParanoid zei op 27 maart 2010 - 19:53:
IKKE DOEN ;'3

xSoParanoid
xSoParanoid

xSoParanoid is offline

[7329]
xSoParanoid zei op 27 maart 2010 - 20:01:
Naam; Addry Williams
Bijnaam; Addy
Geslacht; Female >__<
Leeftijd; Lucky number 20
Geaardheid; She's Bi-Sexual
NL of BE; She's From Holland
Karakter; The Crazy Funky Type, like to do stuff what dont mean anything.
her motto wil be : if i think about when i die, 5 secondes of my life will be gone thinking about it anyway, try dangerous things also!
Hobby's; Joy Riding, Sky diving, Mountain Climbing
Familie; one little Brother Adam and a Big Sister Jenna. Her Mom and Dad are Not married anymore Adam live's with his mom in New Jersey
Schrijfstijl; You can't read it, because it's so ugly. write like's a little kid
Extra's; she's has a Snike who she calls Rebels
Foto;
http://basistka.deviantart.com/art/Odd-156802517


Lekker in het engels met slechte zinnen <'3 hopelijk kan je het lezen
vast wel

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 27 maart 2010 - 21:47:
Naam; Lesly Verbruggen
Bijnaam; Les, Lilly
Geslacht; Vrouw
Leeftijd; 17
Geaardheid; Hetero
NL of BE; NL
Karakter; Een pittige tante die graag elke dag sport, of minimaal goed heeft bewogen. Ze is erg fantasievol en gelooft er in dat ze een vorig leven heeft gehad. Ze ziet namelijk regelmatig in een heel ander beeld dan de werkelijkheid, alsof ze er al eerder is geweest, maar dan twee eeuwen eerder. Haar favoriete vak op school is dan ook [kunst]geschiedenis.
Hobby's; Schrijven, paintball, joggen, mountainbiken en voetbal.
Familie; Lesly leeft met een zus van 20, Vivian, en Ciara van 14, en natuurlijk haar ouder Reneé en Sarah. Een standaard gezinnetje, in een standaard rijtjeshuis met een border collie, Steak.
Schrijfstijl; Een verhaal is niets zonder avontuur en spanning en wat achtergrondinformatie. Ze schrijft graag in een niet chronologische volgorde en veel flashbacks. Ze wilt de lezer graag laten snappen waarom de personage -bijvoorbeeld - die rationele keuze heeft gemaakt.
Extra's; Ze heeft erge last van slaapproblemen, het meeste wat ze heeft geschreven komt dan ook uit een nachtelijke verveling.
Foto; http://nl.tinypic.com/?t=postupload

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 28 maart 2010 - 13:07:
Yas, die foto van jou doet het niet.
En thx allemaal, ik heb alles wat ik nodig heb. <3



1 2