Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Wat is er met haar?

Wat is er met haar?

Torresss
Torresss

Torresss is offline

[2972]
Torresss zei op 31 aug 2010 - 16:58:
Ik maak me een beetje zorgen over een vriendin van mij, ze zit bij me in de klas. Ze praat minder, eet minder en lacht nog minder. Die dingen deed ze vorig jaar al niet veel, maar nu al helemaal niet meer. Iedere pauze gooit ze haar eten na 2/3 happen weg en zegt ze soms wat -weinig. Ze word ook wel eens gepest om haar uiterlijk. Laatst vroeg ik waarom ze zo weinig at, ze zei dat ze gewoon geen honger had. Ik denk zelf aan een eetstoornis, maar ze verteld ook vaak; 'ik heb thuis na de ortho lasagne gegeten'. Of iets dat hierop lijkt. Weet iemand wat er met haar aan de hand -kan- zijn, en hoe ik met haar kan praten? Want ik weet het niet meer.



MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 31 aug 2010 - 17:03:
Een eetstoornis kan natuurlijk het probleem zijn. En je kan alles zeggen over wat je eet, als iemand er niet is bijgeweest. Het kan een oorzaak liggen in het feit dat ze soms gepest word. Maar het kan ook liggen aan haar thuissituatie.

Hoe je met haar kan praten is moeilijker. Maar dring vooral niet te veel aan, dan duw je haar van je af. Probeer er voor haar te zijn en dat te laten merken. Als de tijd rijp is komt ze hopelijk vanzelf naar je toe.

ik hoop dat het je iets helpt

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 31 aug 2010 - 17:15:
Zoals Kirsten(?) Hierboven al zegt, probeer er gewoon voor haar te zijn. Laat haar zien dat je te vertrouwen bent en een goede vriendin bent.
Ik denk dat je moet wachten tot zij je erover vertelt, want zoals Kirsten ook al zei: dring niet teveel aan.

Blub
Blub

Blub is offline

[160]
Blub zei op 31 aug 2010 - 17:37:
Misschien heeft ze ook geen honger, ik gooi ook altijd mijn eten weg omdat ik geen honger heb. En als je gepest wordt lijkt het me duidelijk dat ze niet gaat lopen lachen, praten ect.
Zeg dat ze niet naar die pesters moet luisteren en dat ze er goed uitziet, misschien helpt dat?

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 31 aug 2010 - 17:45:
'Geen honger' is een ruim begrip. Iemand die eerst wel at en vrolijk was, en dan plots door problemen met pesten en uiterlijk heel teruggetrokken wordt en eten weggooit en dan (zogezegd) 'thuis wel wat zal eten', is gevaarlijk. Met haar praten kan je doen, en mss is het nog niet zo ernstig als een echte eetstoornis, maar meer dan er voor haar zijn kan je niet doen. Uiteindelijk kan je weinig doen voor iemand die niet wil worden geholpen.

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 31 aug 2010 - 17:58:
misschien. misschienmoetjehethele"nieteten"evenweglaten. alsjelangweinigeet, krijgjeheelsnelminderhonger. enalsjevrolijkbenteetjemeerdananders. duszemoeteerstgewoonvrolijkworden. maarvrolijkwordenismakkelijkeralsjeeerstheeldramatischkunthuilen. dusmisschien. misschien. misschien. misschienmoetjehaargewoonlatenwetendatjehetnietergvindalszedatkomtdoen. opjouwschouder.
[god,iksuckinadviesgeven. :x]

Joke
Joke

Joke is offline

[15]
Joke zei op 2 sep 2010 - 0:10:
probeer wat meer dingen met haar te doen buiten school.
ga je na school nog even mee de stad in? ik heb nog (...) nodig maar alleen is zo ongezellig

In de bios draait een film die ik graag wil zien en dacht dat jij m ook wel leuk zal vinden, ga je met me mee?


ik maak me zelf ook zorgen om een van mn vriendinnen, maar ik weet echt niet wat ik nog met haar kan ondernemen. Ze heeft keiveel problemen met r enkels dus iets actiefs gaat niet, bios weigert ze resoluut, praten weet ze dat ze bij ons terechtkan maar ze komt niet naar ons toe en we (ik en een andere vriendin) willen haar niet verder van ons af duwen, in de extended family van de vriendin van d'r pa (de enige andere vrienden die ze heeft), spelletjesavond wil ze ook niet en veel blijft niet over dan.