Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Salvatore vs Cullen

Salvatore vs Cullen

Scaramouche
Scaramouche

Scaramouche is offline

[120]
Scaramouche zei op 1 mei 2010 - 13:12:
Damon: -reading a Twilight book- 'What's so special about this Bella girl? Edward is so whipped!'
Caroline: 'You gotta read the first book first! It won't make sense if you don't.'
Damon: 'God, I'm missing Anne Rice, she was so honored.'
Caroline: 'How come you don't sparkle?'
Damon: 'Because I live in the real world where vampires burn in the sun.'
Caroline: 'Yeah, but you go in the sun.'
Damon: -waving his hand at her- 'I have a ring. It protects me, long story.'
Caroline: 'Will these bites turn me into a vampire?'
Damon: 'It's more complicated than that. Arg, you have to feed on my blood, then die, then feed on a human. Not that simple. This book, by the way, has it all wrong.'

Sorry twilightfans, maar Meyer heeft het hele concept van twilight zoo gestolen van de vampire diaries. En bovendien heeft ze de 'vegetarische' gewoontes van de Cullens gebaseerd op die van Stefan Salvatore!
En om er nog een schepje - dat niks te maken heeft met de vampire diaries, want daar is het ní­et zo - bovenop te doen heeft ze van elke protagonist in twilight een afgezaagde Mary Sue of Marty Stu gemaakt! (En ga het niet ontkennen; Bella is zo hulpeloos en oh zo perfect, om over Edward nog maar te zwijgen.)
Het lijkt wel of twilight een (bijna zwak) aftreksel is van de vampire diaries..

Mijn conclusie: als elke schrijver zich zo gaat baseren op andere, al lang bestaande, verhalen kan binnenkort elke fanfictionschrijver zijn fanfic beginnen uitgeven! (En dan heb ik het over het feit dat wij ons soms ook baseren op bestaande verhalen.)

Of niet soms?
En begrijp me nu niet verkeerd, ik weet dat ik best wel een strebertje kan zijn, maar ik hou ook van twilight hé. Ik lees ook de boeken, ik ga ook naar de ciné als de films uitkomen en ik koop ook de dvd's als ze verkrijgbaar zijn. Maar ik moet echt toegeven dat mijn visie t.o.v. twilight en Stephenie Meyer, sinds ik dit weet, (meer dan) lichtjes veranderd is.

En bovendien vind ik dit, weer meer eens, een absolute bevestiging van het feit dat mensen moeten stoppen met twilight te vergelijken met bijvoorbeeld Harry Potter, want ik zweer je, daar kan Meyer zelfs nog niet aan als ze met hypermoderne raketschoenen naar boven stuift.

En dan nog iets: er bestaat - zelfs van ver nog niet - absoluut geen enkele vampierenschrijver die kan tippen aan Darren Shan.



LxKaulitz
LxKaulitz is offline

[3065]
LxKaulitz zei op 1 mei 2010 - 13:21:
hmm nah, dat soort dingen moet je nooit gaan vergelijken met elkaar.
ik vind het beide wel oké, vind vampire diaries leuker.

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 1 mei 2010 - 13:23:
ehm. ikvindzeallebeinietzo. stiekem. ^^''

DARRENSHAAAN. <3

Scaramouche
Scaramouche

Scaramouche is offline

[120]
Scaramouche zei op 1 mei 2010 - 13:25:
ehm. ikvindzeallebeinietzo. stiekem. ^^''

DARRENSHANFTW. <3


DarrenShan is meer hero dan alle twilight- en vampire diariesboeken bij elkaar.

En dat had ik bovenaan moeten schrijven.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 1 mei 2010 - 13:26:
ehm. ikvindzeallebeinietzo. stiekem. ^^''

DARRENSHAAAAN. <3

*eens met Kol, vooral het Darren Shan gedeelte, die is tenminste origineel én geloofwaardig*
Dood aan Twilight! Bram Stoker ligt te rollen in zijn graf!

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 1 mei 2010 - 13:28:
yap. :l
armeDracula. watmoetdiebooszijngeweesttoenhijhoordedatiedereennudenkt
datvampiersglitteren. :x

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 1 mei 2010 - 13:34:
Man, mijn vampier verhaal moet gewoon gepubliceerd worden, of verfilmd [whatever], dí¡n heb je pas een goed verhaal *kuchkuchstik*
Maar wat wil je hier duidelijk mee maken?
Ze praten toch alleen maar over het boek?
Of proberen ze duidelijk te maken dat het dus gestolen is?

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 1 mei 2010 - 13:35:
Een oude twilight-blog van mij, vanop de AS
I tried reading Twilight today.
I feel like half my brain died.

Ik heb hier en daar een hoofdstuk proberen lezen, en de hele tijd hoorde ik het kleine stemmetje in mijn achterhoofd ofwel gieren van het lachen, ofwel heer luid "SERIOUSLY??" gillen. Even alle redenen op een rij. Beware, I have logic and I am not afraid to use it!

