Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Jouw angsten?

Jouw angsten?

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
miniboesz
miniboesz is offline

[1055]
miniboesz zei op 8 juli 2010 - 21:40:
Iedereen heeft/had zijn angsten, zet ze hier neer!

Mijn angsten van vroeger;
Vroeger was ik altijd doodsbang voor assassin's, huurmoordenaars, ninja's, van dat soort types die zich verbergen in de schaduw en vervolgens je vermoorden.

Ik was ook bang voor hooibergen (die insecten), geen idee waarom.

En ik was bang voor het rioolmonster, een krokodil die ineens je badkuip of wc inkomt.

En muggen, ergh...



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 16 aug 2012 - 17:29:
Ik heb met honden dus ervaringen gehad die ik niet geweldig vond, net als met aangesproken worden door enge mensen op straat, die soms ook me bij mijn armen of heupen of benen of buik aanraaktn. Daarnaast had ik vorig jaar op school dus een Limbo'er die in een normaal toch wel veilige omgeving te vaak aan mijn kont en aan m'n borsten zat. Verder heb ik mensen geïnterviewd die seksueel misbruikt zijn, helpt ook niet.
Hoogtevrees heb ik geen nare ervaring mee gehad en ik heb ook nog nooit gehad dat ik daadwerkelijk iemands benen heb gebroken (wel een vinger, ander verhaal), dus ik weet niet honderd procent zeker waar dat vandaan komt.
En mijn angst voor opgetild worden is ook apart.

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 16 aug 2012 - 19:01:
Ik heb heeeeel veel schrik voor zelfmoordaanslagen. O_O

Een aantal maanden geleden zat ik op de trein, en zat er een vrouw tegenover me (en ik vond ze al raar), en plots, als de trein net begint te rijden, gaat ze weg en laat ze haar rugzak achter. En ik was helemaal aan het freaken want - wie laat er nu zijn rugzak achter op de trein?! Ik ging echt die rugzak open maken, want ik was ervan overtuigd dat er een bom in zat, het raam uitgooien, totdat de mevrouw terugkwam....van het toilet. _o_

Maar ja, daar heb ik dus altijd heel veel schrik voor. Overal. Op treinen, metro's, vliegtuigen,... Ik kijk altijd naar de mensen en als ik iemand zie die er 'onbetrouwbaar' uitziet, breekt het angstzweet mij al uit en heb ik zo'n gedachten van 'I'm too young to die!' _o_

Maar ik ben echt een angsthaas hoor. Ik durf 's nachts mijn raam niet op een kiep zetten, want er staat een dennenboom naast mijn raam en wat als een dief handschoenen aandoet, via die boom naar boven klimt en mijn raam kan openbreken omdat die half open is? Nahah, I don't think so. En oh ja, ik durf thuis ook niet alleen slapen. Ik ben 22. _o_

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 16 aug 2012 - 19:04:
Als ik in de trein naar het toilet zou gaan, zou ik gewoon mijn tas meenemen. Ik heb soms wel paranoïde gedachtes als ik een verlaten rugzak zie, maar ik word er gelukkig nooit bang van.

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 16 aug 2012 - 19:07:
Ik heb soms wel paranoïde gedachtes als ik een verlaten rugzak zie, maar ik word er gelukkig nooit bang van.


HAHAHAHA - nu voel ik mij pas echt een angsthaas. :'
Maar het was meer om het feit dat ze die tas gewoon zo achter liet en dan zelf wegging. Maar eigenlijk betekent dat allemaal gewoon dat die madam mij betrouwbaar vond he, om mij met haar handtas achter te laten. Dus eigenlijk gaf ze mij indirect een compliment. ^^

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 16 aug 2012 - 19:12:
(...)

HAHAHAHA - nu voel ik mij pas echt een angsthaas. :'
Maar het was meer om het feit dat ze die tas gewoon zo achter liet en dan zelf wegging. Maar eigenlijk betekent dat allemaal gewoon dat die madam mij betrouwbaar vond he, om mij met haar handtas achter te laten. Dus eigenlijk gaf ze mij indirect een compliment. ^^
Haha, sorry. Ik heb meestal dan iets van: ik woon in Nederland, het gebeurt vast niet. Ik ga daar dan nooit vraagtekens bij zetten, want ik heb zo al wel genoeg angsten. ^^"

