Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » De meest gore manier om verkouden te worden

De meest gore manier om verkouden te worden

1 2 3
Conflate
Conflate

Conflate is offline

[519]
Conflate zei op 17 feb 2011 - 17:41:
Ik zat twee weken geleden, tijdens Nederlands, naast een vriendin van mij. Ze was behoorlijk verkouden en ze hoestte ook best wel. Ik was zelf nét van verkoudheid en hoesten af, dus ik zal haar misschien wel aangestoken hebben.
Ineens nieste zij zonder een hand/zakdoek voor d'r neus te doen. De spetters gingen schuin naar links en kwamen tegen mijn gezicht aan en op mijn werkboek. -walgt-
Ik wí­st dat ik weer verkouden zou worden en jahoor, vanaf gister loop ik weer te snotteren en te hoesten.

Iemand ooit weleens zoiets meegemaakt? ;x



Monster23
Monster23

Monster23 is offline

[3294]
Monster23 zei op 18 feb 2011 - 15:54:
Jullie maken me bang.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 feb 2011 - 17:02:
Worden die virussen dan niet gewoon natuurlijk afgebroken?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 18 feb 2011 - 17:13:
Weet ik niet.. Zou kunnen.
Maar oorsmeer is ook om indringers buiten te houden en als je te veel hebt betekent dat vaak dat er iets naar buiten wordt getransporteerd. Misschien geldt hetzelfde voor snot?

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 18 feb 2011 - 17:16:
Datzelfde geldt bij mijn weten ook voor snot. ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 feb 2011 - 17:17:
Volgens mij ook, ja. Maar het gaat niet om nieuwe indringers eh, maar om oude bekenden.

Conflate
Conflate

Conflate is offline

[519]
Conflate zei op 18 feb 2011 - 17:28:
Ja maar ook als de antistoffen er zijn, moeten de virusdingen toch wel het lichaam verlaten? anders heb je na een paa rjaar een enorme ophoping uitgeschakelde virussen.

Die horen je lichaam normaal gezien te verlaten d.m.v. de puistjes die je uitknijpt. Het pus dat eruit komt, zijn dode ziekteverwekkers.
/HebIkBijBioGeleerd ;$

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 feb 2011 - 17:29:
Volgens mij zijn puistjes gewoon onstoken talgkliertjes, aber gut.

Conflate
Conflate

Conflate is offline

[519]
Conflate zei op 18 feb 2011 - 17:29:
Volgens mij zijn puistjes gewoon onstoken talgkliertjes, aber gut.

Nee het pus dat eruit komt, dat zijn dode ziekteverwekkers.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 18 feb 2011 - 17:32:
Volgens mij zijn puistjes gewoon onstoken talgkliertjes, aber gut.


Verstopte, ontstoken talgkliertjes, of ik moet me heel erg vergissen. Laten we het google vragen.

Edit: ome Wikipedia zegt: "Pus of etter is een meestal dik- of dunvloeibare substantie (kleur: witgeel of geel) die zich in het lichaam in een holte bevindt bij langer bestaande ontstekingen, of die uit ontstoken wonden vloeit. Pus bestaat vooral uit dode witte bloedcellen, bacteriën, en soms resten van necrotisch weefsel (dode fagocyten)." Oftewijl: pus bestaat uit witte bloedcellen, bacteriën en soms dode cellen. Maar geen ziekteverwekkers, dus.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 18 feb 2011 - 17:43:
Sowieso, als ziekteverwekkers alleen via puistjes het lichaam kunnen verlaten is het best jammerlijk als ze niet onder je huid zitten.

Conflate
Conflate

Conflate is offline

[519]
Conflate zei op 18 feb 2011 - 17:45:
(...)

Verstopte, ontstoken talgkliertjes, of ik moet me heel erg vergissen. Laten we het google vragen.

Edit: ome Wikipedia zegt: "Pus of etter is een meestal dik- of dunvloeibare substantie (kleur: witgeel of geel) die zich in het lichaam in een holte bevindt bij langer bestaande ontstekingen, of die uit ontstoken wonden vloeit. Pus bestaat vooral uit dode witte bloedcellen, bacteriën, en soms resten van necrotisch weefsel (dode fagocyten)." Oftewijl: pus bestaat uit witte bloedcellen, bacteriën en soms dode cellen. Maar geen ziekteverwekkers, dus.

Dude, bacteriën kunnen goed zijn, maar ook kwaadaardig.

Frenemy
Frenemy

Frenemy is offline

[784]
Frenemy zei op 18 feb 2011 - 17:47:
-kotsneigingen-

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 18 feb 2011 - 18:27:
-kotsneigingen-

Genau..

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 feb 2011 - 18:45:
Pus is iets anders dan talg, doch?

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 18 feb 2011 - 18:52:
Verkouden wordt je van een virus. Als je eenmaal dat virus gehad hebt, kun je er niet weer ziek van worden, d.m.v. je imuunsysteem. Er bestaan alleen zoveel verschillende verkoudsheidvirussen dat je inderdaad 12 keer per jaar verkouden kunt worden.

En pus is wat anders als talg. Pus is inderdaad iets met bacteriën, talg zit in puistjes.



1 2 3