Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » 2012.

2012.

Torresss
Torresss

Torresss is offline

[2972]
Torresss zei op 21 sep 2010 - 14:28:
Een superstorm op onze Zon kan enorme gevolgen hebben voor het leven op Aarde. Heel even zullen we getuige zijn van een prachtig spektakel, maar al snel zullen de gevolgen duidelijk worden. De Aarde wordt in duisternis gehuld en we keren terug naar een tijd zonder electronica. Alle organisatie op onze planeet stort in elkaar: geen verlichting, geen distributie, geen gps, geen transport,... Het klinkt misschien onwaarschijnlijk, maar het is ooit al eens gebeurd. En het zou over drie jaar in 2012 opnieuw kunnen gebeuren.
bron; desterren.net


Op de kalender van de Mayas, loopt een cyclus die in 3114 voor Christus begon, ten einde tussen 21 en 23 december 2012. De verwachting is dat honderden mensen daarvoor naar de oude Mayasites in Mexico zullen reizen. Ten onrechte, zegt Stanislaw Iwaniszewski. Er komt dan helemaal geen einde aan de wereld, alleen aan een cyclus. De Mayas hadden cycli van ongeveer 5125 jaar, en als zon cyclus afloopt, begint een nieuwe. Dat is wat er eind 2012 zal gebeuren.
bron; desterren.net


Aardwetenschapper Andreas Fuls becijferde echter dat alles blijkt te berusten op een rekenfout. Hij promoveerde in 2006 aan de Technische Universiteit Berlijn. Op basis van een oude Mayatabel waarop de standen van Venus staan en nieuw ontdekte inscripties en voorwerpen kwam hij erachter dat Mayakalender pas stopt op 21, 22 of 23 december 2208. Bovendien denkt hij dat de tijd daarna ook bij de Maya's gewoon doorgaat: hij vermoedt dat de Maya's opnieuw zouden zijn begonnen met tellen.
bron; wikipedia.nl


2012, een cyclus van de Maya's loopt af. Er worden verschillende theorieën gemaakt; aliens komen naar de aarde, de aarde vergaat, niets enz.
Mensen met een voorspellende gave hebben het gezien, zeggen ze. Ze hebben een toekomst voorspellende droom gehad.
Volgens Andreas Fuls was het een rekenfout en vergaat de aarde in 2208. Wat ook kan zijn omdat ze niemand bang willen maken.
Ook zijn er muurschilderingen gevonden.

Dus, ik was benieuwd wat jullie nou denken en geloven (:.
Vertel hier alles wat je kwijt wilt over de theorieën, Maya's enz.



xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 21 sep 2010 - 14:58:
Ik herinner me hier vaag een topic over, of is dat mijn verbeelding? -In ieder geval was er een Do die zei: 'Misschien stopten ze met hun kalender en dachten ze, als we het tot dan redden gaan we ooit wel weer verder'-
Goed, nou, ik geloof dat we een nieuw zonnetijdperk in gaan en that's it. En nee, dus geen aarde die vergaat.

Torresss
Torresss

Torresss is offline

[2972]
Torresss zei op 21 sep 2010 - 14:59:
@Daniëlle , oh... dus er was hier al een topic over? ;o
-facepalm-

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 21 sep 2010 - 15:06:
Euhm, ik weet het niet zeker, ik herinner me in ieder geval een discussie over het onderwerp. -gaat zoeken-

Edit: Deze dus.

Torresss
Torresss

Torresss is offline

[2972]
Torresss zei op 21 sep 2010 - 15:08:
ja, ik had hem zelf net ook gevonden,
deze mag wel gesloten, verwijderd of wat dan ook worden dan (:
volgende keer gebruik ik de zoekfunctie voordat ik weer wat open (:

Freaking
Freaking

Freaking is offline

[333]
Freaking zei op 21 sep 2010 - 16:13:
Ghehe, ik geloof er geen bal van.
Het is wel fascinerend.
Maar, de aarde vergaan? Hoe vaak zou hij al vergaan?
En ik zit toch nog steeds rustig achter mijn computertje hoor! [=

;Kyona moet natuurlijk weer heirop reageren, ook al staat er nog 1;

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 sep 2010 - 16:17:
Ik... weet het niet.
Maar eigenlijk geloof ik het niet, want ik wil het niet geloven.
Ach. We zien het over twee jaar wel, toch? (:

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 21 sep 2010 - 16:21:
íls het zo is, dan kun je er toch niets aan doen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 21 sep 2010 - 17:08:
Ik zou ongelooflijk blij zijn. Magdat:x?