Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » 15 mei - Clouseau @ Hasselt

15 mei - Clouseau @ Hasselt

KaulitzFreak
KaulitzFreak

KaulitzFreak is offline

[2731]
KaulitzFreak zei op 16 mei 2010 - 10:50:
Een concertverslag van gisteren

15 mei - 18u
Anke eet nog een laatste iets en maakt zich in tien minuten klaar terwijl ze opgejaagd wordt door haar zusje.

18u30
Zusje is bij vriendinnetje gedropt en we staan voor de deur van Tara op haar op te pikken. De rit naar Hasselt verloopt rustig, maar we hebben er zin in!!

19u15
Anke en Tara gaan de zaal voor de eerste keer binnen. We zien een een banner van Andes hangen en anke spreekt de woorden; 'Ik zweer het als we die als voorprogramme krijg, pleeg ik zelfmoord!' Er is nog niet al te veel volk, dus besluiten we nog even terug te gaan voor snoep en een nice T-shirt. Anke maakt nog even de geweldige opmerking. 'Hé, kijk, het staat ook op de achterkant! Ow, wacht, dit is de voorkant. Ah, maar het staat ook echt op de achterkant!!'
Met een halve kilo snoep vertrekken we naar de zaal, trekken we onze nieuwe Zij-aan-zijn-t-shirts over onze t-shirts aan en zetten ons nog even op de grond neer. Wanneer we beseffen dat we toch best veel plaats innemen en het concert normaal gezien over 10 minuutjes begint staan we recht.

20u30
Anke heeft zin om zelfmoord te plegen wanneer, een half uur nadat de broertjes Wouters podium zouden moeten staan, Andes inderdaad als voorprogramma wordt aangekondigd, en een half uur later begint ze bijna spijt te krigen dat ze dat niet gedaan heeft. Ze krijgen niet al te veel applaus en het eerste nummer begint. De hele zaal staat en zit dood te kijken naar de Belgische 'pop-rock'-muziek. Iedereen zit met dezelfde gedachte, al vanaf het eerste nummer. 'Oke, nu Vergeef me, en dan Clouseau.' Jammer genoeg duurt het nog een hele tijd voor dat uitkomt. Het ene na het andere saaie nummer volgt elkaar op en het publiek is nog volop bezig met het geheugen van de camera's leeg te maken en Anke vindt DE gelegenheid om haar camera juist in te stellen.
Pas bij het laatste nummer, Vergeef me, wordt de zaal iets wakker en eigenlijk had Anke wel wat medelijden met de groep. Wanneer ze de naam 'Clouseau' uitspreken krijgen ze meer applaus dan nadat ze een nummer gespeeld hebben.

21u
EINDELIJK verlaat Andes het podium en iedereen kijkt hoopvol naar de man die het voorprogramma ook aankondigde. Maar hij brengt ons het nieuw dat er 20 min. pauze is en dat dan eindelijk onze idolen op het podium zullen verschijnen. Teleurgesteld gaat een deel van het publiek de zaal weer uit om nog iets te gaan drinken, maar Anke en Tara blijven gewoon staan, zich afvragen hoe ze die 4 uur in Vorst hebben volgehouden.

21u30
Met anderhalf uur vertraging klinken eindelijk de eerste Clouseau-tonen uit de boxen en met het liedje 'De juiste vergissing' is meteen iedereen klaarwakker en ook 'Doe het' slaat bij iedereen aan. Suzanne, een meisje dat haar vrijgezellenavond op het concert vierde wordt opgemerkt door Koen en maakt leuke opmerkingen waardoor de zaal helemaal in de stemming is. Hij geeft haar ook de raad om altijd zij aan zij te staan, en dat is dan ook het volgende nummer, wat dan weer gevolgt wordt door het gevoelige Als er ooit iets fout zou gaan. De okselvijvers beginnen nu wel erg duidelijk te worden op zijn T-shirt, maar er is niemand die zich daar echt veel van aantrekt. Ik geef me over, Zij houd van vrijen, Ik geloof, Oogcontact, Shaken en grooven en Heb ik je ooit gezegd volgen elkaar op en de zaal gaat uit zijn dak en zingt mee met alle nummers. Dan, een nummer waarvan het 20 jaar geleden was dat ze het brachten. Killertip is een nummer dat ik nog niet kenden, maar wel een leuk nummer in A Cappela. Heimwee, Zolang ze van me houdt, Oh ja, Zingen en niet zeuren, en Leve België zijn opnieuw een voor een, een schot in de roos. Ze worden opgevolgd door het prachtige Domino, en dan volgt het hoogtepunt van de avond. En dans, Vanbinnen en Vonken en vuur knallen uit de boxen en de zaal staat te springen en mee te gillen. De jongen achter Anke zal geweten hebben dat ze er waren, zeker tien keer is Anke erop gesprongen, maar dat kon ze niets schelen. Bij de zin 'bijna naakt, gewoon geschift' wordt er een six-pack zichtbaar gemaakt, en de zaal gilt, hoewel hij toch nog lang niet zo duidelijk is als die van Tom Kaulitz.
De jongens verlaten het podium maar komt al snel terug voor een bisnummer. Kris en Koen zetten met zijn twee het nummer Daar gaat ze in en al snel zingt de hele zaal mee. Het nummer wordt opgevolgt door Nobelprijs, dat de hele band meespeelt. En dan, het laatste nummer wordt door de hele zaal meegezongen en nadat de laatste tonen De tegenpartij weggestorven zijn buigt de hele band samen en verlaten voor de laatste keer het podium.

23u30
Anke en Tara verlaten de grenslandhallen en gaan op zoek naar Tara haar tante die ons mee naar huis neemt. In de auto komen we tot de colclusie dat Anke meer dan 200 foto's gemaakt heeft en er wordt nog volop meegzongen met de Clouseau-cd die in de radio van de auto zit.

00u
Anke komt thuis aan en groet haar moeder die doodmoe is. Ze zoekt haar bed op, en tegen half 3 slaapt ze eindelijk.

Een avond om nooit meer te vergeten!!!!!



chiboebel
chiboebel

chiboebel is offline

[394]
chiboebel zei op 16 mei 2010 - 15:31:
klopt helemaal!!
Mooi verslagje

Geweldige avond was het!! Jammer van het voorprogramme en de vertraging. maarja zodra clouseau op het podium stond maakte dat al lang niet meer uit.