Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic 95

Offtopic 95

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Torresss
Torresss

Torresss is offline

[2972]
Torresss zei op 10 sep 2010 - 21:49:
Jullie zijn geweldig :3



MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 10 sep 2010 - 22:32:
@Rianne: Ja, maar die maak je dan niet dood enkel en alleen voor hun organen. Right?

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 10 sep 2010 - 22:33:
(...)
nee. tenzijzehetzelfechtheelgraagwillen. ^^
enennenenen. PLAATJES. <3

Illustraties als in 'voorbeelden'.
Sorry Kol, geen foto's van dode mensen vandaag x)

Torresss
Torresss

Torresss is offline

[2972]
Torresss zei op 10 sep 2010 - 22:33:
(...)
Illustraties als in 'voorbeelden'.
Sorry Kol, geen foto's van dode mensen vandaag x)

LMAO x)

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 10 sep 2010 - 22:33:
Oké, eerste voorbeeld: Je hebt Jim, een gezonde man zonder familie of naasten, die niet in de gevangenis zit of zo. Zijn persoonlijke mening doet er niet toe, maar voor zover jij weet is hij niet 'van plan' nu onmiddellijk te sterven. Is het aanvaardbaar om op een -pijnloze- manier zijn leven te beeïndigen om 5 anderen te kunnen redden?


Nee, deze man niet, die heeft recht om door te leven. Want anders kom je bij de discussie, waarom HEM en niet iemand anders.

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 10 sep 2010 - 22:34:
@Do; aaahw, jammer. ^^
MAARGOED. ikvindvanniet. dathetnietkan. ikvind,datzedanbetermensen
kunnenvermoordendiedaartoebereidzijn. [TAMTAMTAMTAAAAM.]

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 10 sep 2010 - 22:34:
Oké, eerste voorbeeld: Je hebt Jim, een gezonde man zonder familie of naasten, die niet in de gevangenis zit of zo. Zijn persoonlijke mening doet er niet toe, maar voor zover jij weet is hij niet 'van plan' nu onmiddellijk te sterven. Is het aanvaardbaar om op een -pijnloze- manier zijn leven te beeïndigen om 5 anderen te kunnen redden?


Nee. Je weet niet wat hij nog de rest van zijn leven kan doen en kan betekenen. En je kunt niet zomaar gezonde mensen vermoorden. De dood is iets natuurlijks en daar moet je niet altijd met technologie tussen gaan zitten. Misschien is de tijd van die andere 5 wel gewoon gekomen.

Torresss
Torresss

Torresss is offline

[2972]
Torresss zei op 10 sep 2010 - 22:34:
@Do , moeilijke vraag. Het zijn wel 5 mensen en hij heeft geen familie. Maar ik vind dat hij het recht heeft te leven, hij heeft niets fout gedaan en is niet van plan te sterven. Nee dus.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 10 sep 2010 - 22:35:
Oké.
*leest het voorbeeld nu pas*
Nou.
Nu maak je het moeilijk.
Maar toch, nee.
Ik denk dat het nog steeds zo is dat de sterksten overwinnen.
Natuurlijke selectie, zeg maar.
Stel dat die mensen met een gedoneerd orgaan kinderen krijgen die óók last hebben van dat orgaan [/kan dat, anders lul ik onzin]. Dat is niet de bedoeling. ;x
Jaja. Het klinkt hard. Maar het is wel zo.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 sep 2010 - 22:35:
Waarom zou hij niet mogen leven en die anderen wel? Hij kan er niets aan doen dat hun organen defect zijn.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 sep 2010 - 22:35:
Oh, Do, je moet zo elke dag/week een andere stelling posten.
Dat is geniaal leuk. Zeker als je zo'n persoon als Kol in je geburen hebt.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 sep 2010 - 22:35:
@Emma: het ging erover of je embryo's mocht verkopen als je ze niet meer nodig had. En like, hij zei het zo alsof het over mensen ging ;x


Embryo's bestaan nog uit stamcellen. Dat zijn cellen die nog alle kanten op kunnen, zeg maar. Ze kunnen spiercellen worden, maar ook bot vormen. Men is nu druk daarmee aan het onderzoeken; dood weefsel weghalen en stamcellen in de plaats leggen. En dat lukt aardig goed, volgens mij.
Maar nu is het natuurlijk de vraag hoe ze aan al die stamcellen willen komen. Je kan ze niet een-twee-drie kweken, dus zijn er niet zoveel opties meer over. Sommige mensen vinden dat je embryo's kan gebruiken, aangezien die dus uit stamcellen bestaan. Maar weer anderen vinden dat moord.. Bovendien is in sommige landen stamcelonderzoek verboden
Dus nu zijn ze weer aan het kijken of ze toch kunnen kweken
In ieder geval, tot zover ben ik upgedate. Ze kunnen ondertussen al veel verder zijn

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 10 sep 2010 - 22:36:
Oh, Do, je moet zo elke dag/week een andere stelling posten.
Dat is geniaal leuk. Zeker als je zo'n persoon als Kol in je geburen hebt.

mee eens

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 10 sep 2010 - 22:36:
@Kay; neejoh. TWEEkeerperdag. IKHOUVANDITSOORTDINGEN. <3
[eneh. wut? o.o]

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 10 sep 2010 - 22:37:
Oké, tweede voorbeeld. Jij bent ontvoerd, samen met nog zes anderen. De ontvoerder geeft jou een wapen en vraagt je om één persoon neer te schieten. Als jij het doet, laat hij jou en de vijf anderen gaan. Doe je het niet, dan vermoordt hij ze allemaal. Jij wordt sowieso vrijgelaten.
Is het nu oké om 1 iemand te laten sterven om er 5 te redden?

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 10 sep 2010 - 22:37:
@Emma: ik suck met bio - ik denk dat ik het ongeveer snap. :x Maar ik snap de helft niet van wat mijn leraar zegt hoor. Anyway. laat maar, want eh. het is kinda onmogelijk.

@Do: indien mogelijk, zou ik mezelf neerschieten :x



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18