Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Iemand die mij raad kan geven??

Iemand die mij raad kan geven??

KaulitzFreak
KaulitzFreak

KaulitzFreak is offline

[2731]
KaulitzFreak zei op 13 juni 2010 - 20:55:
kijk, het zit zo

Ik volg nu STW (Sociaal-Techinsche Wetenschappen)
Op zich doe ik de richting wel graag, maar mijn belangrijkste hoofdvak (Integrale Opdrachten, heb ik 7 uur per week die in 1 dag geduwt worden) haat ik echt!! Ik heb voor ik geloof 2 onderdelen ervan een buis, en er is dus een kans dat ik daar een B-attest voor kan krijgen, terwijl al mijn andere vakken heeeel goed zijn!! (oke, frans nu niet echt... maar de rest wel!!)
Ik wil later graag leerkracht in het lager onderwijs worden, dus daarvoor is het een goede richting, maar die IO krijg ik nog 2 jaar!! En het is de bedoeling dat je veel samenwerkt met je klas, maar ik kan mijn klas niet uitstaan en andersom ook niet
Nu is er op de kunstschool de richting Audiovisuele vorming, en dat is een DROOMLESSENPAKKET!!
Maar nu zit ik dus met 5 problemen
-Ik weet niet of ik met een B-attest daar wel naartoe kan
-Ik weet niet of ik het mag van mijn ouders, ben vorig jaar al van richting veranderd
-Ik moet dan in de derde graad beginnen, is het niet erg dat ik de leerstof van de 2de graad niet gehad heb?
-Ik weet niet of ik vanuit die richting voor leerkracht kan gaan (zou ook heel blij zijn om op het middelbaar muziek te mogen geven)
-IK WIL HELEMAAL NIET VAN SCHOOL VERANDEREN!!! Ik wil dolgraag die richting volgen, maar ik wil niet weg op deze school...
Als ik van school moet veranderen zie ik mijn vrienden niet meer of nauwelijks, en ik weet dat ik wel nieuwe vrienden zal maken, maar met hen heb ik zo een speciale band dat ik echt niet zonder hen kan!! Ik zou niet weten wat ik zonder hen zou moeten beginnen, en ik weet niet of ik nog op deze planeet zou rondhuppelen als ik hen niet had gehad.
Maar aan de andere kant, ze zijn een jaar ouder dan mij, dus volgend jaar is het laatste jaar dat we samen op school zitten....

En nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen...



LxKaulitz
LxKaulitz is offline

[3065]
LxKaulitz zei op 13 juni 2010 - 21:01:
Ehm... jeetje..

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 juni 2010 - 21:03:
Probleem 1: Als je dat niet weet, moet je informeren op die nieuwe school.
Probleem 2: Kijk, als je het hen goed uitlegt, dan zullen ze ook wel snappen dat jij dat leuk vindt. Zij zullen het misschien niet helemaal goed vinden dat je weeral verandert, maar als je echt voet bij stuk houdt dat je dat wil gaan doen.
Probleem 3: Als je echt dingen hebt gemist, dan kan het zijn dat ze je een cursus meegeven die je dan in de vakantie moet bestuderen en waarvan je dan in het begin van het schooljaar een klein examen krijgt. Dit is niets om schrik van te hebben, normaal gezien moest ik het ook doen voor economie. Als je niets heel belangrijk gemist hebt, dan is dat perfect. En als je te veel gemist hebt, dan kan het zijn dat je niet kan overstappen naar daar.
Probleem 4: Waarom zou dat niet gaan? Bijscholingen? Naja, als je leerkracht wilt worden, dat kan je denk ik wel vanuit vele richtingen.
Probleem 5: Nou, je zult voor jezelf moeten uitmaken wat je het ergste vindt: Twee jaar zonder je vrienden op die nieuwe school, een richting volgen die je heel leuk vindt, ofwel een jaar met je vrienden op je oude school, met een vak dat je niet leuk vindt.

VampireFangs
VampireFangs is offline

[4445]
VampireFangs zei op 13 juni 2010 - 21:06:
Het spijt me, ik snap die richtingen gedoe in de Belgische schoolsysteem niet zo goed, anders had ik je graag geholpen. En wat ik verder wilde zeggen, heeft Kay al gezegd.

