Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » FanFiction promoten » Zou jij?

Zou jij?

Butterlies
Butterlies

Butterlies is offline

[10]
Butterlies zei op 2 april 2011 - 18:47:
Wel ik zou beginnen met een boek op mijn PC maar, als ik het zou graag weten of iemand het zou lezen moest ik het ooit ook echt uitgeven.
Willen jullie even je mening geven?

titel nog onbekend

Sara was een vrolijk meisje zonder zorgen. Tot die dag, die ene dag die haar leven verwoeste. Ze had een ongeluk toen haar broer haar wegbracht naar school. Haar broer stierf, zij niet.
Ze was populair, maar na het ongeluk werd ze een nerd. Ze verwerkte alles door muziek en leren. Ze verstopte zich achter een bril en haar piano. Stiekem schrijven haar ouders haar in voor : (?) een wedstrijd, waar een bekende producer een nieuwe artiest zoekt. In de Jury zetelen onder andere Koen Wouters, Kris Wouters, Sylvia Van Driessche en (beroemde persoon uit Amerika). Zal ze haar verleden achter haar kunnen laten en de wedstrijd winnen?

Wedstrijd speelt zich af in België
Doen/ niet doen?
Origineel?
Titel?
Naam wedstrijd?
Andere juryleden? ( eventueel)
Beroemdheid? ( Geen JB!)
Alvast bedankt!



Butterlies
Butterlies

Butterlies is offline

[10]
Butterlies zei op 2 april 2011 - 19:26:
Niemand????

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 2 april 2011 - 20:08:
Niemand????
'Topics niet omhoog duwen binnen de 24 uur na aanmaak.'
Even op letten, de volgende keer. ;'

En, over dat verhaal, ik zou het gewoon doen, ongeacht wat anderen er van zeggen.
En of het origineel is... hm, best wel. Ik zou er alleen voor zorgen dat die bekende persoon uit Amerika niet zo iemand als Lady GaGa, Justin Bieber is, of een van die andere sterren is die op het moment beroemd zijn, ga voor iemand wiens naam wel bekend is, maar niet al te bekend.
En de titel van het verhaal, ik zou gewoon eerst gaan schrijven, de titel komt later nog wel.
Eveneens de naam van de wedstrijd, die kan ook pas later komen (tenzij je het verhaal hier online gaat zetten), dan zet je voorlopig gewoon een stel vraagtekens neer op de plek waar de naam komt te staan. ^^
Uh... nou ja, die beroemheid had ik al gezegd, of wat ik daar dan van vond.

Anyway, ja, het blijft jouw verhaal, ik zou het voor het grootste deel zelf bedenken, en je er niets van aantrekken wat anderen zeggen. ;'

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 april 2011 - 20:33:
Come on guys, ik snap jullie niet. Schrijf iets wat je leuk vindt, waar je achterstaat. Alsof het überhaupt ooit bij een uitgeverij terecht komt. Niet negatief bedoeld of zo, maar Do heeft nog niet eens een boek in de winkels, dan verwacht ik ook niet dat het iemand anders zomaar lukt met 't eerste 't beste verhaal dat ze schrijven.
Denk je niet dat het te vroeg is om te focussen op uitgeven? Gewoon lekker schrijven omdat je het leuk vindt en misschien, ooit, later, naar een uitgeverij stappen?

Butterlies
Butterlies

Butterlies is offline

[10]
Butterlies zei op 2 april 2011 - 20:35:
Come on guys, ik snap jullie niet. Schrijf iets wat je leuk vindt, waar je achterstaat. Alsof het überhaupt ooit bij een uitgeverij terecht komt. Niet negatief bedoeld of zo, maar Do heeft nog niet eens een boek in de winkels, dan verwacht ik ook niet dat het iemand anders zomaar lukt met 't eerste 't beste verhaal dat ze schrijven.
Denk je niet dat het te vroeg is om te focussen op uitgeven? Gewoon lekker schrijven omdat je het leuk vindt en misschien, ooit, later, naar een uitgeverij stappen?

Als je hier toch sceptisch tegen overstaat, waarom reageer je dan?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 april 2011 - 20:37:
Omdat je erom vraagt, niet? Ik heb toch het recht om mijn mening te geven? Het was niet vervelend bedoeld, hoor. Ik zeg alleen wat ik denk. Sorry als je daar niet tegen kan, maar dan moet je er ook niet om vragen.

ijstheetjuh3
ijstheetjuh3

ijstheetjuh3 is offline

[762]
ijstheetjuh3 zei op 2 april 2011 - 23:28:
Ik ben er eigenlijk wel eens met Bo.
maar als je denkt echt goed te zijn, mag je het van mij gerust uitgeven x'D

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 april 2011 - 23:45:
Maar het is zo'n teleurstelling als je iets schrijft met de intentie om het uit te geven, en het lukt niet. Het zou zo zonde zijn als daardoor alle lol van het schrijven af is. Je moet het doen omdat je het leuk vindt, niet voor anderen. Als je de lat te hoog legt en je komt je eigen verwachtingen niet na, dan kan dat een negatief effect hebben op je motivatie en dat zou zo verschrikkelijk zonde zijn. Geef het gewoon wat meer tijd.

ijstheetjuh3
ijstheetjuh3

ijstheetjuh3 is offline

[762]
ijstheetjuh3 zei op 3 april 2011 - 0:22:
Maar het is zo'n teleurstelling als je iets schrijft met de intentie om het uit te geven, en het lukt niet. Het zou zo zonde zijn als daardoor alle lol van het schrijven af is. Je moet het doen omdat je het leuk vindt, niet voor anderen. Als je de lat te hoog legt en je komt je eigen verwachtingen niet na, dan kan dat een negatief effect hebben op je motievatie en dat zou zo verschrikkelijk zonde zijn. Geef het gewoon wat meer tijd.


Dat ja!
Want als het nou mislukt? en niemand het wilt lezen? ga je dan vast stoppen met schrijven? Met iets waarvan je houd te doen?
Doe het omdat je het leuk vind niet om dat er andere het gaan lezen?
Nu zeg ik niets anders dan wat Bo zei maar toch x'D

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 april 2011 - 0:40:
Boks!
Offtopic.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 3 april 2011 - 1:16:
Omdat je erom vraagt, niet? Ik heb toch het recht om mijn mening te geven? Het was niet vervelend bedoeld, hoor. Ik zeg alleen wat ik denk. Sorry als je daar niet tegen kan, maar dan moet je er ook niet om vragen.
Bo, please, keep it nice. Ik weet dat je je mening graag geeft, maar het kan ook op een iets aardigere toon, oké?