- Vampiers glinsteren niet. Geen discussie. No sparkling. Echt waar. Shocking, right? Geen idee waar Stephenie Meyer dat haalde, maar ik hoop dat Dracula haar hiervoor leegzuigt in haar slaap.
- Bella is de meest klassieke Mary-Sue ooit, en ik lees fanfics.
- Dankzij de over-obsessieve fans en het feit dat we naast de boeken ook nog eens worden doodgegooid met de films (en op de films gebaseerde fanfics), zag ik de hele tijd Robert Pattinson zijn kop voor mijn ogen. Alsof ik nog niet genoeg problemen heb.
- Iemand moet Bella een assertiviteitscursus geven (of haar opeten, mij gelijk), vooraleer haar 'dame in nood'-act de vrouwenemancipatie terug naar de vorige eeuw schopt.
- Vegetarische vampiers? Hou mijn laptop even vast terwijl ik overgeef.
- En geef het allemaal voor eens en voor altijd toe, Stephenie Meyer is géén meesterauteur. Ze heeft gewoon veel tieners op haar hand door overdreven emotioneel romantisch schrijven over vergayde nachtwezens. Bram Stoker ligt te rollen in zijn graf.

Mijn mening, you can use it if you want. En nu ga ik in een hoekje van de kamer gelijk zitten hebben en Harry Potter lezen.

Love,

Dorien <3

Scaramouche
Scaramouche

Scaramouche is offline

[120]
Scaramouche zei op 1 mei 2010 - 13:44:
Een oude twilight-blog van mij, vanop de AS
(...)


Je weet wel dat je geniaal bent, dus ik ga het niet nog eens zeggen.

Maar ik lees twilight wel graag, hoe erg het me ook stoort dat het verhaal zo stereotyp is. En ondanks het feit dat vampiers opeens glinsteren.

Ik ben alleen zo kwaad dat ik erin getrapt ben.

xSoParanoid
xSoParanoid

xSoParanoid is offline

[7329]
xSoParanoid zei op 1 mei 2010 - 13:51:
Wacht ff O__O weetnie of iemand da al heeft gezet
maar Twilight is togh eerder dan VD
? denk ik XD


Ookal is VD veel coowler dan TL
omdat Stefan and Damon
super lekker zijn ><

en dan had ik het over de serie XD!


Edit: wacht dit klopt niet laat ma

Scaramouche
Scaramouche

Scaramouche is offline

[120]
Scaramouche zei op 1 mei 2010 - 13:53:
Wacht ff O__O weetnie of iemand da al heeft gezet
maar Twilight is togh eerder dan VD

Ookal is VD veel coowler dan TL
omdat Stefan and Damon
super lekker zijn ><


De serie is pas uit, maar de boeken zijn er al sinds begin de jaren '90.

xSoParanoid
xSoParanoid

xSoParanoid is offline

[7329]
xSoParanoid zei op 1 mei 2010 - 13:54:
ja da had ik dus al gemerkt ><!

maar het is echt moeilijk om de perfecte vampier te verzinnen
omdat togh bijna iedereen die of dat al gebruikt heeft togh?

Scaramouche
Scaramouche

Scaramouche is offline

[120]
Scaramouche zei op 1 mei 2010 - 14:02:
ja da had ik dus al gemerkt ><!

maar het is echt moeilijk om de perfecte vampier te verzinnen
omdat togh bijna iedereen die of dat al gebruikt heeft togh?


Ja, daarmee ga ik akkoord..
Maar ik vind dat er net iets te veel gelijkenissen zijn, en naar mijn mening is dat echt jammer.
In het begin was ik ook helemaal 'twilighttwilighttwilight' maar nu vind ik het allemaal nogal overschat. En bovendien vind ik alleen het eerste boek écht goed, de andere delen zijn geschreven omdat het zo'n hype werd en er zit, naar mijn mening, niet echt een verhaal meer in.

Meer delen schrijven om de serie langer te maken, en langer maken om meer geld te verdienen.
Slim gezien, echt waar. Alleen spijtig dat de kwaliteit van het verhaal zo vermindert.

VampireFangs
VampireFangs is offline

[4445]
VampireFangs zei op 1 mei 2010 - 15:16:
Nou wil ook mijn mening geven x']

Ik vind origineel zijn moeilijk, vooral als het om vampier verhalen gaat. Yasmine even een egoboots geven: Stranger vind ik origineel genoeg *wbw*Geen enkele vampier verhaal kan je origineel noemen. *kuch* Laten we Darren Shan er even buiten houden <3 En ik vind dat Meyer niet te beklagen is omdat ze hun huid laat glinsteren, dat zie ik alleen haar doen. Maargoed, dat vind ik wél origineel, maar laat haar dan ook uitleggen waarom het glinstert. Het klopt gewoon niet, mí­jn mening. Ik vind vegetarische vampiers gelijk staan aan geen vampiers, dat is gewoon zielig. Vermoord jezelf gewoon meteen. Superpowers without drinking human blood, right...
Geef mij maar bloed en dood, alles beter dan lieve vampiertjes die geen vlieg kwaad doen en verlangen naar liefde van een sterveling.
En nou. Nu ga ik absoluut niet zeggen dat ik de boeken slecht vindt. Ik heb de boeken Engelstalig in mijn kast staan, dus mij ga je niet over haar schrijfstijl horen zeuren. Het gaat mij vooral over het vegetarisch zijn en Bella. Ze zeurt zo ongelofelijk erg dat ik zin heb om haar te vermoorden. Meyer zet haar perfect neer, maar haar personage blijft dit ontkennen. Dan klopt er gewoon iets niet naar mijn gevoel. Als Bella wat meer oké was en niet zoveel zeurde was ze nog wel uit te houden. Ik heb vaak de neiging gehad om haar te vermoorden, en ze bestaat niet eens. Dat maakt Twilight voor mij minder leuk, maar alles bij alles -zelfs al heeft ze ideeën gestolen, al vind ik dat een beetje onwaarschijnlijk of onbewust gedaan- vind ik twilight wel te lezen.
Maar mij zie je nooit de vampiers uit twilight adoreren. Behalve de volturi, die zijn koel^^

