Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Schrijfwedstrijd II [Opdracht 4]

Schrijfwedstrijd II [Opdracht 4]

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 25 sep 2010 - 14:06:
Zal ik er nog maar eens één houden, zeker?
Ladies, start your engines!


- Schrijfwedstrijd -

Inschrijvingen:
- Eliros (8) (7.7)
- Conflate (7.5)
- xDevilbitch (8.5) (8.2) (7.7) (8.5)
- Kayley (8.2) (7.8) (7.9) (8.1)
- Torresss (7.5) (7.7) (8)
- Sailor
- KolaLollie (9.5) (9.5) (9) (9.5)
- Bodine (7.9) (8) (7.9) (8.1)
- xjeszell (7.7)
- xNadezhda (8.5) (9) (9.5)
- missxangel (7.7) (7.8) (7) (7.5)
- Rianne (7.5)
- Vulture
- Freaking (7.7) (7.9) (8.2) (7.9)
- TWINcest
- MoonRocker (7.8)
- AnotherZero (8)
- MyReflection (7.6) (7.9) (7.3)

Opdracht 1
Mkay, we beginnen lekker random... Schrijf een SA van minstens 800 woorden met als onderwerp het perfecte huwelijksaanzoek. Go nuts. Misschien schrijf je een klassiek aanzoek uit op een bijzondere manier, misschien gaat in jouw fantasie de man van je dromen voor jou op één knie zitten, misschien denk je aan een oud koppel die hun beloften nog eens overdoen, misschien is het een niet-ernstig aanzoek onder vrienden...
Voor wie nog niet eerder deelnam aan een wedstrijd onder mijn briljante organisatie: de opdrachten zijn vaak vreselijk random en chaotisch, maar hoe origineler hoe beter. Blow me away. Oh, en let op stijl-en taalfouten. Ik ben in een muggenzifterbui en ik durf niet met zekerheid zeggen wanneer die zal overwaaien.
En aangezien het een fanfiction-site is: zorg dat het verhaal hier past. Verwerk er minstens één celeb in, baseer het op een songtekst of een film of whatever.
Ik wil deze opdracht graag binnen op 2 september. Twee weken moet maar genoeg zijn, de vorige wedstrijden duurden vreeeeeeselijk lang.
Ready, set, go. x)

Opdracht 2
Geloof me, jullie willen niet weten hoe ik hierop kwam. Lange anekdote over te weinig slaap, te lange film en te melige vrienden.
Maar dus: de mensen die liefst over muzikanten, acteurs, sporters of andere celebs schrijven hebben pech, deze opdracht draait helemaal om boeken en films. Kies een bekend werk en geef het een ander einde. Laat Frodo doodgaan, koppel Jack Sparrow aan een piratenprinses met nóg meer make-up dan hij, gooi Edward en Jacob samen van een klif en maak Bella lesbisch [stiekem zou ik dat gewoon geniaal vinden...], what-evah.
Doe wat. Make it happen. Wees origineel. Lever op tijd in.
Minimaal 800 woorden, dat vind ik een goed getal.
En laat hier ook even weten waar je over gaat schrijven, kwestie van dubbels te vermijden. Stel dat ik het onderwerp niet ken, geen paniek: I haz Wikipedia.
Deadline: 24 september 23u59.

- The Green Mile: Freaking
- Hart van Inkt: MoonRocker
- Het Korte Tweede Leven Van Bree Tanner: Torresss
- Harry Potter [Deathly Hallows]: Rianne
- The Boy in the Striped Pyjamas: missxangel
- The Host: MyReflection
- Underworld: Bodine
- Geheime Welt Idhíºn: xNadezhda
- De Hongerspelen: xDevilbitch
- Twilight: Eliros
- 1984: Kayley
- Knowing: KolaLollie

Opdracht 3
Zing even allemaal braaf mee met Taio Cruz: "I'm only gonna break-break your, break-break your heart..."
Dat is jullie derde opdracht. Tearjerkers. Tragiek. Het akelige-lege-buik-gevoel. Niet melig, maar vlijmscherp. Zo sad mogelijk.
Denk aan films: My Own Private Idaho, Mysterious Skin, en de dood van Mufasa in The Lion King.
Denk aan boeken: De Kleine Prins, Hamlet, The Road.
Denk aan muziek! Think "Candle in the wind"! Think "Tears in heaven"! Think "Grandma got run over by a reindeer"!
[die laatste is een quote die ik schaamteloos gepikt heb uit Drawn Together, fyi...]
Maar even ernstig: minimaal 800 woorden om het meest trieste verhaal te schrijven dat jullie kunnen bedenken. En het moet op een bepaalde manier fanfic-gerelateerd zijn, zoals bij de eerste opdracht. Celeb, song, movie, whatever. Wees origineel, lever op tijd in, have fun. And break my heart.
Deadline: 25 oktober 23u59.

