Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Verslagen 30/03 - 02/04

Verslagen 30/03 - 02/04

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 2 april 2010 - 18:39:
Jha, nou, hier komen de verslagen van de afgelopen vier dagen.
En, nou, ga alsjeblieft niet dood door de doodheid ervan. (:



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 2 april 2010 - 18:39:
Dinsdag 30 maart
Het is (godverdomme) zes uur als ik uit mijn bed rol. Mijn koffer stond al min of meer klaar, maar ik heb er nog snel mijn All-stars in gepropt, samen met nog wat extra spullen die ik in eerste instantie niet mee mocht nemen. Na een snelle douche en een nog sneller ontbijt brengt mijn moeder me naar school, en daar staat de bus al te wachten.
Ik dump mijn koffers bij de hoop en zoek Bieke in de krioelende massa leerlingen, die zich voor de bus verzameld heeft. Er lopen enkele leerkrachten rond, die ervoor proberen te zorgen dat enkele chagrijnige jongens elkaar niet in de haren vliegen.
Bieke en ik zetten ons op een plekje op de bovenverdieping van de dubbeldekbus en kijken de film die afspeelt: The Big Lebowski. Een film vol droge humor. Maar nog voor hij eindigde, moesten we uitstappen. De groep van 69 leerlingen werd gesplitst in twee delen en het eerste deel - waar ik bij hoorde - moet uitstappen. Multiculturele activiteit.
De groep die daar in het gebouw van Gaïa zitten, wij dus, wordt nog eens gesplitst. De ene helft gaat een quiz doen over India en kookt daarna Senegaleens, de andere helft leert over Senegal door middel van in het Senegaleense leven te duiken in een namaak van een Senegaleense stad en dorp. Ik zat in de stad, samen met Bieke en nog wat mensen, de andere helft van onze groep (dus de helft van de helft van de helft van de helft van de 69 vijfdejaars) in het dorp.
Ik was ‘décorateur de pingeon’ (of zo iets in die aard) en mocht schilderen. We waren een vissersstad. Ik had zelfs een Senegaleense jurk aan. Opmerking: Dat zat goed maar ik zag er vreselijk uit.
http://i44.tinypic.com/2h4ffgo.jpg
http://i44.tinypic.com/fmt9q9.jpg
(Let trouwens niet al te erg op mij, ik ben vreemd als ik lol heb om de vreemde humor die Bieke en ik delen, niet normaal en wil je absoluut niet meemaken. We hadden trouwens een enorm binnenpretje om die pompons, geen zin om dat uit te leggen, niemand zou de lol er van snappen )
We zijn tegen het einde van onze workshop ook even in het dorp geweest, hebben daar ‘jus de bisappe’ en nougat gekregen, en toen moesten we onze Senegaleense kledij afgeven en naar de inkomhal gaan. Daar stonden de ‘Indiërs’, en daar hebben we gegeten. Jammer genoeg niet met handen, maar wel op de grond zittend. Rijst met kip en een enorm zure brei van zuurkool en olijven en andere rommel. Niet lekker, vulde wel goed.
Hup, wij de bus weer op, op naar Lille. Lille is officieel cuwl, weet je. We waren er vorig jaar gestopt onderweg naar Parijs, bij het huge shoppingcentre ‘Euralille’. Maar daarvoor waren we er niet. We moesten een stadswandeling doen.
Ik met Bieke, Evelien Pyl en Caroline in een groepje. We mogen als eerste vertrekken.
We zijn in de grootste bibliotheek van Frankrijk geweest (een zevental verdiepingen hoog), we hebben veel te veel dingen aan mensen gevraagd (een oude meneer die verkondigde dat Belgen en Noordelijke Fransen naaste familie zijn, en een Vlaamse gids uit Ieper die lachte om mijn stuntelige, Frans-gemixt-met-Nederlands aanspreking) en kwamen rond vijf uur weer bij Euralille aan.
We kregen drie kwartier vrije tijd en zijn daarom maar het shoppingcentre in gegaan. Mijn gsm stond Tokio Hotel op vol volume te jengelen om mensen te pesten, en ik kreeg zowaar de vraag ‘wie zijn dat, ze zijn best wel goed?’ van Niels Thys, op en top Tokio Hotel-hater. (En Kayleyhater, maar dat even achterwege).
Ik troggel wat geld af van Bieke om een broodje te kopen en we zijn op het afgesproken uur weer buiten. Maar, we kunnen niet vertrekken want Sam Mutsaerts en Glenn zijn er nog niet.
Na vijf minuten begint het daar enorm te regenen en nog een vijf minuten later komen Sam en Glenn eindelijk naar buiten. Door de gietende regen naar de bus, Bieke en ik gaan nu op de benedenverdieping zitten en wringen onze kleren uit.
Ik eet het broodje op in de bus, en als we aankomen, krijgen we een half uur de tijd om ons in de slaapkamer te installeren. Met twaalf meisjes lagen wij op de grootste kamer, en nog eens twaalf bedden waren ongebruikt. Er wandelen meisjes door onze kamer omdat wij de verbindingskamer waren van de ene en de andere gang, en de badkamer van de meisjes bevond zich in de ‘andere’ gang.
Daarna worden we verplicht naar beneden te komen en mee film te kijken. Een Franse film, titel vergeten, ging over Wereldoorlog I. Heel interessant en mooi maar verschrikkelijk als je zo moe bent.
Om elf uur mogen we gaan slapen maar het duurt nog een uur voor onze kamergenoten het licht uitdoen en stoppen met praten.
Hun gespreksonderwerp was voornamelijk een vrouwelijk lichaamsdeel, eigenlijk twee (als je snapt wat ik bedoel), en ik heb een paar keer overdreven gefrustreerd gevraagd of ze wilden zwijgen.
Om kwart na twaalf valt ondergetekende in slaap. (In FanFic-shirt @Antwerp)
[There will be more later on]