En en en DARREN SHAN tot de dood<3
Want geen enkele vampier shizzle kan daaraan tippen.
Vampire Diaries zowel de Twilight Saga niet.
Al zal ik nooit ontkennen dat Twilight wel degelijk leuk is. Exclusief Eclipse, want daar zitten haast geen verhaallijnen in. Losse stukjes verbonden tot een en dat stemt niet af met de andere boeken. Naja. Oké, tot zoverre mijn mening.

Scaramouche
Scaramouche

Scaramouche is offline

[120]
Scaramouche zei op 2 mei 2010 - 10:30:
Man, mijn vampier verhaal moet gewoon gepubliceerd worden, of verfilmd [whatever], dí¡n heb je pas een goed verhaal *kuchkuchstik*
Maar wat wil je hier duidelijk mee maken?
Ze praten toch alleen maar over het boek?
Of proberen ze duidelijk te maken dat het dus gestolen is?


Ik uitte gewoon mijn mening betreft twilight en wou even weten wat jullie daarvan vonden. Zoiets. ^^

Scaramouche
Scaramouche

Scaramouche is offline

[120]
Scaramouche zei op 2 mei 2010 - 10:41:
Nou wil ook mijn mening geven x']

Ik vind origineel zijn moeilijk, vooral als het om vampier verhalen gaat. Yasmine even een egoboots geven: Stranger vind ik origineel genoeg *wbw*Geen enkele vampier verhaal kan je origineel noemen. *kuch* Laten we Darren Shan er even buiten houden <3 En ik vind dat Meyer niet te beklagen is omdat ze hun huid laat glinsteren, dat zie ik alleen haar doen. Maargoed, dat vind ik wél origineel, maar laat haar dan ook uitleggen waarom het glinstert. Het klopt gewoon niet, mí­jn mening. Ik vind vegetarische vampiers gelijk staan aan geen vampiers, dat is gewoon zielig. Vermoord jezelf gewoon meteen. Superpowers without drinking human blood, right...
Geef mij maar bloed en dood, alles beter dan lieve vampiertjes die geen vlieg kwaad doen en verlangen naar liefde van een sterveling.
En nou. Nu ga ik absoluut niet zeggen dat ik de boeken slecht vindt. Ik heb de boeken Engelstalig in mijn kast staan, dus mij ga je niet over haar schrijfstijl horen zeuren. Het gaat mij vooral over het vegetarisch zijn en Bella. Ze zeurt zo ongelofelijk erg dat ik zin heb om haar te vermoorden. Meyer zet haar perfect neer, maar haar personage blijft dit ontkennen. Dan klopt er gewoon iets niet naar mijn gevoel. Als Bella wat meer oké was en niet zoveel zeurde was ze nog wel uit te houden. Ik heb vaak de neiging gehad om haar te vermoorden, en ze bestaat niet eens. Dat maakt Twilight voor mij minder leuk, maar alles bij alles -zelfs al heeft ze ideeën gestolen, al vind ik dat een beetje onwaarschijnlijk of onbewust gedaan- vind ik twilight wel te lezen.
Maar mij zie je nooit de vampiers uit twilight adoreren. Behalve de volturi, die zijn koel^^

En en en DARREN SHAN tot de dood<3
Want geen enkele vampier shizzle kan daaraan tippen.
Vampire Diaries zowel de Twilight Saga niet.
Al zal ik nooit ontkennen dat Twilight wel degelijk leuk is. Exclusief Eclipse, want daar zitten haast geen verhaallijnen in. Losse stukjes verbonden tot een en dat stemt niet af met de andere boeken. Naja. Oké, tot zoverre mijn mening.


Wel, ik denk dat we het eens zijn over het-niet(meer)-adoreren-van-twilight-vampiers-gedeelte.
En het Darren Shangedeelte, natuurlijk.

Nouja. Ik ben gewoon geirriteerd. Ik zit zo met het idee dat ik echt tijd heb verspild om de twilight-saga te lezen, en dat ik beter in de verhalen van, bijvoorbeeld, Anne Rice was begonnen. En dat klinkt misschien als zeuren, maar ik loop er echt ambetant van, om het even zo plat uit te drukken.