[Ongesteld? Moi? Neuh...]

Opdracht 4
You know what? Ik had even echt hélemaal geen idee voor een nieuwe opdracht. Maar toen kwam het internet mij ter hulp! Een random subject generator, hoe geniaal is dat?? Maar dus, jullie krijgen van mij allemaal een random onderwerp van die site, en daar gaan jullie maar even lekker jullie ding mee doen. En omdat ik The Fairies’ Tale mis, eis ik fanfic’ers in de hoofdrol. Zoals gewoonlijk, minstens 800 woorden, have fun!
Deadline: 5 december 23u59 (yay, Sinterklaascadeautjes!)

- xDevilbitch: internationale free hugs-dag
- Kayley: de beste filmquotes
- Torresss: een bezoekje aan de dierentuin
- KolaLollie: origami
- Bodine: waarom dronken mensen geen vuurwerk mogen afschieten
- xNadezhda: het WK voetbal
- missxangel: hoe verkloot je het tuinfeest van de buren
- Freaking: slaapwandelen
- MyReflection: de oprijlaan schoonvegen na een sneeuwstorm van 3 dagen

--------------------------------------------------------

EINDUITSLAG

Alrighty then, dit is dan het eindresultaat. De users staan opgesplitst in groepjes naargelang het aantal rondes waar ze aan hebben deelgenomen. Proficiat aan iedereen, en bedankt voor alweer een hele leuke wedstrijd waarin jullie het mij allemaal nogmaals lekker moeilijk hebben gemaakt met het belachelijk hoge niveau van jullie inzendingen.
Love, Captain. <3


- KolaLollie (9.375)
- xDevilbitch (8.225)
- Kayley (7.99)
- Bodine (7.975)
- Freaking (7.925)
- missxangel (7.5)
---
- xNadezhda (9)
- Torresss (7.73)
- MyReflection (7.6)
---
- Eliros (7.85)
---
- AnotherZero (8)
- MoonRocker (7.8)
- Rianne (7.5)
---
- xjeszell (7.7)
- Conflate (7.5)
---
- Vulture
- Sailor
- TWINcest



CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 1 nov 2010 - 16:32:
Oh Jezus op rolschaatsen, ik was dit helemaal vergeten! o_o
School en academie en en en... aargh!
Ehm. Ja.
De punten komen zo snel mogelijk, me so sorry!! :x

<3

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 17 nov 2010 - 12:41:
Mrrrr, oké, aangezien ik hier echt hélemaal geen tijd meer voor heb, ga ik nu de punten erop gooien en dan komt de laatste opdracht. <3

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 17 nov 2010 - 14:24:
xDevilbitch:
Zeker niet slecht geschreven, grammatica, lay-out en spelling zijn in orde, maar het past niet bij de opdracht. Het heeft meer woede en agressie dan sadness. Bovendien vond ik het "emo-ga-je-snijden" als onderwerp niet erg origineel, en het einde is te abrupt. Ik denk dat je beter een ander uitgangspunt had gekozen, iets waar je meer mee kan doen, en zeker dat gevecht niet als einde.
7.7

Kayley:
Qua onderwerp zit deze wel goed, het past bij de opdracht en hoewel het depressieve idool dat zich achter een masker moet verschuilen en alles moet opgeven voor een carrière ook niet het meest originele uitgangspunt is, vond ik deze wel mooi neergezet. Ik blijf me echter storen aan een paar gekunstelde constructies en te vergezochte vergelijkingen. De simpelste zinnen zijn in jouw stukken vaak de mooiste.
7.9