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 21 aug 2012 - 19:56:
Haha Carlina, ik had EXACT hetzelfde _o_ Ik was naar Utrecht gegaan voor een vriendinnenweekend en ik was super moe, ik had al drie uur in de trein gezeten en ik moest drie kwartier wachten in Antwerpen op mijn trein naar huis. Die trein was vrij verlaten, er zaten maar 3 mensen in mijn wagon of zo, en in de zeteltjes aan de andere kant van het gangpad zat ook gewoon een jonge gast, een zwarte wel, maar gewoon een jonge, coole gast met een sportzak of zo.
EN TOEN GING HIJ WEG. Ik zat die tas echt super achterdochtig aan te kijken van: "Shit, terrorist!" ...totdat hij lekker terug kwam van het toilet, natuurlijk. En ik WEET wel dat zo iemand gewoon even naar het toilet gaat, maar toch is de eerste gedachte die ik heb bij verlaten bagage: "BOM!"

So. You are definitely not alone. :'D

Maar Emma heeft wel gelijk: niet over nadenken, want dan kan je overal bang voor zijn. Iedereen zou een bom kunnen plaatsen ergens, we vertrouwen er gewoon op dat die 99% van de bevolking die wij tegenkomen, dat niet doet. Als ik ga nadenken wat een lift eigenlijk is en hoe het in elkaar zit, krijg ik ook meer en meer schrik. Dus ik denk daar niet over na, want hoewel ik liever de trap neem (ik vind dat meer vrijheid hebben: je kan zo snel of traag gaan als je wil en je hebt tenminste iets te doen en het is niet awkward elevator-moment-dinges), is de lift echt fucking handig, zeker voor luie mensen met veel bagage (of geen bagage en veel luiheid 8D). Dus: no fear. Lalala.

Ik ben dus bang voor honden, nog altijd. Alhoewel ik heel erg mijn best doe om daar vanaf te komen. Als ik de hond in mijn gedachten met mijn voet zou kunnen weg schoppen in geval van nood of zo, dan ben ik er niet bang voor, heb ik al ontdekt. :'D

En ik ben ook niet dol op spinnen (zeker de grote zwarte spinnen niet), maar ik kan ze wel pletten en weghalen. Ik denk dat dat komt omdat mijn ouders nogal gauw "kwaad" werden vroeger als ik flauw deed over iets. "Doe eens normaal" of kwaad worden is iets dat ik me wel goed herinner, dus ik denk dat ze gewoon geen paranoïde schepsel wilden als dochter, dat overal bang voor is en niks durft. ...wat ze nu wel niet hebben. Ze hebben alleen een dochter die af en toe ook gewoon een beetje serieus genomen wilt worden en een beetje aandacht wil, maar goed.

Oh ja. Daaraan gekoppeld: ik ben héél bang dat er iets gebeurt met familieleden, met name mijn ouders en mijn grootouders. En dat had ik vroeger wel vaker, maar ik onderdrukte het steeds, want eerlijk: wat heeft het nu voor zin om daarover na te denken, totdat het werkelijk gebeurt? Maar de vader van mijn vriendje is overleden en zijn oma vorig jaar ook plots aan een beroerte, en sinds toen had ik een enorm kutte periode wat betreft die "er mag niks gebeuren met mama of papa of bomma of bompa"-paranoia. En nu is dat wel weer onderdrukt geraakt, maar ik moet er nog maar aan denken of ik maak me al overdreven veel zorgen. Meh.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 26 aug 2012 - 18:28:
Ik ben eigenlijk voor heel veel dingen bang. Ik heb zelfs ooit angst-therapie gehad. Want. Angststoornis achtig iets.

Ik ben bang voor erge pijn, en dan weten dat ik er niks aan kan doen, en dat het heel lang duurt. En voor vuur (een kaarsje of kampvuur gaat nog wel, maar toch spookt er dan ergens achter in mijn hoofd wel een 'wat als' gedachte), verdrinken, clowns, ik durf niet alleen naar boven in het donker, spinnen, gym, onverwacht iemand verliezen, langzaam en pijnlijk doodgaan, maar waar ik het meest bang voor ben is de toekomst. I don't know why maar tja.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 26 aug 2012 - 23:37:
Rat. Wedding. Bow.

En wespen. Ik ben doodsbang voor wespen.

xUNICORNx
xUNICORNx

xUNICORNx is offline

[2]
xUNICORNx zei op 28 aug 2012 - 23:23:
Vuur, horrormeisjes,clowns.

BABBELICIOUS
BABBELICIOUS

BABBELICIOUS is offline

[2203]
BABBELICIOUS zei op 2 sep 2012 - 16:08:
Spinnen, mieren, kevers, wespen en hoogtes. Serieus ik begon vroeger al te krijsen als ik bij mamma achterop de fiets moest.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10