Trouwens, ik zou je droomlessenpakket zeker doen. De audiovisuele kunst richting lijkt me zó super, en ik weet dat jij ook van photoshoppen houdt, dus waarom niet?:']

KaulitzFreak
KaulitzFreak

KaulitzFreak is offline

[2731]
KaulitzFreak zei op 13 juni 2010 - 21:13:
Het spijt me, ik snap die richtingen gedoe in de Belgische schoolsysteem niet zo goed, anders had ik je graag geholpen. En wat ik verder wilde zeggen, heeft Kay al gezegd.

Trouwens, ik zou je droomlessenpakket zeker doen. De audiovisuele kunst richting lijkt me zó super, en ik weet dat jij ook van photoshoppen houdt, dus waarom niet?:']

Omdat ik serieus niet zonder mijn vrienden kan...
als ik mij een leven zonder hen probeer voor te stellen kan ik het echt niet helpen dat ik moet huilen -drie keer raden hoe ik nu achter mijn pc zit-
Ze hebben mij door zoveel heen geholpen en hebben altijd het beste met me voor, zij zouden me ook zeggen om van school te veranderen, gewoon omdat dat het beste voor mij is vinden ze.
Zij zijn -buiten jullie, maar dat is anders- de enige waar ik mijn hart kan luchten.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 juni 2010 - 21:14:
Nou, maar het wil niet zeggen dat je hen niet meer zal zien als je eenmaal verandert bent van school. Ik weet niet hoe ver jullie van elkaar wonen, maar met wat planning moet je echt niet je hele avond spenderen aan school en weekends zijn eerst voor je sociale contacten en dan voor school.

LxKaulitz
LxKaulitz is offline

[3065]
LxKaulitz zei op 13 juni 2010 - 21:14:
Het spijt me, ik snap die richtingen gedoe in de Belgische schoolsysteem niet zo goed, anders had ik je graag geholpen. En wat ik verder wilde zeggen, heeft Kay al gezegd.

Trouwens, ik zou je droomlessenpakket zeker doen. De audiovisuele kunst richting lijkt me zó super, en ik weet dat jij ook van photoshoppen houdt, dus waarom niet?:']



same .

KaulitzFreak
KaulitzFreak

KaulitzFreak is offline

[2731]
KaulitzFreak zei op 13 juni 2010 - 21:16:
Nou, maar het wil niet zeggen dat je hen niet meer zal zien als je eenmaal verandert bent van school. Ik weet niet hoe ver jullie van elkaar wonen, maar met wat planning moet je echt niet je hele avond spenderen aan school en weekends zijn eerst voor je sociale contacten en dan voor school.

Maar buiten school zie ik ze nu al zo goed als nooit, en ik weet uit ervaring dat dat enkel erger wordt als je van school veranderd

VampireFangs
VampireFangs is offline

[4445]
VampireFangs zei op 13 juni 2010 - 21:17:
Anke, echte vrienden behouden contact.
Als wisselen van school het beste voor je is, doe het dan.
Het klinkt misschien heel hard, en dat is het ook, maar je moet snappen dat jullie niet altijd bij elkaar op school zullen zitten, als het niet vandaag gebeurt, gebeurt het morgen. Vandaar. Ik zou doen wat het beste voor je is en als schoolwisselen dat is, dan zullen zij dat snappen en er alles aan doen om je bij te staan, maakt niet uit of jullie elkaar minder zullen zien door school. Jorin gaat volgend jaar naar de kunstschool en ze is er zo enthousiast over, het zal jou ook vast goed doen en ik ben er zeker van dat je ook nieuwe vrienden zult maken op een kleurrijke school [zo stel ik het me voor].

KaulitzFreak
KaulitzFreak

KaulitzFreak is offline

[2731]
KaulitzFreak zei op 13 juni 2010 - 21:21:
Ik ga het er morgen met ze over hebben, en ik denk dat het grootste probleem nog mijn pa overtuigen wordt...

God, wat zou ik graag mijn vrienden mee naar die andere school nemen...