Torresss:
In deze ronde zie ik duidelijk dat jij groeit in je schrijven. Je moet blijven letten op je leestekens (wat een massa komma's!) en op stijlfouten (te veel herhalingen op elkaar, breng variatie aan met synoniemen...), maar verder zat deze helemaal goed. Door de songtekst in te voegen breek je de tekst ook in mooie blokjes en dat helpt met jouw grootste struikelblok: alinea's. Je mag je tekst best nog meer opdelen, je ziet dat je het best aanvoelt waar het kan.
En een goed gekozen onderwerp met een mooie situatieschets: een break-up door de ogen van het 'foute' vriendje, die zelfs in zijn verdriet agressie blijft vertonen en zo het meisje waar hij echt wel van houdt nog verder van zich af duwt. Zeer mooi.
8

KolaLollie
Kol, waar zijn de alinea's, heen?? o_o Het is dat ik jouw schrijfstijl herken...
Zo vreselijk jammer, die bloktekst, want het is nog maar eens prachtig. Dit is precies wat ik me voorstelde dat er tussen de bladzijden van Relieken gebeurd is, wat Rowling niet schreef. Zeer goed gekozen ook, want het waren zeker twee van de meest aangrijpende doden, na Fred Wemel, twee karakters waarvan je gewoon niet wil geloven dat ze dood zijn.
Maar ik zeg het nog eens, eeuwig zonde van die alinea's, en naar het einde toe wordt het ook iets... slordiger? Maar niettemin heel mooi.
9

Bodine:
Het eerste wat me bij deze tekst te binnen schoot, was: te. Niet wat betreft het onderwerp want dat zit helemaal goed, maar hoe je het neerschrijft. Man, wat een massa herhalingen! Je laat je lezer geen tijd om naar adem te happen, de zinnen blijven maar komen, vaak ook met dezelfde opbouw steeds na elkaar. Soms gebruik je een hele alinea om één beeld neer te zetten dat je net zo goed in één of twee krachtige zinnen zou kunnen gieten. De techniek van herhalingen werkt veel beter als je er een paar sterke beelden mee uitlicht en de rest met rust laat. Dan komen ze veel beter tot zijn recht, zeker in jouw beeldrijke, bijna barokke manier van vertellen, en helemaal bij dit onderwerp. Vang de sterkste beelden in een opvallende lijst van woorden, vergelijkingen, taalspelletjes, maar toom de rest wat meer in.
7.9

xNadezhda:
Dezh heeft het begrepen. Het lege-buik-gevoel zit hier helemaal in. Er hoeven geen doden te vallen of botten te breken om dat gevoel teweeg te brengen: de beste techniek daarvoor is en blijft altijd afscheid. Simpel, ongewenst, onomkeerbaar afscheid dat een hoofdstuk afsluit en je kan maar beter zorgen dat je vingers er niet tussen zitten. Een familielid verliezen, niet door dood maar door iets heel anders, want de dood is nog enigszins fair. Nooit meer oma, bam. Prachtig.
En over spelling en taal en grammatica en schrijfstijl ga ik het niet eens hebben.
9.5

missxangel:
Apfoe. Relatie met TH-bandlid, hoofdpersoon neigt naar Mary-Sue, blonde rivale, betrapt tijdens seks, wegrennen, zelfmoord... Als ik een euro kreeg voor alle fanfics die ik rond dat onderwerp al heb gezien, kon ik met pensioen. Kom op, dit onderwerp is zoveel ruimer dan dat! Honestly, ik voelde hier niks bij, puur omdat de verloop mij niet kon boeien. De lay-out was ook teveel één blok en de spelling en grammatica waren gammel. Pas alsjeblieft op met dit soort cliché's, ze vergroten elke fout uit en maken de stijl onnodig melig en overgedramatiseerd. Ik heb al véél beter van jou gelezen.
7

Freaking:
Een tip: laat die laatste alinea er gewoon af. De ikhoudvanje, de slaappillen gevolgd door de mededeling dat ze niet dienen om zelfmoord te plegen... die dingen maken je einde kapot. Alleen dat stukje over doen alsof hij de deken is, moet je behouden en ergens anders verwerken.
De derde persoon is hier echt een schot in de roos, de afstand maakt het allemaal 'tastbaar', een film bijna, met een voice-over. Ook de beschrijving van de lipafdruk op het whiskeyglas is cruciaal, het breekt meteen het verhaal open en maakt duidelijk dat dit geen sappy romantische ik-mis-mijn-geweldige-ex-scène wordt. Stijl, taal, spelling, grammatica: niks op aan te merken. Ik zat alleen te wachten op dat iétsje meer informatie over hoe ze uit elkaar zijn gegaan, wat zij van hem heeft kapotgemaakt. Voor de rest: applaus.
8.2

MyReflection:
Het verhaal is zeker goed gekozen: een soldaat die eindelijk thuiskomt, alleen maar om alles waar hij voor heeft gevochten vernield terug te vinden door diezelfde oorlog. Maar de tekst zelf... Ik weet het zo niet. De leestekens, om te beginnen. Na een vraag komt een vraagteken, geen punt, ook als het hoofdpersoon de vraag in stilte aan zichzelf stelt. Er staan komma's waar er geen nodig zijn. De grammatica klopt meestal wel, maar je vormt je zinnen soms heel raar. En ik mis vooral een logica in het verhaal. De ene keer spreek je over een dorp, dan over een stad en dan weer over een dorp. Eerst zijn de huizen nog heel, dan is het hele dorp in de as gelegd, zijn huis is iets tussen de twee. Hij communiceert ook absoluut niet met zijn medesoldaten, iets wat niet natuurlijk aanvoelt als een groep overlevers na een lange oorlog thuiskomt en hun huizen smeulend aantreffen. Hoort hij echt een stem die hem naar de kerk stuurt? Hoe logisch is het dat een vijandig leger de moeite neemt om alle lijken te verzamelen? Is het mogelijk dat hij in een hoop lichamen, die bovendien al aan het ontbinden zijn, meteen zijn geliefden ziet liggen? Die vragen maakten het moeilijk om echt in het verhaal op te gaan. En het einde... Wat? Trapt hij op een landmijn? Waarom is dat bos gevaarlijk? Gaat hij dood of rent hij gewoon weg? Je laat je lezer achter met teveel vragen.
7.3

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 17 nov 2010 - 15:10:
Oh mijn God, en nu ben ik even doodop...
Apffffff.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 17 nov 2010 - 15:24:
Hmm, ik mag deze opdracht wel. ^^ En de vorige heb ik gewoon helemaal verknald, maar dat wist ik al.

Torresss
Torresss

Torresss is offline

[2972]
Torresss zei op 17 nov 2010 - 16:26:
MUHAHAHAH. Een bezoekje aan de dierentuin -evil-

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 17 nov 2010 - 17:05:
ikweethetikweethet. sorry. ikwasgewoonstomaanhetdoen. :x


en. origami? o.o
wauw.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 17 nov 2010 - 20:37:
O.O
Ik blijf het commentaar bruikbaar vinden, dus, bedankt daarvoor.<3
Und. Euhm. Dronken mensen met vuurwerk? O.O
OhGosh. Ik ga maar 'ns heel hard nadenken.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 18 nov 2010 - 16:46:
Likewhathuh? o_o
Men is twee dagen niet online en dan - omg o.o

Anyhow. Ik ga nadenken. ^^

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 18 nov 2010 - 17:50:
Nu moet ik nadenken, beter worden, inspiratie krijgen en slapen tegelijkertijd. Oh ik vergeet de surprises maken.

Maargoed, ik ga dus nadenken.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 21 nov 2010 - 12:01:
Ik schop deze subtiel nog eens omhoog, dat we 'm niet weer vergeten...

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 21 nov 2010 - 15:05:
Dat is het handige bij invisionfree-fora, daar kan je topics bumpen zonder er in te posten. XD
Naja. Ik moet nog even bedenken wat en hoe en wanneer enzo. Maar goh, mijn onderwerp is echt leuk. <3

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 29 nov 2010 - 12:01:
Oeps, ik moet aankomende zondag mijn stukje inleveren en mijn inspiratie is beneden het nulpunt, net als het weer?! Nouja maar even zoeken naar de warmte en dan schrijven ik wel een goed stukje, hoop ik!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 29 nov 2010 - 20:23:
Is het zondag vijf december? O.O

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 29 nov 2010 - 20:23:
AAAH. NEE. ikmoetzoveeldoeeeeen. o.o



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11